Hakutulokset

  1. Y

    Lokakuiset

    Täällä rupesi liikkeet tuntumaan ihan rytinällä! Vielä viime viikolla tunnustelin, että ehkä, sitten meni pari päivää ja olivat jo ihan selkeitä, ja eilen tyyppi tömäytti niin että tuleva isäkin tunsi mahan päältä 😍 Viikkoja mulla nyt 19+3. Etuseinäistukka viivästytti liikkeiden tuntumista mulla...
  2. Y

    Lokakuiset

    Onpa kurja tilanne sulla @viivaviivi . Kommunikointi olisi tietysti ainoa rakentava vaihtoehto, mutta jos toinen osapuoli ei pysty/osaa/halua sanoittaa tunteitaan niin et sinäkään yksin asiaa pysty ratkaisemaan. Mukavaa kuitenkin että isän puolen sukulaiset silti ottavat lapsen ilolla vastaan...
  3. Y

    Lokakuiset

    Piti juuri tulla kyselemään, joko tuntuu liikkeitä. Mulla nyt 17+6 ja ehkä mahdollisesti eilen tuntui jotain. Aiemmista olen tuntenut näillä viikoilla, mutta nyt istukka on edessä niin en ihan luota havaintoihin. Mä olen ostanut työhousut äitiysmallina, kun joudun kumartelemaan ja kyykkäilemään...
  4. Y

    Lokakuiset

    @Lallukkainen , mikä on nub-teoria? En ole kuullutkaan. Sain vihdoin eka sokerirasituksen tulokset eikä ollut moittimista arvoissa. Tänään oli toinen neuvola ja kaikki oli ok. Painoa olen kerännyt alusta 5 kg 😖 Kuunneltiin sydänääniä ja siellä se vaan paukutti menemään 150 lyöntiä minuutissa...
  5. Y

    Lokakuiset

    Mulla kaikki kolme aiempaa ovat olleet paikoillaan nt-ultrassa, nyt vasta tämä viimeisin liikkui. Ja ihan riittävästi on sutinaa riittänyt kaikilla kolmella mahan ulkopuolella ja mahassakin sitten loppuraskaudesta 🙈 NIPT-tulokset oli tullut äitiyskortille, matala riski kromosomipoikkeavuuksiin...
  6. Y

    Lokakuiset

    Kiitos sanoistasi ❤️❤️ Hormonipöllyssä vedet silmissä luin.
  7. Y

    Lokakuiset

    Mun maha pömpöttää vähän. Kerään kiloja kuin imuri alkuraskaudessa joten osa pömpötyksestä on ihan läskiä, mutta esim selinmakuulla kun läski valuu kylkiin, näkyy liikkuessa pieni kova kumpu. Paikallaan ollessa ei näy. Tissien kasvu on ihan älytöntä 😱 Normitilassa ne ovat venyneet, tyhjät...
  8. Y

    Lokakuiset

    Onnea @Alocasia hyvistä tuloksista! Täällä nt-ultra takana ja kaikki näytti normaalilta. Huh mikä helpotus! Siellä se kieppui voltteja ja heilutti pyllyä niin kuin breikkaaja. Vauva vastasi kuutta päivää suurempaa joten laskettu aika aikaistettiin 10.10., sen voisi tuonne listaan korjata...
  9. Y

    Lokakuiset

    Tervetuloa! Kiva saada uusia keskustelijoita, vertaisverkosta saa tukea silloinkin kun muut lähellä eivät ihan hiffaa, mikä fiilis itsellä on. Kiinnostaisi kuulla, millainen neuvolasysteemi sun asuinmaassa on? Ja osaatko verrata sitä Suomeen? Näissä taitaa olla jonkun verran maakohtaisia eroja.
  10. Y

    Lokakuiset

    Täällä toi NIPT on tarjolla kaikille odottajille, mutta siitä on poistettu sukupuolikromosomien seulominen. Rakenneultraan asti saa sitä tietoa siis jännitellä joka tapauksessa.
  11. Y

