Hakutulokset

  1. M

    Fibromyalgian oireista

    Fibromyalgian oireista Fibron oireisiinhan kuuluu kiputilat ja säryt ympäri kehoa. Onko niitä teillä myös öisin ja nukutte kipujen takia huonosti? Mulla on lihaskipuja vain päivisin. Yöllä ei yleensä särje, mutta muuten uni on katkonaista. Onko kukaan kuullut kenestäkään, joka olisi...
  2. M

    Onko kellään Mirena alkanut temppuilla vuoden käytön jälkeen?

    Siinä tuo kysymys. Mulle asennettiin Mirena vuosi sitten ja tähän asti ei ole ollut mitään ongelmia. Nyt sitten alkoi verinen vuoto jota kestänyt jo neljättä viikkoa. Kuukautiset olleet tähän asti Mirenan kanssa vaan pientä vuotelua silloin tällöin. Mitähän tää nyt voisi olla?
  3. M

    Mirena ja myöhääntulevat vuoto-oireet!!!

    Mulla on ollut nyt vuoden mirena hormonikierrukka. Tähän asti olen selvinnyt ilman sivuoireita ja kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin. Edes ensimmäisinä kuukausina ei tullut tiputtelua tms. Kuukautiset jäivät puolen vuoden jälkeen pois ja silloin tällöin tuli pientä vuotelua, johon riitti hyvin...
  4. M

    Sosiaalisesti pallo hukassa oleva 2,5-vuotias

    Meillä on 2,5-vuotias vilkas, iloinen, reipas ja sosiaalinen poika. Hän osaa olla tosi hurmaava ja empaattinen. Hän ei ole koskaan ns. uhmakas tai kovinkaan kiukuttelevaa sorttia, mutta ongelmana on sosiaaliset tilanteet, joissa homma riistäytyy täysin hanskasta. Jos menemme perhekerhoon tai...
  5. M

    Miten annatte vauvalle lääkkeen?

    Meillä on puolivuotias vauva, jolla on kova yskä. Lääke ei ole tosiaankaan hyvän makuista ja nyt tyttö on tullut siihen tulokseen, että hän ei sitä ota. Alkaa rimpuilemaan ja huutamaan kurkku suorana, kun yritän lääkettä hänelle antaa. Mikä neuvoksi? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan! Olen...
  6. M

    Miten annatte vauvalle lääkkeen?

    Meillä on puolivuotias vauva, jolla on kova yskä. Lääke ei ole tosiaankaan hyvän makuista ja nyt tyttö on tullut siihen tulokseen, että hän ei sitä ota. Alkaa rimpuilemaan ja huutamaan kurkku suorana, kun yritän lääkettä hänelle antaa. Mikä neuvoksi? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan! Olen...
  7. M

    Millä viljalla aloittaa?

    Meillä on reilu 5 kk tyttö ja hän on saanut kasvis-ja hedelmäsoseita vaihtelevasti. Nyt olisi tarkoitus aloittaa puurot. Millä viljalla olette aloittaneet maistelun?
  8. M

    Millainen päivä- ja yörytmi on muodostunut 2 kk ikäiselle vauvalle?

    Kysymys onkin jo otsakkeessa eli onko teidän 2-3 kk vauva löytänyt jo päivä- ja yörytmin ja miten se on muotoutunut? Siis miten pitkiä pätkiä teillä nukutaan, monetko päikkärit ja miten yöt sujuvat?
  9. M

    2-vuotiaan unet

    Miten paljon nukkuvat vuorokaudessa (yöunet/ päikkärit) ja millainen päivärytmi on teidän just 2-vuotta täyttäneillä lapsilla?
  10. M

    Kokemuksia hormonikierukasta!

    Kertokaapas hyviä ja huonoja kokemuksianne hormonikierrukasta. Sellaista olen tässä suunnitellut hankittavaksi pian synnytyksen jälkeen.
  11. M

    Perhepetiläset huomio!

    Meillä poika 1 v,10kk nukahtaa omaan sänkyynsä, joka on meidän sängyssä kiinni. Joka yö hän kuitenkin kömpii meidän väliin nukkumaan, jossa nukkuu myös paljon levollisemmin kuin omassaan. Hän on aina ollut vähäuninen ja unet edelleen katkeilevat 2-3 kertaa yössä. Huomaan hänen kaipaavan kovasti...
  12. M

    milloin käynnistetään, jos vauva liian iso ja mikä on liian iso?

