Hakutulokset

  1. P

    Huhtikuiset 2018 helmi-huhtikuussa

    Paljon onnea vauvansa saaneille :love: Maaliskuinen vauva syntyi meillekin tänä aamuna. Torstaina vauvan painoarvio oli 3,9kg ja sen sekä oman synnytyspelkoni vuoksi alettiin saman tien käynnistää cytoteceillä. Alkuun kaikki meni hienosti ja synnytys eteni hitaasti mutta tasaisesti. Loppua...
  2. P

    Huhtikuiset 2018 helmi-huhtikuussa

    Jostain muualtakin lukenut kotikäynnistä ennen synnytystä, käsittääkseni aika uusi juttu (n) onneksi täällä ei sitä harrasteta, mäkään en halua kotiini ketään :D Imetysliivejä mulla löytyy jo ennestään ja mitä kokeilin niitä vasta niin hyvin mahtuvat vielä. Pahimman jättitissivaiheen aikana...
  3. P

    Huhtikuiset 2018 helmi-huhtikuussa

    Täälläpäin ainakin tulee äitiyspolilta kutsu ainakin yhteen kokoarvio ultraan viikon 38 tienoilla jos on rasituksessa ollut edes yksi arvo koholla ja ruokavaliohoito vähintään. Neuvolasta kysymällä se toki selviää mikä on toimintatapa muualla. :) Huomenna olis viikkoja jo 35+0 :geek: melko...
  4. P

    Huhtikuiset 2018 helmi-huhtikuussa

    Mulla oli yksi lääkärineuvola ekan kolmanneksen jälkeen, oisko ollut viikolla 14.. toinen tulisi viikolla 36 mutta äitiyspolikäynti kuulemma korvaa sen kun siellä oon tutkittavana sen verran tiheään. Tää on kyllä ihan uutta et vauva punkee itseään jo nyt tonne alas. Aiemmilla kerroilla vauva on...
  5. P

    Huhtikuiset 2018 helmi-huhtikuussa

    Mulla on aiemmissa raskauksissa arpia tullut vasta muutaman viimeisen viikon aikana, saa nähdä tuleeko tällä kertaa kun maha on jotenkin eri muotoinen.. alempana ja enemmän työntyy eteenpäin. :D Onko muilla kuuma? Tuntuu että varsinkin öisin hikoilen kuin sika vaikka nukkuisin pelkät alkkarit...
  6. P

    Huhtikuiset 2018 helmi-huhtikuussa

    Mä taas haluaisin että porukka tulisi käymään synnärillä :ROFLMAO: täälläpäin on onneksi tiukat vierailuajat ja rajattu ketä saa tulla niin ei koko ajan lapa porukkaa vaan ne lähimmät kävisi sallittuna aikana. Kotona haluan sitten pesiä rauhassa ja opetella imetystä ilman että joku on naama...
  7. P

    Huhtikuiset 2018 helmi-huhtikuussa

    Heippa pitkästä aikaa! On jostain syystä kirjoittelu jäänyt vaikka välillä tätä ketjua tuleekin lueskeltua.. (n) Kohta 2kk olen kotosalla ollut kun ei tosiaan töissä käynti ole onnistunut enää ja kovasti odotan että vauva syntyisi niin olisi enemmän tekemistä, isommat lapset kun leikkivät...
  8. P

    Huhtikuiset 2018 marras-tammikuussa

    Kiva kuulla Ilonastakin välillä! :)Jaksamista pahoinvointiin! Mä en enää töitä tee loppuraskauden aikana. Mun työnkuvaan kuuluu niin paljon sellaista mitä en pysty tekemään ilman että alkaa supistaa eikä kevyempiä töitäkään näissä hommissa ole. Viikon ajan on alavatsaa ja selkää särkenyt ja...
  9. P

    Huhtikuiset 2018 marras-tammikuussa

    Nimenantojuhliakaan ei olla pidetty. Mulla on ollut pienen vauvan kanssa muutakin tekemistä kuin siivota, leipoa ja järjestellä, saati sitten stressata mitä vaatetta saa päälleen survottua. Ei siinä jos joku jaksaa ja haluaa, mutta minä en. :D
  10. P

    Huhtikuiset 2018 marras-tammikuussa

    Meilläkin miehen suku on sitä mieltä että pitäisi kastaa. Yhtään lapsista ei ole kastettu eikä kasteta, vähiten siksi että suku haluaa. Eikä sieltäkään ole halua kastaa uskon vuoksi vaan siksi koska heidän suvussa on vaan tapana ja se on sitten ainoa oikea tapa :cautious: minusta aika inhottavaa...
  11. P

