Hakutulokset

  1. D

    Päänsärky spinaalipuudutuksesta?

    Sain spinaalin ekassa synnytyksessäni eikä siitä ollut mitään sivuvaikutuksia =)
  2. D

    Onko ketään muita joilla valvotaan edelleen vaikka lapsi jo 2v!?

    Nunneliini: Minun mittakaavallani tyttönne nukkuu LOISTAVASTI =) Poikamme nukkuu nyt, kun allergiat ovat kurissa suurin piirtein noin. Joskus herättää 3 kertaa yössä, mutta useimmiten 1-2 kertaa ja joskus ei lainkaan. Kun puhutaan allergisista lapsista jotka nukkuvat huonosti, niin usein...
  3. D

    Onko ketään muita joilla valvotaan edelleen vaikka lapsi jo 2v!?

    Kyllä minunkin mielestäni rikkonaiset yöt ja noin tiheä ja "outo" kakkaaminen viittaavat allergioihin. Ihan ensialkuun voisit pitää ruokapäiväkirjaa lapsen syömisistä ja oireilusta (nukkumiset, kakat...), siitä voisitte saada ensivinkkejä mikä ruoka mahtaa aiheuttaa ongelmia. Ja voitte ihan omin...
  4. D

    Raivoaminen ja allergia

    Lapsi voi hyvinkin "tietää", että jostain ruoasta tulee huono olo. Meillä monet ruoka-aineet joista lapsi kieltäytyy ovatkin sitten osoittautuneet epäsopiviksi. Kuulostaisi aika uskottavalta, että poikanne on 7-8 kk iästä lähtien saanut jotain ruoka-ainetta joka ei hänelle sovi. Allergiset...
  5. D

    imetys..

    Kyllä imetys laihduttaa. Mutta sitä ei kuitenkaan kannattaisi käyttää varsinaisena laihdutuskeinona, koska jos äiti ei syö tarpeeksi kroppa ottaa imetykseen tarvittavat ravinnot kehon rasvavarannoista jolloin rasvaan varastoituneet ympäristömyrkyt lähtevät liikkeelle ja päätyvät äidinmaitoon :/...
  6. D

    Raivoaminen ja allergia

    Ja viiveestä... Melko lailla viiveellä oireet voivat tulla. Itse olen järkeillyt asian niin, että esim. poikamme vatsa tuli todella hyvään kuntoon kun oli useamman kuukautta ilman epäsopivia ja ruokakokeiluja. Sitten kun otettiin uusi ruoka kokeiluun, niin ensin meni ihan hyvin johtuen vatsan...
  7. D

    Raivoaminen ja allergia

    Meillä raivoaminen on ollut allergiaoire, liittyen meillä erityisesti vehnään. Joten tilanteessanne jättäisin varmaankin maidon taas pois vähäksi aikaa ja katsoisin rauhoittuuko tilanne!
  8. D

    Synnyttäneet: kuinka monta neuvolakäyntiä kertyi äitiyskorttiin raskausajalta?

    Ekassa raskaudessa merkintöjä kertyi yhteensä 16, joukossa jokunen äitiyspolikäynti =)
  9. D

    Voiko itse vaikuttaa sappi- ja maksa-arvoihin

    Ymmärtääkseni ei voi :hug:
  10. D

    Miten astma testataan alle 2-vuotiaalla?

    Peesaan saheita: Juuri eilen allergialääkäri totesi, että tarvittaessa tutkitaan astma lääkekokeilulla. Mitään muuta tapaa näin pienelle ei oikein ole (lapsemme täyttää juuri 2 v).
  11. D

    Voiko allergia oireilla "flunssana"?

    Lyhyt vastaus: voi Allergia voi aiheuttaa limaisuutta, jatkuvaa flunssaa, tulehduskierrettä, refluksia, astmaa... Vaikka mitä.
  12. D

    ajattelitko että niitä on kyl kaks, metsään meni..