    Lokakuiset

    Ummetukseen suosittelen joko laktuloosivalmisteita (Levolac, Duphalac) tai makrogolia (esim Pegorion). Kun oikeasti ummettaa, ei muu auta. Kärsin ummetuksesta normaalistikin vaikka ruokavalio on kunnossa ja liikun paljon, ja raskaana ollessa vaiva nousee ihan uusiin sfääreihin (ja olen...
  12. Y

    Lokakuiset

    Ostamani doppler tuli ja hyvän hakemisen jälkeen sain kuin sainkin sikiön sydänäänet kuuluviin 😭❤️ Voi hyvä tavaton sentään mikä liikutuksen aalto meni lävitse. Uskomatonta, siellä se pompottaa ja kasvaa ja kehittyy. En malta odottaa huomiseen että kumppanikin pääsee kuuntelemaan ❤️ Täällä myös...
  13. Y

    Lokakuiset

    Osanottoni @sarlei 💔 Päivä kerrallaan eteenpäin kun muutakaan ei voi. Muutamasta Opamoxista tuskin on haittaa, mullakin on niitä tarvittaessa käytössä. @Hemingway, mulla liikunnat ja treenit tulee tosi fyysisestä työstä. Teen töitä eläinten parissa ja joudun päivittäin nostamaan, työntämään ja...
  14. Y

    Lokakuiset

    Vältyin taudilta, jihuu!! Isyydentunnustamisasiaan: Lastenvalvoja voi vaatia DNA-kokeen jos kokee tilanteen epäselväksi (ja toki vanhemmat myös). Eikä siinä siis mitään vikaa ole, kaikille meille on hyvin selvää, kenen lapsi on eikä mitään muuta mahdollisuutta ole, joten siltä osin DNA-testi...
  15. Y

    Lokakuiset

    @rimpsukka84 tsemppiä ikävään tilanteeseen, toivottavasti tilanne selkenee ja saat rauhan. Mulla oli tänään eka neuvola. Ihan jees meininki, hiukan etukäteen ärsytteli ajatus siitä että käydään taas läpi kaikki ruokarajoitteet ym niin kuin ensikertalaiselle tai aivottomalle, mutta menikin...
  16. Y

    Lokakuiset

    Täytyy sanoa että KIITOS kaikille teille suorapuheisille naisille! Raskauteen ei aina liity vain onnentunteita, vaikka lapsi olisikin toivottu. Liian vähän puhutaan siitä, miten mieli ei aina ehdikään mukaan, ja ainakin minä alan helposti syytellä itseäni siitäkin. Ja kuvitella, että olen ainut...
  17. Y

    Lokakuiset

    Mulla on eka neuvola viikon päästä, silloin varmaan saan nt-ultraan ajan. Sitä ultraa pidän tietynlaisena rajapyykkiä, jonka jälkeen voisi uskaltaa kertoa raskaudesta laajemmin. Teoriassa 😅 Olen jotenkin niin sisäänpäinkääntynyt koko raskauden suhteen, juurikin aiemmin mainitsemistani...
  18. Y

    Lokakuiset

    Lohdullista etten ole yksin tällaisten tunteiden kanssa, ja toisaalta myös murheellista että sullakin on hankaluutta perhesuhteessa. Mun kohdalla on niin älytöntä se, että jos olisin eronnut ja löytänyt uuden kumppanin ja saanut hänen kanssaan lapsen, olisi tilanne aivan fine. Mutta kun EN ole...
  19. Y

    Lokakuiset

    Tänään 7+0 ja neuvolalääkärin ultrassa näkyi viikkoja vastaava alkio ja syke. Huh heijaa, olen yhtä aikaa helpottunut ja kauhuissani. Miten voikaan tuomitsevien lähipiiriläisten pelko ottaa minusta tällaisen niskalenkin, etten edes osaa kokea iloa raskaudesta? Kadehdin niitä jotka ovat...
  20. Y

    Lokakuiset

    Hellurei 👋 Kiva kun on meitä suurperheellisiä mukana, mulla neljäs lapsi tulossa. Tai mihinkä se suurperheen raja sitten vedetään, musta ainakin tuntuu että kaikki kolmen jälkeen aiheuttaa pientä kulmien kohottelua tai ääneen lausumattomia mielipiteitä... Ällötyksen kohteet todellakin...

Yhteistyössä