    Tuossapa kysymys jo tulikin. Mulla saatiin vauvan painoarvioksi rv 31 lopulla 2.2 kg ja vauvan kasvua nyt seurataan tiheään. Milloin vauva määritellään liian isoksi, niin että synnytys käynnistetään vai onko määrätty joku tietty rv, mihin pyritään ennen käynnistystä? Onko muilla kokemuksia tai...
  13. M

    vauvan kokoarvio 2.2 kg ja rv 32 vasta alkaa!!!

    Kävin eilen äitiyspolilla kokoarviossa, kun tuo masu vaan kasvaa ja paastosokerit olleet vähän koholla välistä. Ruokavalio kuitenkin riittänyt pitämään sokerit aisoissa. Nyt tuli aivan kauhea pelko, kun vauva on jo rv 32 alussa arviolta 2.2 kg, että miten isoksi vielä kasvaakaan ja voiko johtua...
  14. M

    raskausdiabetes- paastoarvo koholla.

    Onko täällä muita lievää raskausdiabetestä potevaa, jolla olisi ollut paastoarvo koholla? Millaisia seuraamuksia sillä on ollut teille tai vauvalle? Oletteko saaneet lääkityksen vai ihanko ruokavalio on tepsinyt? Olen nyt mitannut sokeriarvoja kaksi viikkoa. Ekalla viikolla paastoarvo oli...
  15. M

    istukka kohdun etuseinässä ja kohdun suun päällä

    Mulla todettiin eilen rakenneultrassa rv.18+5 istukan olevan kohdun etuseinässä ja myös kohdun suulla. Haluaisinkin nyt kuulla, onko muita kohtalon tovereita! Miten raskaus on tässä tapauksessa edennyt ja millaista haittaa istukan sijainnista ollut raskausaikana? Mulla on kontrolliultra rv...
  16. M

    Raskaana ollessa tekee seksiä mieli koko ajan

    Onko muita raskaana olevia, joiden tekee koko ajan mieli seksiä ja se jopa tuntuu raskaana ollessa paremmalta? Olenko ainoa kummajainen haluineni? Kun vatsa kasvaa, mitkä asennot olette hyviksi havainneet sekstaillessa? Tuo asentoasia vähän meinaa alkaa rajoittamaan toimintaa!
  17. M

    Muita syömälakkoilevia 1v ja 4 kk.?

    Meillä on poika ollut koko ikänsä huonosyömäinen. Jo tissivaiheessa lakkoili ajoittain. Kasvupyrähdyksen hiukan hellittäessä on muutamia päiviä, ettei ruoka juuri maita. Jos on jotain uutta opittavaa, sairastaa, ollaan kylässä/meillä vieraita tai tulee hampaita tiedossa on varmaa syömättömyyttä...
  18. M

    Parvorokon ihottumaa vai nokkosrokkoa?

    Parvorokon ihottuma vai nokkosrokkoa? Apua kaivataan! Onkjo kenelläkään näkemystä millaista on parvorokon ihottuma? Tiedän, että se on kuin läpsäisyn jälki kasvoilla, punoittava eikä juuri kohollaan oleva. Pojalla alkoi viime viikolla nuha; on tukkoinen, mutta ei kuumeessa. Ruoka ei maistu...
  19. M

    Parvorokon ihottuma vai nokkosrokkoa?

    Parvorokon ihottuma vai nokkosrokkoa? Apua kaivataan! Onkjo kenelläkään näkemystä millaista on parvorokon ihottuma? Tiedän, että se on kuin läpsäisyn jälki kasvoilla, punoittava eikä juuri kohollaan oleva. Pojalla alkoi viime viikolla nuha; on tukkoinen, mutta ei kuumeessa. Ruoka ei maistu...
  20. M

    Parvorokon ihottuma vai nokkosrokkoa? Apua kaivataan!

    Onkjo kenelläkään näkemystä millaista on parvorokon ihottuma? Tiedän, että se on kuin läpsäisyn jälki kasvoilla, punoittava eikä juuri kohollaan oleva. Pojalla alkoi viime viikolla nuha; on tukkoinen, mutta ei kuumeessa. Ruoka ei maistu, mutta ollut koko ajan ihan pirteä. Sitten tuli...

Yhteistyössä