Hakutulokset

  1. A

    Elokuiset 2022

    Ystävä kertoi että raajojen liikehdintä tuntuu ensin kuin poreiluna, no eilen jo ihan varmuudella tunsin kuinka siellä liikutaan 🥰. Ja ultrankin perusteella ne koivet potki jo kovasti kohdun seinämiä Täälläkin 14. viikko käynnissä, mua on. hajuista ällöttänyt ainoastaan kun on keitetty lihoja...
  2. A

    Raskaaksi vasektomian purkamisen jälkeen

    Meillä purku tehtiin yli 5 vuotta sitten eikä kuulunut lasta luomusti. Mies oli sen tehnyt edellisessä liitossa ja hänellä lapsia, minä lapseton. Vasta-aineita ja liikkuvuus huono. Julkisella tuli seinä vastaan heti, mentiin sitten suoraan ICSI-hoitoon yksityisen klinikan suosituksesta. Rahaa...
  3. A

    Elokuiset 2022

    Jännää ultrassa oli että laskettu aika aikaistui melkein 2 vkoa… onkohan se vain kookas kaveri? Tiedetään kuitenkin hedelmöittyminen päivälleen eli siinä ei ole muuttujia.
  4. A

    Elokuiset 2022

    Ihana kuulla muidenkin raskausuutisia! En halua (ainakaan vielä) Faceen, superkiva jos täälläkin on elämää. @CM2022 kyllä esikoista odotan. Me käytiin jo varhaisultra, mutta oli se silti pieni ihme katella pientä ja se kun eka kertaa tuli ruutuun pirteä pieni ja sydämen syke. Saatiin...
  5. A

    Elokuiset 2022

    Neuvolaultra käyty nyt 13. viikolla. Olipa ihana katsella pientä, liikkui ja heilutti raajojaan ihan kokoajan, ultrasivat häntä tarkkaan sormenpäitä myöten. Mulla on ollut vahva poika-tunne kokoajan, ja siltä hän myös jotenkin ”näytti” vaikkei se ole kait mahdollista 😅 Hoitajakin kuvaili hän...
  6. A

    Elokuiset 2022

    @Lagertha voi onnittelut, miten ihanaa ja jännittävää! Mullekin olisi kelvannut tuplat, kun ei tässä iässä ehdi montaa kertaa tekemään 😅 Mekin ollaan käyty yksityisellä varhaisultrassa hankkimassa mielenrauhaa, eka neuvolaultra julkisella vasta 13. viikolla. Mieluummin just vähän myöhemmin...
  7. A

    Elokuiset 2022

    Mulla 9. viikko menossa. Varhaisultrassa nyt käyty ja löytyi ”vahva sydämen syke” ja hyvänkokoinen ihmisen alku. Pieni sydän siellä läpätti niin kiivaasti ❤️ Oireet on mua nimenomaan auttaneet kokoajan uskomaan että kaikki etenee. Rinnat on kokoajan kipeemmät, vatsa on tosi turvonnut...
  8. A

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @Mikkis kiitos! Tässä keskustelussa surffailu jäi multa tässä kohtaa lyhyeen, koska raskaus etenee nyt viikolla 9. Meillä tilanne oli se että musta ei löytynyt mitään vikaa, päinvastoin kehuivat joka vaiheessa kaiken näyttävän todella hyvältä ja paremmalta kuin osasivat odottaa, koska ikä (39)...
  9. A

    Elokuiset 2022

    Ja pahoittelut @hannalaura mielenpahoittavasta neuvolakokemuksesta! On varmasti hoitajia jotka vetää tapaamiset sen jonkun saman perinteisen kaavan mukaan, en usko että kannattaa ottaa kauhean henkilökohtaisesti. Kaipa heillä on ohjeistus tuoda joitain riskitekijöitä esiin ja asiaan kuuluu...
  10. A

    Elokuiset 2022

    Kääk, että hikiliikuntaa pitäisi! Olen aktiiviliikkuja, hoikka, hyvä lihaskunto ja kaikki, mutta tämä vuoden pimein aika yhdistettynä alkuraskauteen, on vienyt ihan kaiken puhdin pois. Energiaa on ihan lyhyinä purkauksina mutta muuten tekisi lähinnä vaipua talviuneen. Syönkin superterveellisesti...
  11. A

