Hakutulokset

  1. S

    Mielipiteitä tuttivieroitusongelmaan

    Meillä venähti aika pitkälle tutista vierotus, tyttö oli jo 2 vuotta 2 kuukautta. Helppoa ei ole ollut. Tonttu vei tutit heti tammikuun alkupäivinä, eli kohta kaksi kuukautta sitten. Aiemmin nukahti iltasadun ja laulun jälkeen itsekseen omaan sänkyyn, nyt täytyy joko jäädä viereen makaamaan...
  2. S

    Pettämisasiaa

    Itse olen sitä mieltä että jos minä olisin tuo vaimo, haluaisin kyllä tietää vaikka raskaana olenkin. Voisinpahan ainakin yrittää tehdä asialle jotain. Jos mies pääsee asiasta vain säikähdyksellä, on kynnys tehdä sama homma uudelleen ehkä aika matala...
  3. S

    D-vitamiinista

    Meillä syötiin kans jo alle vuoden ikäisenä multitabsin purutabletteja, joissa on myös tuo 10 mikrogrammaa, näyttäis myös olevan tuota D3-vitamiiniä.
  4. S

    Lahden seudun odottajat

    Ilmoittautuisin viimein listalle, kävin jo joku aika sitten täällä lueskelemassa mutta ei silloin ollut muka aikaa kirjoitella. Eli toista lasta odottelen, asustellaan Lahdessa. Esikoinen on 2-vuotias. Laskettu aika 4.4. Käyn pääkaupunkiseudulla töissä, mies töissä Lahdessa. Raskaus on...
  5. S

    Sikainfluenssa rokote ja alkuraskaus

    Itse en ainakaan ole kuullut että rokotetta ei suositeltaisi keskenmenoriskin vuoksi. Paras ohje mitä olen kuullut, on että älä lue keskustelupalstoja... Itse rokotuksen otin, toki viikkoja jo 18+ rokotuksen ottamisvaiheessa.
  6. S

    Sanokaas rehellisesti, milloin voisi odottaa jotain helpotusta?

    Meillä meni ainakin 8 kuukautta tuollaisilla lyhyillä pätkillä kaikki yöt. Joskus satunnaisesti tuli tuossa loppuvaiheessa superpitkiä unipätkiä, jopa 4 tuntia... Onko ketään muuta joka voisi välillä nousta yöllä? Laittaisit välillä itse tulpat korviin että saat nukkua. Joku joskus myös...
  7. S

    Kaks vee uhmis vai vahva luontoinen vain??

    Meillä typy täytti juuri kaksi vuotta, ja on tähänkin saakka osannut ilmaista turhautumisensa erittäin hyvin. Nyt alkaa uhman "oireita" näkyillä vähitellen, mun kanssa esim. pukeminen ulos on kunnon tappelua joka kerta, isin kanssa sujuu paremmin. Toistaiseksi olen ottanut sellaisen kannan...
  8. S

    voinko liikkua normaalisti lapsen kanssa joka saanut s-rokotteen eilen ja....?

    Kun lapsella on lämpöä, on vastustuskyky luonnollisesti hieman alentunut. Meillä kävi niin että nousi 2v tytölle lämpöä rokotteen jälkeen, ja sen myötä tippui vastustuskyky sen verran että sai nuhapöpön jostain, joten pari päivää tuon lämmön jälkeen alkoi nuha ja yskä. Eli itse lähtisin...
  9. S

    Näin Ruotsissa

    Jos miljoonasta ihmisestä kuolee viisi 12 tunnin - 4 vuorokauden kuluessa, mistäs tiedätte jos niistä joku on vaikka jäänyt auton alle. Varmaan miljoonasta ihmisestä normaalistikin kuolee jokunen neljän vuorokauden kuluessa. Eri asia on jos joku on oikeasti saanut esim. allergisen reaktion...
  10. S

    Kokemuksia istukan irtoamisesta jos ensimmäisellä kerralla irroitettu käsin.

