Hakutulokset

  1. M

    Vierotus yö maidosta

    Käyppäs kertomassa miten on mennyt?
  2. M

    Vierotus yö maidosta

    Hienoa... Yleensä muuten toinen yö on hankalin koska tajuaa, että ilkeä äiti ei todellakaan tarjoile :laugh: No mutta hyvin se menee... meillä känisi noin tunnin tokana yönä. Pidä pintasi ja sitten reilun kuukauden päästä BAARI KIINNI KOKONAAN :kieh:
  3. M

    Vierotus yö maidosta

    No miten se yö meni? :)
  4. M

    Vierotus yö maidosta

    Jätä ekaks ensimmäinen maito pois ja sitten vasta toinen. Mä tein niin ja kolmessa yössä jätti puolen yön maidon huutamisen... Mä yritin tarjota vettä mutta suuttui viel enemmän ja neuvolan täti sanoi ettei kannata antaa vettäkään... tuttia vaan... Niin ja kun vieroitin ekasta maidosta niin olin...
  5. M

    Yösyönnistä luopuminen.. kaikki keinot kehiin kiitos!

    muumimamma77 :Meidän tyttö tulee parin viikon päästä 6kk ja olen huomannut, että ensimmäisen syötön yhteydessä ottaa vain hörpyn ja jatkaa unia. Toisessa syötössä juo jo 200ml eli näen hänen tarvitsevan vielä tätä??? Pääsiäis lomalla taidetaan jättää eka maito pois... Naapureille lappu ja...
  6. M

    Yösyönnistä luopuminen.. kaikki keinot kehiin kiitos!

    No niin meillä alkaa olla se aika, että vauvan yö syötöt tai ainakin yksi saa jäädä pois. Kertolaa hyviä ja pehmeitä konsteja kiitos. Niin ja miten onnistuttu. Meillä siis syödään kaksi kertaa yössä ja toinen syöttö olisi aika jättää kun ei sitä kuulemma enään tarvitse. Pullosta saa maitosa...
  7. M

    Maito ei kelpaa ennen nukkumaan menoa!

    Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa...? Pian 6kk tytölle ei maito kelpaa ennen nukkumaan menoa!Sitten neljän tunnin päästä nukkumaan menosta kyllä klo 23.30. Mitä olette tehneet kun pian pitäisi alkaa jättää tuota ensimmäistä syöntiä pois mutta kun ei raaski koska vauva ei ole juonut sitä...
  8. M

    Kyynelkanavien aukaisu.

    Onko kenekään vauvalla ollut kyynelkanavat tukossa niin, että on jouduttu operoimaan auki? Kertoisitteko millainen toimenpide on ja missä iässä tehdään...? Olen kuullut, että 6kk ylöspäin??
  9. M

    Vauva nukkuu nyt vieressä....

    Mitä mieltä ja kokemuksia... Meillä 4kk vanha tyttö ja me olemme olleet flunssassa kaikki :'( Vauva nukkunut omassa sängyssä tähän asti mutta nyt kun olemme kaikki kipeitä niin olen kokenut helpommaksi ensimmäisen yö syötön yhteydessä nostaa vauva meidän väliin ja siinä sitten nukutaan...
  10. M

    veroprossasta TAAS

    :laugh:
  11. M

    veroprossasta TAAS

    Kelan päätöksessä lukee automaattisesti, että verotetaan palkkatulo prosentilla tai jotain mutta missään ei jostain KUMMAN syystä mainita, että äitiys, vanhempain yms rahaa saavat voivat tilata vero virastosta verokortin sosiaali etuuksille. Minulla on tällainen ja prossa 13. Sanovat muut mitä...
  12. M

    Äiti ja vauva flunssassa.. saako isä sairaslomaa

    Kertokaa saako isä jäädä kotiin hoitamaan perhettä jos vanhempainvapaalla tai äitiyslomalla oleva äiti sairastuu??? Miten käytännössä toimitaan jos saa?? Kiitos, etukäteen...
  13. M

    Miten jaksatte äidit?

    Huomenta kaikille.... Pakko kysyä miten jaksatte yö heräilyjä? Itselläni 4kk vanha tyttö ja meillä heräillään vielä muutaman kerran yössä ja toisinaan takaisin uneen pääsy vauvalla hankalaa. Siinä itse piristyy kun yrittää toista auttaa. Itselläni on kohtalainen olo kaikesta huolimatta mutta...
  14. M

    3 kk vanha yökylässä?

    Lapselle on hyvin tärkeää, että vanhemmat voivat hyvin. Jos vauva on yhden yön hoidossa jossain turvallisessa paikassa, ei jätä tälle traumoja vaikka se hankalaa olisikin. Jos yksi ilta ulkona ystävien tai miehen kanssa raskaana vauva aikana piristää äidin mieltä niin se ei voi olla kuin hyväksi...
  15. M

    3 kk vanha yökylässä?

    Oli aika kaaos kun tytölle sattui jokin vierastus kausi juuri tuohon saumaan ja huusi koko illan.... Minä kun menin sitten käymään illalla niin oli nukahtanut 10 min aikaisemmin ja loppu yö ja seuraava päivä meni hienosti...
  16. M

    Missä iässä ei enään "tarvetta" yö syötölle?

    klo 20.00 pullossa ja vetää sen hyvällä halulla. Meidän tyttö kyllä on sellainen, että jos ei ole nälkä niin ei pulloa huoli... toki yöllä saattaa syödä ihan vaan imemisen ilosta :laugh:
  17. M

    Missä iässä ei enään "tarvetta" yö syötölle?

    Mietin tuossa, että missä iässä lapsen tulisi tulla toimeen yön yli ilman syöttöä? Meillä 4kk tyttö ja syö viellä yöllä. Menee nukkumaan klo 8.00 syö klo 23-24, 03-04 sekä noin klo 6. Heräämme sitten siinä klo 7.30. Tämä toki vaihtelee ja yleensä klo 5 aamuyöllä tykkä bailata jonkin aikaa :kieh:
  18. M

    Elizabeth Pantleyn kirja

    Heippa, Kuinka moni äiti on lukenut ja käyttänyt Pantleyn / pehmeä matka höyhensaarille kirjan oppeja. Meillä 3,5 kk tyttö ja luin kirjan. Tyttö nukkuu omassa sängyssä hyvin ja syö muutaman kerran yössä. Ainut "ongelma" on, että yöllä saattaa joskus kähistä ja annan tutin. Mietin vaan, että...
  19. M

    kauan teillä kesti ponnistus vaihe esikoiselta?

    8 min mutta avautuminen olikin sitten toinen juttu...huh :kieh:
  20. M

    Miten äidit viettävät vuoden vaihteen??

    Kyselen, että mitäs te muut pienten vauvojen äidit meinaatte tänään tehdä.... Yöt kun vielä heräillään niin ei malttais valvoa illalla kovin myöhään, ettei väsy paina liikaa huomenna... Olenkohan liian hysteerinen noiden omien unien takia??? :ashamed:

Yhteistyössä