Hakutulokset

  1. A

    Kuinka paljon 6kk vauva voi syödä kiinteitä/vrk? (suursyömäri :D)

    Ihan normaaleilta kuulostaa minun mielestäni. Meidän poikamme oli tuon ikäisenä iso (JÄTTI! :)) ja kysyin neuvolasta noista määristä, kun painoa oli tosiaan runsaasti (+40% pahimmillaan, eli juuri puolivuotiaana). Meille sanottiin, että desin verran tai vaikka kaksikin, jos kelpaa. Minä tosin...
  2. A

    Avent rintapumpun omistajat

    Oon ostanut ko. pumpun jo 5v sitten ja silloin ainakin mukana oli se "tähtiventtiili". Mutta en kyllä keksi mitä tarkoitat suppilohommelilla, et olisko se tosiaan joku korvaava juttu?? Tai sit en vaan tajuu :D
  3. A

    Kiinteiden aloitus?

    Jos haluat ehkäistä vatsan kovalle menon, voithan antaa hieman luumusosetta jälkkäriks. Muuten ei ehkä kannata heti antaa hedelmiä, jottei ala syrjiä "tylsemmän" makuisia kasvissoseita. Itse aloitin toisen lapsen kanssa kiinteät puolivuotiaana ja tosi tahmeasti maittoi alussa, hänkin yökki...
  4. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Pikaisesti vaan Veyvelle: No olipa ihme kommentti terkkarilta, en oo ikinä kuullu tollasta... Soitin viime kirjotuksen jälkeen neuvolan neuvontapuhelimeen, kun meillä ei ole kiinteät vaikuttaneet imetyskertoihin ja -määriin, ainakaan huomattavasti. Mutta th sanoi, ettei näin pienet määrät vielä...
  5. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Moikka pitkästä aikaa! Just katoin, niin viimeks oon kirjottanu 21.9… Voipi siis taas tulla aika romaani :p Ekaks terkut Kyprokselta ja kiitokset hyvän matkan toivotuksista. Matka meni tositosi hyvin. Lennotkin, vaikka paluu myöhästyi 10h (!!!) ja lento lähti klo 00:07. Vähänkö panikoin tosta...
  6. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Viimeks spekuloin sitä, että saakohan puurolla aloittaa kiinteät, niin ei kuulemma suositella. Eli rintamaidolla mennään edelleen, koska ei toi poika ainakaan kasvun takia tarvi yhtään enempää energiaa :D Jos mennään kolmella herätyksellä/yö, niin minä jaksan. Jos alkaa heräillä useammin (tai...
  7. A

    Hampaiden puhkeaminen - oireet?

    Meillä ei ainakaan ollut ilmavaivoja esikoisella, eikä pulautteluja. Noi mitä kuvasit ja lämpöä ja nuhaakin voi vähän olla.
  8. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Oukki, sit ei johdu siitä kun meillä. Tämä lapsi on alusta asti ollut ihan erilainen kuin veljensä, huomattavasti vaativampi ja vaikuttaisi paljonkin temperamenttisemmalta, sen takia tuntuu että kaiken saa opetella ihan alusta :) Rutiinit on meilläkin olleet muuten samat alusta asti, mutta sen...
  9. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Veyve ja Ninuski: Mihin teillä vauvat nukahtaa? Eli nukahtaako syliin tai tissille vai omaan sänkyyn? Ylisyökö iltaisin? Meillä loppui (tai ainakin väheni huomattavasti) nuo heräilyt, kun ei ylisyötetä iltaisin (luulin väärin haluavan tankkausta, vaikka itkeskeli jo väsymystä) ja yritetään...
  10. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Viiva: Näin tehdään! :) Ja tosiaan, ihmiset kommentoivat: "Onpas se aikamoinen!" "Ei vieläkään kiinteitä vaikka on tollainen jytky!" Ja sataa kertaa kuultu: "No on ainakin ollut ruoka-aikaan kotona!" Ja tokihan mä tiedän, ettei kukaan mitään pahaa tarkota, mut itelle tulee sellanen olo, et on...
  11. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    B]viiva[/B] kyseli meidän isosta pojasta ja KYLLÄ, kasvatamme jättiläistä. 4kk-neuvolassa mitat olivat 67cm ja 10600g... Suhteellinen paino jossain +30%:ssa... Eli poika on pitkä ja paksu. Esikoinen oli myös vauvana paksu, mutta lyhyt. Puolivuotiaana oli tuon pituinen ja painoi 10300g. Pituuteen...
  12. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Kiitos Tinttuliina rutistuksesta :) Netsuli, meillä on ollu yöt huonoja jo kohta 2kk... Poika oli 2kk3vkoa, kun alkoi heräillä usein. Samaan aikaan alkoi harjoitella vatsalleen kääntymistä. Nykyisin osaa kääntyä, mutta ei tee sitä usein, eikä se mene mitenkään suit-sait-sukkelaan. Siihen lienee...
  13. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Voihan Väsymys! Kirjottelinkin tonne Mitäs nyt- osioon meidän öistä. Esim. viime yönä herätys klo 23, 24, 01:30, 5:15-5:45, 7:35. Että sellasta "kivaa" :/ Kiinteitä ei olla aloitettu, koska lapsi kasvaa vähän liiankin hyvin mun maidolla. Paino yli 10 kg ja suhteellinen yli 30% plussalla...
  14. A