    Huhtikuiset 2018 marras-tammikuussa

    Mulla on aiemmissa rakenneultrissa ollut aika tympeitä kätilöitä ja sukupuolesta kysyttäessä on tuhahdeltu että sitähän tänne ei ole tultu katsomaan mutta katsotaan nyt sitten.. tällä kertaa oli lääkäri ja kätilö molemmat ihania ja innoissaan yrittivät sukupuolesta saada selkoa ja muutenkin jäi...
  12. P

    Huhtikuiset 2018 marras-tammikuussa

    Rakenneultra oli ja meni, kaikki kunnossa, vilkas poika sieltä on tulossa :love: heitteli kuperkeikkoja alkuun mut sitten kun jotain olisi pitänyt sydämestä katsoa niin pysähtyi asentoon missä ei meinannut kunnolla näkyä.. :D sain kääntyillä kyljeltä toiselle ja käydä seisaallaankin että...
  13. P

    Huhtikuiset 2018 marras-tammikuussa

    Mietinkin että voiko todella olla liitoskipuja näillä viikoilla kun tuttua vihlontaa tuntuu nivusissa ja lantion alueella, mutta näköjään muillakin ollut! Selkäkipu on pysynyt yllättävän hyvin kurissa vaikken joka päivä olekaan tukivyötä käyttänyt töissä. :) viime raskaudessa olin näillä...
  14. P

    Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

    Sukupuolesta: mulla on alusta lähtien ollut vahva tunne että tyttö olis matkassa, mies on kovasti sitä mieltä että poika tulee :D 3 viikkoa rakenneultraan niin siellä se luultavasti selviää. Paino ei ole noussut yhtään, vaan päinvastoin laskenut lähtöpainosta 2kg. Neuvolasta tänään kyseltiin...
  15. P

    Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

    Ehdin jo ajatella että pahoinvointi tai ainakin oksentelu olisi täälläkin jo loppunut mutta mitä vielä, vasta yllätin itseni jälleen halailemasta pönttöä.. :cautious: Masu on täälläki alkanu kasvaa ja on aika selkeästi tullut jo esiin, nyt siis rv 17+0. Näyttää kasvavan joka lapsen myötä vain...
  16. P

    Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

    Lääkärineuvola oli tänään ja oli positiivinen yllätys että siellä puhuttiin jo nyt tulevasta synnytyksestä ja siitä mikä siinä mietityttää sekä toiveista. Aiemmissa raskauksissa tuntuu ettei synnytyksestä ole juuri muuten ollut puhetta kuin loppuraskaudessa kivunlievitysten osalta ja siinäpä se...
  17. P

    Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

    Okei, kokeillaanpa onko siitä vyöstä sitten hyötyä, facebookkirpparilta sain just ostettua käyttämättömän (y) Mulle sanottiin et np-ultraan mennessä sais rakossa olla vähän virtsaa. En alkanut pidättelemään tuntia pidempään eikä kuulemma ollut tarvettakaan :) rakenneultraan piti sit kai olla...
  18. P

    Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

    Onko täällä muut saaneet aiemmissa raskauksissa apua tukivyöstä? Vai onko ihan huuhaata.. edellisessä raskaudessa olin selkäkipujen takia saikulla ekan kerran jo rv12 ja nyt tämän viikon perjantaina tuntui taas että selkä katkeaa ja vasta nyt alkaa kipu helpottaa.. alaselkäsärkyä siis on mulla...
  19. P

    Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

    Täälläkin alkaa olla pahoinvointi helpottamassa, enää vaan jotkut ruuat ällöttää ja iltaisin etoo. Huima parannus siihen 24/7 huonoon oloon ja oksenteluun. Muutamille ihmisille ollaan kerrottu raskaudesta, lähinnä perheenjäsenille. Muille ehtii myöhemminkin. :)
  20. P

    Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

    Minä ainakin olen pitäny hiljaiseloa nyt vähän aikaa kun pelotti niin kovasti tämänpäiväinen np-ultra.. ei ole haluttanut puhua raskaudesta ollenkaan. Onneksi ultrassa näkyi kaikki olevan hyvin ja sikiö vastasi kooltaan täsmälleen menkoista laskettuja viikkoja eli 12+4. ihana pieni siellä ❤...

Yhteistyössä