Hakutulokset

  1. E

    EI VAAN NUKUTA ÖISIN.MIKÄ AVUKSI?

    Ei nukuta täälläkään! ja viikkoja vasta 22. Neljäs raskaus, ja tuntuu että heräilyt ja unettomuus alkavat aina vain aikaisemmin... Tosi tylsää, mutta minkäs teet. Pitää vain yrittää olla stressaamatta tilanteesta, tai sitten se vain pahenee.
  2. E

    Suunniteltu sektio

    itsellä kolme sektiota takana, kaksi kiireellistä ja yksi suunniteltu. Ensimmäisen kerran vain näyttivät salissa vauvaa, mutta seuraavilla kerroilla laittoivat "paketin" rinnanpäälle syliin, mikä tuntui ihanalta. Heräämöön menin yksin, miehen ja vauvan suunnatessa pesuille ja osastolle. Olisihan...
  3. E

    sektio ja kiinnikkeet

    Minulla kolme sektiota takana ja neljäs olisi elokuussa... Kyllä hieman pelottaa/jännittää. Kaksi ensimmäistä sujui ongelmitta. Sektioihin päädyttiin kesken alatiesynnytyksen. Kolmas oli siis suunniteltu ja kesti aikaisempiin verrattuna todella kauan juuri kiinnikkeiden takia. Odottelu...
  4. E

    Mitä tänään syötäisiin? (Vinkki miten selvitä helpommmalla ainaisesta miettimisestä )

    Aivan upea kokoelma!!!! Vesi herahti kielelle samantien. Olisiko minunkin mahdollista saada tuo ihanuus s.postiini? Olen todella surkimus&laiskmus ruuanlaittaja ja samat ruuat ja ideat viikosta toiseen... marjajoki@gmail.com
  5. E

    jatkan järkyttämistä :D

    Mahtaakos tuollaiset miehet olla miehiä???Itteeni ei ainakaan pätkääkään kiinnosta ukkojen hommat.Olisi hauska tietää, mitä tollaisten köriläiden päässä oikeesti liikkuu??Kulissiako vaan??
  6. E

    FaNaattiset kaksplussalaiset

    NO SELITÄ???
  7. E

    Kellä siisti koti???

    AIka uskomatonta, mutta meillä on nyt kolmen lapsen kanssa siistimpää. Pienin on oppinut isoilta järjestyksenpitoa. Ja isot eivät enää jätä tavaroitaan lattialle,koska pienin tuhoaa kaiken. Ensimmäisen lapsen kanssa oli kaikkein vaikeinta...
  8. E

    Auttakaa TÖIHIN vai EI!!!

    Jos on vaihtoehtoja, niin odota toki. Mulla on poika 2 v nyt päiväkodissa, ja hänellä menee siellä ihan kivasti, mutta itse olen ajoittain tosi väsynyt. Aamut pienen kanssa ovat kyllä tosi nurjia. jos olisit valmis vaikka perhepäivähoitajaksi niin ihan kelpo vaihtoehto. ja jos et ole suuren...
  9. E

    Appivanhemmat

    Mulla on vain anoppi, joka on ynseämpääkin ynseämpi hieno rouva. En teitittele, mutta siitä hän varmaan pitäisi. Hän puhuu aina kirjakieltä, matkustelee paljon jne. Siinä onkin sitten aikamoinen ristiriita kun näkee hänen kotinsa. Hän on ollut leskenä 25 vuotta, ja sinä aikana huushollissa ei...
  10. E

    koulumatkat

    Meillä kuljettiin ekaluokalla bussilla kouluun, matka oli vajaa 2 km. Siinä välissä on inhottava iso tienylitys, joten meillä valittiin bussi turvallisuusseikkojen takia.Myös pysäkki oli ihan koulun vieressä. Ekaluokkalainen kyllä osaa käyttää bussia jos on siihen muutenkin tottunut.
  11. E

