Hakutulokset

  1. P

    Haaveena vauva 2020

    Meillä miehellä meni enemmän aikaa harkita ensimmäisen lapsen yrittämistä kuin tätä toista. Osasyynä varmaan se, että ehdittiin jo hakeutua lapsettomuustutkimuksiin ennen kuin tulin raskaaksi. Varsinaisia tutkimuksia ei ehditty kuitenkaan aloittaa, vaikka labra-ajat oli jo varattu. Varmaan...
  2. P

    Onko vastasyntyneellä pakko pitää myssyä päässä?

    En pitänyt kuin silloin kun tuntui olevan viileä käsistä ja jaloista. Ei viihtynyt myssy päässä, vaikka ihan sopiva oli.
  3. P

    Haaveena vauva 2020

    Puukiipijä / 28v/ toinen/ ya 2019 Meillä ensimmäinen syntyi vasta muutama viikko sitten, mutta silti on jo toinen toiveissa. Varsinaisesti ei nyt alussa yritetä, vaikka ilman ehkäisyä mennäänkin. Vauva täysimetyksellä niin raskautuminen aika epätodennäköistä. Toivon kuitenkin, että kierto...
  4. P

    Helmikuiset 2019

    Mulla alkoi synnytys ensin muutamalla epäsäännöllisellä supistuksella, sitten meni vedet ja supistukset muuttuivat samantien tiheiksi ja säännöllisiksi. Muutaman tunnin päästä lähdettiin sairaalaan, päästiin tutkimuksen jälkeen suoraan synnytyssaliin, välillä olin pari tuntia ammeessa. Sitten...
  5. P

    Helmikuiset 2019

    miisumaasu, mulla kanssa alkoi juuri flunssa. Yöllä nukuin huonosti ja aamulla kun nousin, niin tajusin, että flunssastahan se johtuu. Nuha ja kurkkukipu on alkamassa, mutta ensioireet tuntuu jo ja kuumetta on vähän. Toivottavasti ehdittäisi kumpikin parantua ennen synnytystä.
  6. P

    Helmikuiset 2019

    rust, onnea vauvasta! Mulla oli viikonloppuna (kun oli laskettu aikakin eli nyt jo 40+2) koko päivän aamusta asti kipeitä supistuksia, välillä epäsäännöllisesti ja tosi epämääräisestikin. Oli vaikea arvioida, milloin supistus alkoi ja loppui. Kipu ei oikeastaan hellittänyt supistusten välillä...
  7. P

    Säästämisestä on tullut pakkomieli

    Mulla samaa ongelmaa, mutta ei noin pahasti. Pystyn kyllä ostamaan tarpeeseen, mutta vertailen hintoja ja jahkailen selvästi enemmän kuin olisi hyvä. Ostokset painavat mieltä ja aiheuttavat jälkikäteenkin miettimistä, että oliko nyt tarpeellista ja kannattiko. Muistan, kuinka lapsena tuhlasin...
  8. P

    Helmikuiset 2019

    Sennu mama, toivottavasti kääntyy. Tunnetko, onko koko ajan samassa asennossa vai kääntyileekö? Aamuyöllä oli aika napakoita supistuksia tiheästi parin tunnin ajan, mutta sitten loppuivat. Ripulia myös (tästä olen kyllä oikeastaan ihan tyytyväinen, ollut niin paljon ummetusta koko raskauden...
  9. P

    Helmikuiset 2019

    Tänään aamulla kääntyi vauva pää alaspäin. Viikon ajan myllännyt öisin tosi paljon ja monesti painanut ikävästi, kun on ollut poikittain, mutta aamulla on jo aina ollut takaisin perätilassa. Varmaan yrittänyt kääntyä, muttei onnistunut. Tänään oli vielä aamulla poikittain ja menin asentoon...
  10. P

