Hakutulokset

  1. V

    Vm -77 äidit, onko ketään?

    Hei! Minä olen -77 äiti Pohjanmaalta.2 lasta, vm -05 ja -10 eli samaa ikäluokkaa kuin sinun lapsesi, välistä vain puuttuu...
  2. V

    Koliikki/muut vatsavaivat

    Hei! Vauva on nyt 1kk.Ensimmäiset 3,5 viikkoa meni kuin "liian hyvää ollakseen totta"..eli vauva nukkui ja söi, ei vaivoja.Sunnuntaina ne sit alkoi -vatsanväänteet ja itku:(.Ihmetyttää, että miten ne ilmenevät "vasta" nyt.Mikään ei ole muuttunut, saa samaa maitoa jne....On siis pääasiassa...
  3. V

    Ehdotuksia kaivataan

    Eli nyt kaikki ehdotukset tähän keskusteluun. Pitäisi keksiä nimi tytölle. Nimi pitäisi olla hieman erikoisempi, loppua -na päätteeseen, olla 3 tavuinen...tai sitten alkaa V-kirjaimella (tällöin ed.mainitut ei pakollisia).Selina, Milana...tässä muutama esimerkiksi....Kiitos jo etukäteen! :hug:
  4. V

    Tytölle nimi

    Hei! Ehdotelkaa hyviä nimivaihtoehtoja.Isosisko on Vilina.Nimi ei tarvitse alkaa V-kirjaimella vaan voi myös sointua Vilinan kanssa esim. helmina.
  5. V

    Mihin vuorokauden aikaan synnytyksesi käynnistyi?

    Esikoinen:Supistukset alkoi 11.00 ja tyttö syntyi 16.25 (käynnistys) Toinen lapsi:Supistukset alkoi 01.00 ja tyttö syntyi 04.22 (spontaani)
  6. V

    Apua imetykseen

    Kiitos ihanat ihmiset vastauksistanne.Minä niitä lueskelin itku silmässä..Sitä kun haluaisi lapselleen vaan parasta eli tässä tapauksessa sitä olis halunnut että lapsi saa vain äidinmaitoa, mutta sen verran olen tässä nyt itkenyt ja asiaa pohtinut imetystukihenkilöidenkin kanssa, että on aika...
  7. V

    Perätila synnytys...

    Hei! Synnytin esikoiseni 2005 alakautta.Myös minulle koitettiin ulkokäännöstä, mutta ei kääntynyt.Tämän jälkeen otettiin röntgenkuvat lantiosta ja varmistettiin muutenkin, että edellytykset alakautta synnytykselle on olemassa.Paino arvioitiin 3 kg (syntymäpaino oli 3,4kg)..Minulle sanottiin...
  8. V

    Apua imetykseen

    Hei! Synnytin maanantaina 10.5.Kaikki meni hyvin ja ensikontakti ja muut imetyksen alkuun vaikuttavat tekijät menivät nappiin, mutta toisena päivänä lapsi alkoi itkeä usein, minä tietenkin tissitin sairaalassa minkä ehdin, mutta vauva sai todella raivokohtauksia ja niinpä jo sairaalassa...
  9. V

    SIKAINFLUENSSAROKOTE RASKAANA OLEVILLE

    Hei! Eli kuulun itse tähän ryhmään. RV nyt 11+4 ja mietin kovasti, ottaako vai ei.Haluaisin teidän muiden samassa tilanteessa olevien mielipiteitä asiaan. .itselläni kun ei ole aiheesta mitään konkreettista tietoa.Riskit rokotteen ottamisesta ja vastaavasti riskit jos jättää rokotteen...
  10. V

    Hyvä pesutorni

    Hei! Ollaan ostamassa pesutornia ja kaipaankin kokemuksia hyvästä merkistä.Tärkeintä olisi saada niin tehokas ja hyvä kuivausrumpu, että pyykit saa todellakin kääriä kaappiin sen jäljiltä.Löytyykö kokemuksia ja hinta-arviota?Kiitos!
  11. V

    Lasten nimiä

    Vilina 2v2kk
  12. V

    Löysiä ulosteita

    Hei! Onko muilla ollut vastaavaa?Eli lapsella löysiä ulosteita noin 2-3 krt päivässä jo parin viikon ajan?Muuten vaikuttaa hyvävointiselta.
  13. V

    Räkätaudissa ja loma

    Hei! Kuinkas sattuikaan, että kun kauan odotettu kylpylä viikonloppu on ajankohtainen, neiti 2-v on saanut kamalan nuhan ja yskän.Puolet yöstä on yskitty ja välis itkettykin, että kun tulee räkää.Nyt pitäisi päätttää, että perutaanko loma vai lähdemmekö?Kuumetta ei ole, mutta uiminen tossa...
  14. V

    Uhmaako

    Hei kaikki 2-vuotiaiden lasten vanhemmat! Onko tuttua muille?Ennen iltatoimet meni hienosti, mutta nyt en halua pestä hampaita, en halua...en halua...Kun yrittää pukea, jalat menee makaroniksi jne...ja iltanukahtaminen työlästä, kun ei halua nukkua.Pystyttekö pitämään hermot kasassa?Minä olen...
  15. V

    Taapero ei syö hoidossa

    Hei! Onko kellään muulla vastaavaa....eli 1v 10kk oleva tyttömme ei syö päivähoidossa yhtään mitään, ehkä pari lusikkaa aamulla puuroa ja pari lusikkaa perunaa lounaalla ja välipala jää kuulemma usein suosiolla väliin.Lapsellemme on päivähoito ollut rankkaa alusta asti, hän ei oikein tahtonut...

Yhteistyössä