    Äidin raivarit

    Mieti mieti voisit nollata ittesi noissa tilanteissa. Mä olen opetellut ihan tekniikoita. Ihan klassinen vedä syvään henkeä ja laske kymmenee ennen kuin sanot mitään. Eli koeta saada oma huomiosi itseesi niin ettet huomioi lasta niin paljon. Lapsi helposti vaan äityy kahta hurjemmaksi kun äiti...
  12. E

    talviset flunssat

    Meillä on tänä talvena oltu tosi paljon kipeitä. Sekä lapset että aikuiset on olleet vuoron perään flunssassa ja vatsataudissa, nyt jo kolmatta kuukautta peräjälkeen. Oireet vaan on olleet tosi kummia, usein ei ole ollut tavallisia oireita, vaan esim. mieletön päänsärky ja väsymys. Tuntuu että...
  13. E

    Päiväkodin pakkopäiväunet

    Ei tähän ole mittän yleissääntlö; jotkut lapset tarvitsee unensa ja toiset taas ei. Meillä isompi lapsi tarvitsi vielä pitkää,mutta tyttö ei kolmivuotiaasta asti ole niitä tarvinnut lainkaan. Kyllä minä itsekin nukun, jos laitetaan keskellä päivää verhot kiinni, valot pois jne... Ei se silti...
  14. E

    talon myyminen

    Itse olen sekä ostanut että myynyt omakotitaloa. Hintaan vaikuttaa kyllä talon yleisen kunnon lisäksi pintojen siisteys. Näyttävätkö seinät sellaisilta että ne haluaisi maalata ennen kuin muuttaa? Kyse ei ole pelkästään rahasta, vaan myös siitä, että jos jokainen paikkaa repsottaa vähän, niin on...
  15. E

    hassuja tapoja säästää

    Hyviä säästövinkkejä täällä! Naapureiden kanssa olemme vaihdelleet lasten palapelejä. Lapsetan kyllästyvät palapeleihin kun ovat tehneet muutaman kerran,ja jos aina ostaa uusia niin kohta on kaikki paikat täynnä palapelejä. Kiertoon vaan! Sähkälaskuissa koetetaan säästää nyt, varsinkin kun...
  16. E

    Hoitoa pakkasihottumaan?

    Hei, Meillä lapsilla 7- ja 2-vuotiaat atooppinen ihottuma, joka on aivan mahdottomiassa kunnossa näin talvisin. Erityisesti pikkuisen posket ovat kuin (punaista) hiekkapaperia. Olen vaan rasvannut Aqualanilla. Onko mitään muuta tehtävissä? Oletteko käyttäneet esim. Bebanthenia tai jotain muuta...
  17. E

    pakkasraja

    Riippuu tosi paljon lapsista. Meillä lapsilla atooppinen ihottuma, jota kylmä ja varsinkin viima pahentaa. Muuten lapsemme eivät ole kovin palelevaisia, joten 15 asteessakin voi olla, kunhan on tarpeeksi päällä.
  18. E

    Te joilla on useampia lapsia,miten aika riittää kaikkeen?

    Meillä lapset 9-, 7- ja 2-vuotiaita, ja aloitin kolme kuukautta sitten työt. Yllättäen kotitöitä on vähän vähemmän, kun ollaan päivät poissa kotoa. Meillä kaaokselta vältytään kun jokainen tekee jotain. Isot ihan oikeasti auttavat, se on itsestäänselvyys. 9-vuotias käy silloin tällöin kaupassa...
  19. E

    suhde,jossa kummatkin omalta taholtaan varattuja

    hei, mulla oli myös voimakas ihastuminen työkaveriin, vaikka oma avioliitto on täysin kunnossa (mies vaan on aika paljon poissa...). molemmat olemme naimissa ja molemmilla lähes tismalleen samanikäiset lapset. emme koskaan ottaneet asiaa puheeksi suoraan, emmekä "tehneet" mitään, mutta...
  20. E

    Nainen vanhempi miestä?

    No meillä on mies seitsemän vuotta vanhempi, mutta en koe sitä ongelmaksi, päin vastoin. Mitä väliä sillä on, jos etsii suhteesta turvaa tai jotain mistä on lapsena jäänyt paitsi. Myönnän tämän ihan täysin. TUnnen myös löytäneeni sitä mitä etsin, ja olen erittäin tyytyväinen elämäni ja...

Yhteistyössä