Hakutulokset

  1. P

    Miten teillä nukkuu 1v yöllä ilman tuttia??

    Meillä ei kumpikaa ole syönyt tuttia ja ovat nukkuneet koko yön puolivuotiaasta lähtien. Välillä tietty jotain heräilyjä, mutta en ole niihin mitään antanut, rauhoitellut vaan ja antanut nukahtaa itsekseen. Nyt jos yöllä heräävät, niin en edes huomaa sitä kun nukahtavat taas omia aikojaan.
  2. P

    gallup:mitä teidän 8kk osaavat jo tehdä?

    Meillä osaa ryömiä, nousee konttausasentoon ja siinä heiluu ees taas. Istunut syöttötuolissa jo kauan, mutta ei osaa istua muuten ilman tukea. Kovasti tykkää olla jaloillaan, pomppia ja "kävellä" kunhan vaan joku roikottaa kainaloista. Ei osaa puhua mitään. Kaksi hammasta. Juo nokkamukista, jo...
  3. P

    Saman äidin eri synnytykset

    Mulla ekasta supisteli päivän, vedet meni sairaalassa ja synnytys kesti 13h. Tokasta supisti pari kertaa, vedet meni kotona ja sairaalassa ehdittiin olla reilu tunti kun syntyi jo. Aika erilaisia, mutta kuitenkin kummasti tuntui molemmat helpoilta.
  4. P

    mikäs on se spinaalipuudutus tai siis minkälainen,kokemuksia?

    Mä sain spinaalin toisella kerralla, kun eteni niin nopeesti. Sairaalaan mennessä olin jo 8 cm auki ja ne väitti ettei tässä ehditä mitään antamaan enää. Ilmeisesti olin kuitenkin niin tuskainen, että laittoivat spinaalin. Oli tosi hvyä, helpotti heti, mutta en mä mitenkään tunnoton tuntenut...
  5. P

    Ei ponnistuksen tarvetta synnytyksessä

    Mä ponnistin aina kun kätilö sanoi, että supistus tulee. Itse en niitä tuntenut puudutteiden vuoksi. Hyvin se ponnistaminen silti sujui, ponnistusvaiheet 25 min ja 10 min.
  6. P

    Päijät- hämeen keskussairaalassa synnyttäneet!!!

    Mä oon synnyttänyt siellä -07 ja -08. Synnytyssalissa oli kätilöt ihan kivoja ja toiveet huomioitiin ja kaikki meni kivasti. Osastolla oli -07 vähän hätäinen meininki, kun oli niin täyttä. Olin osastolla 4 yötä ja kukaan ei kerinnyt näyttämään kylvetystä. Nyt -08 oli paljon leppoisampaa, kun ei...
  7. P

    Päiväunien paikka? Vaunut vai sänky? (Yli puolivuotiaat)

    Meillä nukkui 1,5-vuotiaaksi asti vaunuissa. Valjaat vaan kiinni, niin ei se sieltä pois pääse. Tosin ei kummemmin edes yrittänyt, huuteli vaan kun heräsi. Sitten tuli kesä ja liian kuuma nukkua vaunuissa joten siirryttiin sisälle. Melko helposti kävi sisällekin nukuttaminen, kun siitä...
  8. P

    Matkarattaat, joissa vois nukkua päikyt?

    Meillä on Gracon Miraget, ihan perusrattaat. Selkänoja menee makuuasentoon ja noissa nukkuu vielä meidän 1,5 vuotiaskin satunnaisesti jos jossain reissussa ollaan. Jalat sieltä kyllä roikkuu alaspäin, mutta ei tunnu haittaavan.
  9. P

    Tuleeko kätilö juttelemaan normaalin synnytyksen jälkeen?