    Synnytin Lahdessa, PHKS, esikoisen synnytyksen jälkeen käsinirrotus nukutuksessa. Mulle on vakuuteltu, että ei pitäisi vaikuttaa toisen kohdalla, vaikka ensimmäisellä onkin jouduttu käsinirrotukseen. Toisaalta jos syy on rakenteellinen, esim. arpikudosta kohdussa tms., voisi kuvitella että riski...
  11. S

    Ruokaohjeita(sta)

    http://www.reseptit.com/article/archive/20/ Tuolta löytyy muutama ohje vauvanruokaan. Itse olen keittänyt lihaa, kanaa, jauhelihaa, porkkanaa, bataattia, kukkakaalta, parsakaalta ja soseena pakastanut jääpalakuutioastioihin. Sieltä sitten kasannut mielen (omani) mukaan. Eilen keittelin...
  12. S

    6kk nukahtaminen.

    Meidän 7,5 kk ikäinen typy nukahtaa iltaisin tissille ja siitä nostan omaan sänkyynsä. Sama yöllä jos herää (joka yö vähintään yhden kerran), annan tissiä ja siitä nukkuvana omaan sänkyynsä. Päiväunille nukahtaa välillä tissille jolloin nostan nukkuvana parvekkeelle, välillä lullaan parvekkeella...
  13. S

    Millaisia 7kk:tiset teillä?

    Jeeee! Meidän typy ei olekaan ainoa laiheliini. Pari viikkoa sitten 7 kk neuvolassa oli pituutta 70.2 cm ja painoa 6950g. Paino noussut koko ajan joten eipä tuosta ole huolissaan oltu. Ruokailut meillä aika samanlaiset, Aamiainen: Puuroa (0,5 dl ryynejä raakana) ja 1/3 purkillinen sosetta...
  14. S

    Minkä ikäisenä ootte siirtäny/meinasitte siirtää vauvan isompaan turvaistuimeen?

    Meillä hoikka pitkä pimu ja olisi hyvin mahtunut vielä kaukaloon, vaikka jalat meinas vähän yli tullakin. Pääsi kuusikuukautisena kokeilemaan serkkupojan turvaistuinta ja viihtyi autossa huomattavasti paremmin. Lähdettiin sitten itsekin kaupoille ja vaikka painoraja ei tainnutkaan ihan täyttyä...
  15. S

    hoitolaukuista

    Hoitolaukussa täytyy olla hihna/remmit jolla saa rattaisiin kiinni, remmin tulee olla myös niin pitkä että jaa sillain vinoittain olalle että jää kädet vapaaksi. Kiva on jos on pieniä taskuja tai lokeroita niin löytyy tavarat hyvin, ja mun hoitolaukussa (crago)on ulkopuolella vielä sellaset...
  16. S

    maito

    Rasvatonta neuvolasta suositellaan nykyään kun halutaan välttää noita eläinrasvoja. Mutta tiedänpä monta perhettä (saatan sitten aikanaan kuulua niihin itsekin) jotka antavat kevytmaitoa.
  17. S

    Minkä ikäisenä vauvanne on käyttänyt 74cm vaatetta?

    Meillä 7kk ikäinen pimu käyttää nyt 70-74 cm vaatteita. 74-senttiset on pikkasen väljiä, 70-senttiset osa alkaa olla jo pieniä.
  18. S

    Löytyykö muita kestovaippailijoita?

    Tuolla kerhojen puolella on kerho kestoilijat, jonne pääsee salasanalla kestovaippa. Itsekin löysin tuon vasta muutama päivä sitten. (En ollut koko kerho-osiota ennen edes huomannut)
  19. S

    Vinkkejä tissipojan nukkumiseen

    Meillä 7 kk ikäinen typy jonka olen aina iltaisin nukuttanut tissille. Päiväunille on nukahtanut rattaisiin hyssyttämällä parvekkeelle tai kävelyllä ulkona kohtuullisen helposti, kunnes vähän reilun 6 kk kohdalla ei päiväunille menosta tullutkaan enää mitään. Rattaisiin laittaessa alkoi huuto...
  20. S

    Millon eroahdistus loppuu??

    Meillä ikää vasta 7 kk joten tuo pimun eroahdistus taitaa olla pahempana vasta tulossa. Meillä sen sijaan allekirjoittaneella aikamoinen eroahdistus... Vieläkin olen aika kiinni pimussa - kamalaa ajatellakin että joutuu joskus vuoden ikäisenä viemään sen päiväkotiin.

Yhteistyössä