    Epäloogista, tiedän, mutta tässä tokassa raskaudessa voin alussa sekä henkisesti että fyysisesti niin pahoin ja olin NIIN uupunut, että kuvittelin vatsassani olevan vähintäinkin kaksoset... :laugh: Ei kuitenkaan ollut. Ensimmäinen raskaus oli kaikin tavoin helpompi.
  13. D

    Lapsen eläin allergiasta

    Zyrteciä on myös tippoina, reseptilääke! Antaisin lääkettä jo ennen vierailua ja jos tuntuu, että oireilee silti niin katkaisisin vierailun siihen. Itse en voi yöpyä kissatalossa; muutama tunti menettelee, mutta silmät kutiavat kovasti. Yön jälkeen olo on jo aika sietämätön. Joten...
  14. D

    Lantion mitat

    Meilläpäin lääkäri arvioi käsikopelolla. Arveli lantion olevan hiukan ahdas, mutta pieni vauva mahtuisi tulemaan. Näin juuri kävikin - vauvan painoarvio koko ajan alhainen ja pieni vauva syntyi. Jos olisi epäilty isompaa vauvaa, olisi varmaankin passitettu röntgeniin.
  15. D

    Mitä varusteita vauvalle äitiyspakkauksen lisäksi?

    Niin, nimenomaan! Ettei tarvitsisi lähteä heti samana päivänä kauppaan hakemaan isompia vaippoja =) Esikoinen oli pienikokoinen, eivätkä Liberon newbornit silti mahtuneet koskaan - eli oli ihan kiva pystyä ottamaan suoraan kaapista seuraavaa kokoa =) Mutta tarkoitin itse lähinnä sitä, että...
  16. D

    Uskotteko vanhankansan uskomuksiin vauvan sukupuolesta?

    Siinä tutkimuksessakin todettiin, että sykkeissä ei ole mitään eroa (tai siis 1 lyönti minuutissa, kuten joku sanoikin...) =) Tutkimuksessa todettiin, että ainoa joka pikkiriikkisen saattaisi pitää paikkansa, oli tumma viiva navan yli - poika. Ja isommassa otannassa ei todennäköisesti...
  17. D

    "Kivat" kämppikset lapsivuodeosastolla

    Minulla oli kiva, suunnilleen samanikäinen huonekaveri =) Olimme kahden kolmen hengen huoneessa, joten omaa rauhaa oli vaikka vierailijoitakin kävi. Oma vauvani itkeskeli enemmän kuin hänen vauvansa, toivottavasti ei kuitenkaan häiriöksi asti...
  18. D

    Mitä varusteita vauvalle äitiyspakkauksen lisäksi?

    Oma vinkkini on, että pienellä vauvalla lämpöpussi on mielestäni kätevämpi kuin haalari! Pysyy vauva lämpimänä, eikä käsien ja jalkojen tarvitse löytää hihoihin ja lahkeisiin =) Turvakaukalossa lämpöpussi myös hyvä, saa turvavyöt paremmin istumaan kuin paksun haalarin yli. Muita hyödyllisiä...
  19. D

    Jauhemainen veteen sekoitettava riisipuuro. Onnistuuko teko mitenkään jauhemaiseen Almironiin?

    Lisään vielä, että en miettisi riisipuuron makua - lapsen mielestä se voi silti olla ihan hyvää =) Meillä 2-vuotias syö vieläkin hyvillä mielin Muksun ja Kousan riisipuuroa, vaikka se ei aikuisista kummoiselta maistukaan. Makua puuroon saa lisää sekoittamalla joukkoon esim. sinistä...
  20. D

    Jauhemainen veteen sekoitettava riisipuuro. Onnistuuko teko mitenkään jauhemaiseen Almironiin?

    Korvikejauheet tulisi aina sekoittaa valmiiseen, tarjoilulämpimään puuroon - ei kuumaan veteen. Tämä siksi, että ravintoaineet häviävät jos jauheen sekoittaa kuumaan. Ja toimii siis niin, että ensin tekee puuron tavalliseen tapaan, antaa jäähtyä sopivaksi ja sitten sekoittaa siihen joko...

Yhteistyössä