    Ei meilläkään kukaan käynyt juttelemassa. Synnytyksen jälkeen siinä heti kysyi jotain tyyliin jäikö kysyttävää, mutta siinä oli muutenkin niin sekaisin, etteipä tullut mitään mieleen...
  10. P

    1v4kk pojan käveleminen/ puhuminen

    Meillä poika oppi just kävelemään, on 1v 5kk. Oli vaan niin arka lähtemään itse liikkeelle. Kovasti se yrittää selittää kaikenlaista, mutta en mä ymmärrä kun äiti ja anna... Jaksaa toistaa montakin kertaa jotain "sanojaan" jos sais mut ymmärtämään, mutta musta se kuulostaa ranskalta jota en osaa...
  11. P

    Puistokavereita Lahdesta

    Hei! Etsin puistokavereita Lahdesta. Voitaisiin tavata jossain puistossa kerran tai pari viikossa, että olis itsellä juttuseuraa ja lapsilla ihmettelemistä keskenään. Mulla on 1,5v poika. Lähimmät puistot meille on Launeen perhepuisto, Loviisan pässin puisto ja Anttilanmäki-Kittelän puistot...
  12. P

    Jonathan-haalarit

    Meillä on 1v. pojalla (77 cm) käytössä se babymallin haalari koossa 86 cm. Onhan se vähän iso, varsinkin hihat pitkät, lahkeet ei niinkään. Mielestäni silti ihan hyvä, liikkumaan pääsee kyllä ja mahtuu villavaatteet alle. Ja menee toivottaavasti ensi syksynäkin!
  13. P

    Missä iässä eka sana?

    Meillä tuli tossa 10 kk iässä ekat sanat (lamppu, äiti, isi) ja uusia ei ole oppinut, nyt 1v. Noita sanoja ei kyllä toistella läheskään joka päivä, mutta osaa ne kyllä.
  14. P

    Kuinka monet päiväunet nukkuu 1-vuotias?

    Meillä nukutaan kyllä vielä kahdet, vaikka toivoisinkin jo yksiin siirtymistä. Ei vaan onnistu vielä. Poika herää klo 7.30 ja klo 10 pitää jo päästä ekoille unille. Nukkuu reilun tunnin. Tokat unet on sitten n. 14-16 ja yöunille 20-21.
  15. P

    Miten yksiin päiväuniin?

    Kaikki 1v. tuntuu nukkuvan vain yhdet päiväunet. Meillä nukutaan 10-11.30 ja n. 14-15.30. Miten saisin pojan siirrettyä yksiin päiväuniin? Olisi helpompaa kaiken ulkoilun ja kaupoissa käymisen kannalta. Nyt aamulla ei ehi, kun herää klo 7-8 ja päikkäreitten välissä syö, siinäkin tekee tiukkaa...
  16. P

    Apua! 9 kuukautisen nukuttaminen????

    Meillä odotellaan siihen, että poika on varmasti tarpeeksi väsynyt mutta toisaalta ei yliväsynyt. Jos vie liian aikaisin tai liian myöhään, on se yhtä huutoa vaan. Mäkin suosittelisin, että vähän vähäisemmät keinot auttaisi paremmin, siis lelut ja muut touhut pois. Meillä ei käydä illalla...
  17. P

    vauvan 4kk nukuttaminen tuskaa, unikouluko avuksi??vertaistukea tarvitaan!

    Meillä oli tollasta huutoa pari kuukautta 3-5kk iässä. Illalla saattoi mennä tuntikin kun toinen vaan huuti vaikka kuinka kanniskeltiin, hytkytettiin ja ties mitä. Nälkä ei ollut, en tiedä miksi huusi. Pari kuukautta siis nukkumaanlaitot oli tuskaa ja niitä alkoi jo pelkäämäään etukäteen, kun ei...
  18. P

    Pulloruokinta takaisin

    Kokeiltiin neljä kuukautta ja vieläkin kokeilut jatkuu. Ei me vielä ole lopullisesti lannistuttu, vaikka läheltä pitää :D Ei meilläkään pulloa pois syljetä, sitä jopa hamutaan takaisin kun pois ottaa, mutta ei siitä tajuta juoda. Leikkii vaan. Ei juo tavallisesta pullosta, erimallisista...
  19. P

    Vauvan ja lasten vaatteiden pesu

    Pesen yhdessä meidän normaalikäytössä olleiden vaatteiden kanssa, erikseen sitten jotkut lenkkivaatteet ja miehen rakennuksilla likaantuneet vermeet. Puhdastahan sen pesukoneen pitäisi tehdä, niin eikö se nyt ole ihan sama pestä yhdessä.
  20. P

    Keittiö, khh, wc, kaapisto...mistä edullinen paketti?

    Meillä tuli keittiö koneineen, khh, makuuhuoneen kaapit ja eteisen kaapit Iskulta, 8300 ?.

Yhteistyössä