    Elokuiset 2022

    Mä olen 39v. ja esikoista odotamme. Miehellä on lapsia. Olen vähäoireinen, aamuisin hetken vaan huono olo. Vatsassa nyt tuntuu aina sitä sun tätä. Turvotus alkoi heti eikä oikeen mitkään housut mene, että tästä raskaudesta ei kesämekoilla selviä 😅 Onneksi ehdin saada 2 rokotetta ennen...
  12. A

    Elokuiset 2022

    @hannalaura sama juttu, joulun takia tuli kerrottua molempien lähiperheelle. Lisäksi pari ystävää on ollut hengessä mukana jo nää hedelmöityshoidotkin, niin he tietää lopputuloksen. Mua ei haittaa että moni tietää, vaikka sitten menisikin kesken niin kertoisin useimmille senkin. Kiva että on...
  13. A

    Elokuiset 2022

    @*PikkuMyy* mäkin tuun 40 ennen kuin laps on maailmassa. Tosin tää on mulle ihan ensimmäinen. Kaikki sun oireet kuulostaa tutulle, oon usein kuin syväjäässä, nytkin 2 villapaitaa päällekäin. Normaalisti en juuri palele mutta tää kylmyys tulee jotenkin sisältä. Kaupan päälle sitten...
  14. A

    Elokuiset 2022

    @Nessanen älä huoli, oireettomuus on myös ihan normaali oireenkuva. Ja kelpaisi hyvin 😊. Mulla alkoi eilen (6+5) pahoinvointi, ja tänään sama juttu. Huono olo tuli tosi nopeesti ihan puskista, ja meni myös suht pian ohi oksentamisen jälkeen. Ainut lohtu on se että tää kuvotus on varma...
  15. A

    Elokuiset 2022

    @emulna en mäkään sen selkeän plussan jälkeen ole testannut, tosin verikoe otettiin vain muutama päivä siitä asian varmistamiseksi. Ei kait testailulla enää merkitystä ole, alkanut ja keskeytynyt raskaus voi myös näkyä plussana ties miten pitkään. Täytyy vaan kärvistellä joulu ja uv...
  16. A

    Elokuiset 2022

    Pientä stressiä joulun alla, ruskeaa tuhrua tullut nimittäin pari päivää. Tiedän että on aika tavallista mutta silti , voi kun tämä alkupiina olisi jo ohi 😳
  17. A

    Elokuiset 2022

    Raskaushormoni tuplaantuu aina 1,5 vuorokaudessa, siksi kait tuo 48h sääntö. Itellä torstain testissä kp26 ei näkynyt kuin juuri ja juuri nähtävä hailu viiva, ja lauantaina kp28 jo hyvin vahva, tummempi kuin kontrolliviiva Clearbluen testillä. Seuraavana tiistaina mitattiin hCG ja onniteltiin...
  18. A

    Elokuiset 2022

    @emulna pidä vaan ryhmä! Minäkään en vielä ole valmis liittymään, ollaan niin alkuvaiheessa vasta. Mutta myöhemmin mahdollisesti kyllä, ehkä sen 1. kolmanneksen jälkeen uskaltaa mennä enemmän kuin päivä kerrallaan.
  19. A

    Elokuiset 2022

    Soitin myös juuri ajan, jotenkin tuntui vielä ihan absurdilta soittaa neuvolaan. Ihana positiivinen vastaanotto oli, teki tästä taas vähän todempaa. Mietin myös varhaisraskauden ultraa, olisiko siitä iloa tai mielenrauhaa…
  20. A

    Elokuiset 2022

    Mä oon kertonut heti ekan haalean plussan. Parhaiden ystävien kanssa ollaan juteltiin hoitojen vaiheista jo ennen siirtoa, he halusi olla tietoisia missä mennään. Jos joku epäonnistuisikin, niin senkin haluaisin läheisimpien ystävien tietävän. Lisäksi oon kertonut jo äidille kun selkeä plussa...

Yhteistyössä