Hakutulokset

  1. S

    Kuivaksi opettelusta

    Meidän tyttö alkoi 1,5-vuotiaana kieltäytyä vaipasta. Ilman vaippaa ollaan oltu nyt pari kuukautta (nyt hän on siis 1v8kk). Erikoista on, että hän oppi yö- ja päiväunikuivaksi heti, mutta päivisin vahinkoja sattuu edelleen. Hän muistaa hyvin harvoin itse mennä potalle. Me joudumme edelleen...
  2. S

    Minkälaiset sisarusvaunut vaativalle?

    Suzyko: Minusta vauvan saa ilman ähellystä kopassaan paikalleen nukkumaan. Meillä ei ole edes Phil & Ted'sin koppaa vaan Gessleinin ja hyvin se paikalleen menee. Loskasta en osaa vielä sanoa, kun sen kokeminen näillä vaunuilla on vasta edessä. Vauvan nukkumapaikka on kuitenkin yhtä korkealla...
  3. S

    Minkälaiset sisarusvaunut vaativalle?

    Meillä mennään jopa 10km päivittäin vaunuilla ja kyllä nuo Phil & Ted-vaunut ovat olleet ihan äärimmäiset hyvät tällaiseen urheilulliseen perheeseen. Ovat ultrakevyet ja helposti työnnettävät yhdelläkin kädellä. Kannattais käydä kaupassa edes tutustumassa tuotteeseen :)
  4. S

    Synnytystapa-arvioon istukan käsin irroituksen takia. Onko muilla kokemusta vastaavasta?

    Minulla irrotettiin ekassa istukka käsin. Toisessa irtosi normaalisti, mutta oli repaleinen. Jouduin kuusi viikkoa synnytyksen jälkeen kaavintaan, koska istukan paloja oli jäänyt kohtuun ja siitä seurasi tiputteluvuotoa. Nyt kolmannessa aion ottaa istukka-asian neuvolassa puheeksi. Mielestäni en...
  5. S

    onko muita joiden taaperot huonoja syömään itse?

    Meidän 1v3kk:n ikäinen osaa pitää lusikkaa oikein, mutta ei ole kiinnostunut itse syömisestä. Alkaa syöttämään mieluummin minua kuin laittaisi ruokaa omaan suuhunsa. Meillä suurin ongelma on lapsen huonosyömäisyys. Kunhan ensin oppisi syömään kiinteämpää ruokaa niin sitten voisin alkaa...
  6. S

    Taaperon syöminen, yhtä tappelua!

    Meilläkin syöminen menee vaikeimman kautta. Tosin meidän poika (1v3kk) syö, mutta vain vauvan mössöjä edelleen :( Aamiaiseksi ja illalliseksi syö paljon puuroa. Lounaaksi ja päivälliseksi kelpaisi vain vauvan ruoka. Tilanne on jatkunut jo kuukausia. Tällä hetkellä annetaan vauvan ruokaa ja...
  7. S

    Mandariinia ja vaipanvaihto pöydällä?

    Meidän päälle vuoden ikäinen syö päivittäin mandariinin tai parikin. Hoitopöytää ei ole ollut yli puoleen vuoteen. Vaipat vaihdetaan lennosta leikkien keskellä. Kakkavaippa vaihdetaan sängyllä pyyhkeen päällä.
  8. S

    Mikä kovettaa?!

    Meilläkin taistellaan kovan mahan kanssa. Maha meni kovaksi, kun lopetin vuoden iässä imettämisen. Poika juo rasvatonta maitoa tällä hetkellä. Luulen, että rintamaidon poisjäänti sai meillä mahan kovaksi. Annetaan silloin tällöin Duphalacia, päivittäin 2rkl rypsiöljyä (puuron seassa) ja...
  9. S

    Yösyötöt vihdoinkin ohi

    Meidän vuoden ikäinen lopetti viikko sitten yömaidottelun ja samalla loppui imetys kokonaan. Tähän asti öisin lapsen herätessä, nostin hänet meidän sänkyyn, jossa hän sai rintaa ja nukahti sitten viereemme. Nyt hän nukkuu yönsä omassa sängyssään. Se on tietysti ihan hyvä, mutta välillä olisi...
  10. S

    huono ruokahalu

    Meidän pojallamme on ollut viime aikoina myös huono ruokahalu. Viimeinen kuukausi on mennyt enemmän ja vähemmän flunssassa. Poika kieltäytyy liharuuista. Hän kuitenkin syö kasvissoseita ja puuroa sekä hedelmiä. Meille neuvoi lääkäri, että ruokaan voi laittaa hieman rypsiöljyä. Se tekee hyvää...
  11. S

    Miten taaperonne ovat suhtautuneet muuttoon?

