Hakutulokset

  1. T

    Helmikuiset 2023

    Laita viestiä nimimerkille @jjanni :)
  2. T

    Helmikuiset 2023

    Esikoista odottaessa jännitti tosi paljon nt-ultra. Ja vaikka sitä odotti, niin toisaalta pelkäsi kovasti huonoja uutisia ja kyllä se sai välillä mielen vähän maahankin. Oireet usein vähenevät kun toinen kolmannes lähestyy ja itselläkin turvotus oli paljon pahempaa siinä viikoilla 7-9 kuin...
  3. T

    Helmikuiset 2023

    Helmikuiset 2023 ❄️ Nimimerkki / Laskettu aika / monesko lapsi Mardolly / 4.2.2023 / 1. lapsi Ninam / 8.2.2023 / 4. lapsi Pallopöksy / 9.2.2023 / 3. lapsi Marmena / 11.2.2023 / 4.lapsi Helmi / 12.2.2023 / 1. lapsi Hillastin / 12.2.2023 / 1. lapsi Kyfi / 14.2.2023 / 5.lapsi Vainiina / 14.2.2023...
  4. T

    Helmikuiset 2023

    Meillä oli muuten eilen nt-ultra ja siellä vaikutti kaikki olevan hyvin. Kovin oli vilkas kaveri ja karkasi kätilöltä monesti kun piti ottaa mittoja 😁 saatiin kuitenkin kaikki katsottua. Niskaturvotus taisi olla 0.7mm joka oli kätilön mielestä oikein hyvä ja kuulostaa omaankin korvaan ihan...
  5. T

    Helmikuiset 2023

    Mulla kävi juuri niin, että meni överiksi ja yritin pitää arvot "täydellisinä". Käytännössä siis tavoittelin sitä, että aterian jälkeiset arvot alkoivat vitosella. Jätin esimerkiksi kaurapuuron pois, koska sen jälkeen arvo oli muistaakseni 6,5 ja minulle se oli korkea. Arvasin kyllä heti...
  6. T

    Helmikuiset 2023

    Mulla tuli esikoisen raskaudessa diagnoosi samalla tavalla ja täytyy sanoa, että siitä aiheutui omalla kohdalla kohtuuttomasti ongelmia niin raskausaikana kuin kotoutumisen suhteenkin 😕 Mulla ei kertaakaan kotiseurannassa ollut arvot edes lähelle rajoja, mutta en voinut olla noudattamatta...
  7. T

    Helmikuiset 2023

    Onpa inhottavaa! Onko vatsakipu jo helpottanut? Kannattaa kyllä mennä päivystykseen jos jatkuu pidempään. Tervetuloa mukaan! 🙂 Minulla tuli vähän vuotoa rv 7, mutta sen jälkeen ei ole tullut. Käytiin varhaisultrassa rv 9 ja ainakin silloin oli kaikki vielä hyvin. Noi vuodot on kyllä kurjia...
  8. T

    Helmikuiset 2023

    Meillä ei kuunneltu ekalla käynnillä (8+6). Oltiin käyty juuri edellisenä päivänä varhaisultrassa, joten ei haitannut. Enkä muutenkaan olisi varmaan pyytänyt kuuntelemaan, sillä esikoista odottaessa painostin neuvolassa vastentahtoisen th:n kuuntelemaan sydänäänet 8+jotain. Niitä ei löytynyt...
  9. T

    Helmikuiset 2023

    Riippuu siitä, minkälaiset riskiluvut saadaan yhdistelmäseulonnan perusteella. Viimeksi oli niin matala riski, että todettiin ettei tarvita NIPT-testiä. Mutta jos olisi esim 1:500 haluaisin lisäksi NIPT-testin (viimeksi oli muistaakseni joku 1:6500 down-riski, muut vielä matalampia). Meillä...
  10. T

    Helmikuiset 2023

    Ei ihme, että ärsyttää! Ei kai kukaan halua huvikseen ravata labrassa jatkuvasti? Ja vähän alkaisi itsellä tulla tuossa vaiheessa jo huoli, että mitä muuta th unohtaa 😕 Kävin itsekin tänään aamulla labrassa ja sainkin jo tulokset perusverenkuvasta, siinä ainakin kaikki ok. Nyt sitten odotellaan...
  11. T