    4-kuisen yö"unet", ei mitään järkeä! Kokemuksia?

    Eli 4,5-kuinen poika syö yöllä(kin) koko ajan. Eilen illalla nukahti rinnalle klo 22:25 ja vein sänkyyn. Ekan kerran heräs jo klo 23, otti uudelleen muutaman huikan ja nukahti. Seuraavan kerran heräs klo 24, sitten 1:30, 3:35, 5:15 ja 7:35. Nyt heräsi juuri ja tissille oli taas päästävä. Viiden...
  15. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Veden juonnista: Poika oli ehkä 2,5-kuinen kun soitin neuvolan neuvontapuhelimeen (täällä keskitetty) niistä rintaraivareista ja kysyin samalla veden juomisesta. Th sanoi, että vesi laimentaa vauvan elimistöä liikaa. Mutta kun kerroin, etten ihan "turhaan" haluaisi tissiäkään antaa, koska...
  16. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Netsuli: Selkä menosuuntaan olevista turvaistuimista olen lukenut, että ei haittaa että jalat tulevat yli ja ovat koukussa. Siitä tais olla Autoliiton sivuilla vai mikä se on missä on niitä (puolueettomia) testejä. Kannattaa katsoa onko siellä jotain turvakaukaloistakin, ainakin ennen kuin...
  17. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Matkustelusta: Ollaan matkusteltu kotimaassa paljonkin, n. 100km päässä olevilla mökeillä ties kuinka monta kertaa ja pisin ilman yöpymistä ajettu matka taitaa olla Seinäjoki-Loimaa. Parin viikon päästä käydään Tallinnassa ja joulu-tammikuulle suunnitelmissa etelänmatka. Poika viihtyy autossa...
  18. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Escape: Meillä ei muuten koskaan yöllä kieltäytynyt. Useimmiten illan vikalla syötöllä, kun oli jo ihan poikki ja muutamana (helle)päivänä muutenkin. Ainiin, ennen tuota säännöllistä kieltäytymisjaksoa oli kieltäytynyt muutaman yksittäisen kerran ja silloin toimi pullon vaihtaminen vauhdissa...
  19. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Huh hellettä! escape: Meillä ollut myös noita syömälakkoja, joita rintaraivareiksikin kutsuin. Meillä alkoi myös pullosyötön jälkeen (annoin pullosta otettuani migreenilääkkeen) ja kesti pari viikkoa joka päivä... Alussa en antanut kieltäytyessä pulloa imetystukilistan ohjeiden mukaan ja...
  20. A

    <3 Huhtikuiset 2011 <3

    Hohhoijakkaa, kun väsyttää! Poika tänään tasan 3kk ja yöt on muuttunu huonommiks. Ennen nukku ekan pätkän vähintään 4h, yleensä 5-6h ja sen jälkeen söi 2-3h välein, eli kaks syöttöä yössä, joskus vaan yks. Nyt on viikon ajan eka pätkä ollut vain 2-3h ja sen jälkeen syöntiä kahden tunnin välein...

Yhteistyössä