    Meillä muutettiin yksivuotiaan kanssa vähän aikaa sitten. Ja samaan aikaan alkoi myös hoito. Ei reagoinut muuttoon juuri mitenkään. Tärkeintä oli näköjään omat tavarat ympärillä. Tosin muutimme aivan entisen kodin viereen, joten ulkoilumaasto ja puistot eivät muuttuneet. Ainoa asia, minkä olen...
  12. S

    Taaperoimettäjät

    Olen nyt imettänyt 1v 1kk:n verran. Kuukautisia ei edelleen kuulu. Imetän lasta vain öisin ja siitäkin tavasta on tarkoitus luopua lähiaikoina, että saisin kuukautiset takaisin. Toinen lapsi kun olisi haaveena.
  13. S

    Imetyksen lopetus

    Onko ketään, jolla imetyksen lopetus on ollut hankalaa? Tuntuu, siltä, että kaikkien lapset lopettavat itse maidon vaatimisen tai imetys loppuu muuten helposti. Lopettelen nyt meidän vuoden ikäisen imetystä. Imetyskertojen vähennys meni ihan helposti, mutta näistä viimeisestä parista kerrasta...
  14. S

    Sammasta/hiivaa ja rikkinäinen nänni

    Niin, ja lelut yms, mitä lapsi työntää suuhunsa pestiin tai keitettiin useaan otteeseen.
  15. S

    Sammasta/hiivaa ja rikkinäinen nänni

    Meillä oli vauvalla usean kuukauden ajan sammasta. Kokeiltiin Daktarinia ja Mycostatinia. Kumpikaan ei kunnolla tehonnut. Täyttä annosta en minäkään suuhun saanut laitettua. Parhaiten auttoi, kun ainetta sipaisi kielen päälle vanupuikolla. Annoin 3-4 kertaa päivässä, mutta yöllä en jaksanut...
  16. S

    TALVIHAALAREISTA!

    Minulla on kaapissa odottamassa talvea varten niin reimatecin kuin lassietecin puku. Molemmat vaikuttavat yhtä hyville. Kun sovitin pukuja lapsen päälle, näytti sille, että lassien puku ei ollut niin kömpelö kävelemään opettelevan lapsen päällä kuin reiman puku.
  17. S

    Ulkoiletteko vauvojen kanssa joka päivä?

    Ulkoillaan kolmesti päivässä, joka kerta noin 1h30min. Käydään ensin lenkillä ja sitten puistossa. Tulisin hulluksi, jos olisin vain sisällä päivästä toiseen. Lapsikin tykkää ulkoilusta. On paljon katseltavaa ja puistossa näkee muita lapsia.
  18. S

    N.1 VUOTIAAN NUKKUMAAN KÄYMISESTÄ JA VÄHÄN MUUSTAKIN..

    Juu, täällä myös yksi huolestunut äiti. Poika 11kk ja vain soseet uppoavat. Jos ruuassa on kökköjä, niin hän oksentaa teatraalisesti kaiken ulos. Sormiruuan silppuaa yleensä paloiksi. Pienet palat raejuustoa ja leipää menevät alas, mutta tarkoitan siis todella pieniä paloja. Ajattelin, että...
  19. S

    vauvarokkoko?

    Meidän pojalla oli 9kk:n iässä vauvarokko. Ensin kolme päivää kova kuume. Sen jälkeen tuli kasvoihin ja ylävartalolle näppyjä, jotka kestivät noin kolme päivää. Käytiin kuumeen aikana lääkärissä, kun lapsi oli niin heikossa kunnossa. Kun näpyt ilmestyivät, soitin neuvolaan ja siellä sanoivat...
  20. S

    10kk ja syömälakko

    Missä vaiheessa täytyy huolestua lapsen syömälakosta? Meidän 10kk:n ikäinen on lakkoillut nyt neljä päivää. Ainoastaan rintamaito ja aamu- ja iltapuurot menevät alas. Ja välillä välipalaksi hieman marjasosetta. Lounaasta ja päivällisestä kieltäytyy kokonaan. Puhkeamassa on juuri molemmat...

Yhteistyössä