    Helmikuiset 2023

    Tässä vielä päivitetty lista, sieltä oli pudonnut mielestäni joku pois viime päivityksessä 🙂 Helmikuiset 2023 ❄️ Nimimerkki / Laskettu aika / monesko lapsi Ninam / 8.2.2023 / 4. lapsi Pallopöksy / 9.2.2023 / 3. lapsi Marmena / 11.2.2023/4.lapsi Helmi / 12.2.2023 / 1. lapsi Kyfi / 14.2.2023 /...
  12. T

    Helmikuiset 2023

    Täällä tänään 10+0. Esikoista odottaessa tuntui ettei viikot kasva ollenkaan ja nyt taas tuntuu, että menee hirveetä vauhtia 😅 kahden viikon päästä jo nt-ultra. Onko muilla helteet vaikuttanut oloihin? Itsellä väsymys on ollut tänään ihan mahdotonta, varsinkin kun pitäisi jaksaa touhuta 2v...
  13. T

    Helmikuiset 2023

    Varasin ultran 12+0 kun sattui olemaan omaan aikatauluun hyvin sopiva päivä. Ja ajattelin, että tossa on vielä aikaa siirtää jos sattuisi tulemaan kipeäksi tai jotain, niin en halunnut jättää liian viime tippaan 😅
  14. T

    Helmikuiset 2023

    Tehtäisiinkö lista lasketuista ajoista, niin olisi vähän helpompi seurata keitä kaikkia on mukana keskustelemassa? 😅 Laitan tähän nyt jonkinlaisen aloituksen, niin tuosta alapuolelta halukkaat voi kopioida ja lisätä itsensä listaan. ****** Helmikuiset 2023 Nimimerkki / Laskettu aika / monesko...
  15. T

    Helmikuiset 2023

    Käytiin tänään varhaisultrassa ja siellä näkyi 8+6 kokoinen tyyppi, päivälleen kiertoon sopiva siis. Sydän hakkasi hienosti ja vähän pikkuinen heiluikin siellä. Oireet on viime päivinä hieman vähentynyt, niin oli helpottavaa nähdä, että masussa kaikki on hyvin. Jokohan sitä kohta alkaisi uskoa...
  16. T

    Helmikuiset 2023

    Onpa ikävä tilanne ja mun mielestä lääkäriltä vähän outoa käytöstä. Ultrasiko lääkäri alakautta? Ehkä voisit olla yhteydessä neuvolaan ja kertoa asian jääneen vaivaamaan? Jos vaikka pääsisit sitä kautta uudelleen ultraan? Toki tuo vuoto kuulostaa sen verran vähäiseltä, että voi hyvin olla...
  17. T

    Helmikuiset 2023

    Oletteko huomanneet mielihaluja johonkin ruokiin/juomiin? Mulla tekee koko ajan mieli kahvia. Esikoista odottaessa pelkkä kahvin haju aiheutti kuvotusta, niin jäi helposti kokonaan pois. Olin ajatellut, että sama kävisi nyt, mutta ihan päinvastainen kehitys ollut. Olen silti pitäytynyt 1-2...
  18. T

    Helmikuiset 2023

    Täällä 7+5 ja välillä päiviä kun unohtuu melkein koko raskaus, olo on välillä niin normaali. Yleensä seuraava päivä sitten pahempi kyllä. Väsymys oikeastaan ainoa jatkuvasti läsnä oleva oire. Välillä kuvottaa kovasti, mutta kertaakaan ei ole vielä tarvinnut oksentaa. Esikoista odottaessa oli...
  19. T

    Helmikuiset 2023

    Voi miten ihanasti kävi! ❤ Mulla oli edellisessä raskaudessa vähän vastaava tilanne kun luulin vuotoa kkm johtuvaksi ja sitten löytyikin sairaalassa syke, joka kuului nykyään jo 2v esikoiselle. Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa tullut vuotoa päivälleen 6+1 alkaen vähintään pari päivää...
  20. T

    Helmikuiset 2023

    Täälläkin houkuttelee fb-ryhmä, mutta vielä en uskalla liittyä. Mä en välttämättä ole menossa ollenkaan varhaisultraan ja täällä ei ole ultraa neuvolassa, niin vasta nt-ultrassa pääsisi varmistamaan, että joku on oikeasti kyydissä. Toivoisin fb-ryhmään pääsevän vielä nt-ultran jälkeen, tällöin...

Yhteistyössä