    Helmikuiset 2019

    miisumaasu, ei mullekaan ole, nyt rv 33+5. Tai tehtiin viimeksi kyllä silloin joskus rv 22 aikoihin, kun oli ollut kipeitä supistuksia. Kävin synnytyssairaalan tutustumisessa ja se oli ihan ok. Synnytysvalmennuksiin ym. en aio mennä.
  11. P

    Helmikuiset 2019

    Mulla painoa ei ollut tullut lisää ollenkaan viime neuvolan jälkeen, mutta eipä paljon ole ollut nälkäkään. Mahan kokokin pysynyt samana. Vauva liikuskelee reippaasti ja ajattelin, että olisi jo kääntynyt oikein päin, kun liikkeitä tuntuu aiempaa ylempänä. Pää ylöspäinhän se silti vielä oli...
  12. P

    Helmikuiset 2019

    Mulla muisti ja keskittyminen tuntuvat olevan ihan normaaleja, kun vaan olen saanut tarpeeksi nukuttua. Sillon kun nukuin huonosti, niin ei muistikaan toiminut.
  13. P

    Helmikuiset 2019

    Nyt tuntuu, että olisi kääntynyt oikeinpäin. Tai ainakin liikkeitä tuntuu oikealla puolella tuonne kylkiluiden seudulle. Toivottavasti pysyisi pää alaspäin :) Neuvolassa kävin ja painoa oli tullut raskauden alusta jo 12kg lisää. Yllätti, että viime kerrastakin oli tullut yli 2kg lisää, kun en...
  14. P

    Helmikuiset 2019

    Toivottavasti mustakin vaan tuntuisi, että on pää ylöspäin. Jossain aikaisemmassa vaiheessa potkuja tuntui kyllä vasemmalla puolella kylkiluiden kohdilla ja välillä olen aika varma, että on poikittain, mutta jospa olisi kuitenkin oikeinpäinkin, mutta en vaan tunne sitä.
  15. P

    Helmikuiset 2019

    Mulla oli kipeitä supistuksia joskus paljon aiemmin (en enää muista milloin, mutta olisko ollut joskus 22 viikolla), mutta sen jälkeen niitä ei ole ollut ja kivuttomiakin supistuksia on alkanut vasta nyt parin viikon aikana tulla enemmän, jos kävelee reippaasti tai oikeastaan edes...
  16. P

    Helmikuiset 2019

    Joo, oon kyllä lukenut aiheesta ja ulkokäännöksistäkin (mutta toivon, etten sellaiseen joutuisi ja huonohan niissä on onnistumisprosenttikin), mutta silti vähän huolettaa. Tai ehkä juuri sen takia, varmaan jos ei asiasta tietäisi mitään, niin ei huolettaisikaan. Spinning babies-liikkeitä...
  17. P

    Vauvakirja-kysely

    Mielestäni olisi ihan kiva, että olisi jotain lyhyesti raskausajasta, ei liian paljon. Sitten pääpaino 0-12kk ja vähän myös 2v asti.
  18. P

    Helmikuiset 2019

    En ole varma, olenko oikeassa vai mennyt päivissä/viikoissa sekaisin, mutta tuntuu, että vauva on nyt tosi pitkään ollut samassa asennossa. Pari viikkoa varmaan. Aiemmin liikkeet tuntui aina siellä ja täällä ja selvästi heitti kuperkeikkaa. Nyt liikkeet tuntuu vaan alhaalla ja navan seudulla...
  19. P

    Helmikuiset 2019

    Tilasin kanssa silikonihelmiä netistä tutti- tai purulelunauhaa varten ja lilat ja mintut oli eri värisiä kuin kuvassa. Olin varautunut siihen ja siksi valitsin värit sen mukaan, ettei ole niin tarkkaa, jos eivät ole ihan samanlaisia kuin kuvissa. Lilat ovat kirkkaampia ja tummempia, mutta ihan...
  20. P

    Helmikuiset 2019

    - M U T S I K K A -, saitteko te sitten pussin palautettua vai pidättekö sen?

Yhteistyössä