Hakutulokset

  1. V

    Ihon puhdistusnäpyistä ongelmaa

    Vauvallamme (ikää 1kk) on puhdistusnäppyjä, mikä on hyvin tavallista tämän ikäisellä. Minullakin on yli puolen tusinan vauvan äitinä niistä kokemusta... Ensimmäistä kertaa näpyt ovat kuitenkin niin pahalaatuisia että ne ovat alkaneet "kesimään". Pelkään, että tulehtuvat vielä... :( Oisko...
  2. V

    Perhepeti ja unikoulu

    Kerron oman tarinani nyt 10 vuotta sitten kokeilemani. Eli kolmannen lapsen kohdalla lopetin kukkuilut oman pedin ja pinnasängyn välillä eli siirryin perhepetiin vauvan kanssa. Nyt perhepedissä jo 6.vauva, joka jää viimeiseksi... Mutta tämän ekan tapauksen vieroittamisessa oli vähän...
  3. V

    lääkäri ei kirjottanut lähetettä sterilointiin

    Mulle tehtiin vasta st ja tässä gynekologin eli leikkaavan lääkärin mielipide: paras ajankohta on tehdä heti synnytystä seuraavana päivänä,koska munanjohtimet ovat silloin helposti löydettävissä. Jos menee pitemälle, niin niitä joutuu "kaivelemaan". Jos menee useamman kuukauden päähän, niin...
  4. V

    SYYSMASSUT '07 syyskuussa

    Onnittelut RouvaHeinonen ja muutkin vauvan saaneet! :flower: :flower: :flower: Ja tsemppiä teille,jotka vielä odottelette omaa nyyttiä kainaloonne!
  5. V

    onko joku steriloitu synnytyksen yhteydessä?

    Sektiossa se voidaan tehdä heti. Alatiesynnytyksestä paras ajankohta on seuraavana päivänä synnytyksen jälkeen. Mulle tehtiin se 3vrk synnytyksestä, koska viikonlopuksi ei saatu heti synnytystä seuraavalle päivälle. Jos sitä suunnittelee heti synnytyksen yhteydessä, niin paperiasiat täytyy olla...
  6. V

    SYYSMASSUT '07 syyskuussa

    Syntyi mustatukkainen prinsessa 8.9. Mitat 54cm ja 4220g. Uskokaa tai älkää, mutta synnytys lähti itsekseen käyntiin. Perjantaina 7.9 oli äitipolikäynti, vaan ei päästy käynnistämään, kun oli salilla niin ruuhkaa. Lekuri teki vähän ronskimman sisätutkimuksen ja niinhän siinä kävi, että illalla...
  7. V

    SYYSMASSUT '07 syyskuussa

    Ei huolittu käynnistykseen vieläkään. :( Viime yönä heräsin jopa omiin supistuksiinkin ja tänään oli äippäpolikäynti. Sattui venäläissyntyinen mieslääkäri, mutta olipa ennakkoluuloista poiketen mukava tyyppi. Olisin salille päässytkin ja kalvot puhkasemalla oltas yritetty käynnistää, vaan...
  8. V

    Onko isojen vauvojen odottajilla ollut raskausajan diabetes?

    Mulla diabetestä ollu kolmessa raskaudessa, nyt viimesimmässä elän rv 39+4. Ruokavaliohoidolla sokerit on pysyny kurissa eikä painokaan ole noussut tämän raskauden aikana kuin 2 kiloa. Silti vauva kasvaa isoksi, veikkaan itse 4,5kilosta! (Viikko sitten ultra-arvio oli 3,6 kg, mutta kokemuksesta...
  9. V

    iso vauva, käynnistys vai sektio?

    Huomenna uutta yritystä käynnistyksessä! Toivottavasti nyt onnistuu, vaikka mulla meinaa flunssaa iskeä päälle. :( Alkuviikosta kävin omassa neuvolassa ja th arveli, että nyt olis vauvaki ihan oikeinpäin. :) Niin arvelen itekki, kun ei saa vauvaa kantapäästä enää kiinni eli vauvan selkä on...
  10. V

    SYYSMASSUT '07 syyskuussa

    Kurja yö takana! Ei supistusten takia vaan flunssan! :( Kamala flunssa iski päälle ja rintaan pistää, kun yskittää. Huomenna pitäisi olla äippäpolilla siinä kunnossa, että yritettäs uutta käynnistystä. :o Miten tän flunssan sais hoidettua alta pois? Ei kellään olis pikareseptiä siihen...
  11. V

    SYYSMASSUT '07 syyskuussa

    Onnittelut ensin kaikille vauvan saaneille! :flower: Mulla tänään viimenen neuvola (toivottavasti viimenen). Perjantaina uus aika äitipolille ja sillon jo sais synnytys olla hyvin käynnissä. Viikko sitten vauvan painoarvio 3,6 kiloa ja se ultra kyllä valehtelee, niinku ennenkin. Veikkaan...
  12. V

    SYYSMASSUT '07 syyskuussa

    La tulokkaalla on 9.9. Balik: mulla kaksi synnytystä käynnistyny niin, että ensin on mennyt vatsa sekaisin ja toisessa meni pian lapsivesi ja toinen käynnistyi rajuilla supistuksilla vuorokauden sisällä. Onkohan mahdollista, että "vatsatautisi" olisikin merkki synnytyksen käynnistymisestä...
  13. V

    iso vauva, käynnistys vai sektio?

    Hitsi. Mulle lääkäri määräs uuden ajan vasta lasketun ajan jälkeen :headwall: Synnärillä kätilö sanoi, että tavallisesti käynnistystä yritetään seuraavana päivänä uudelleen, mutta lääkäripä oli toista mieltä. Kätilön kans sovittiin kuitenkin uus aika,kun rv on 39+5. Mulla tuli sellanen olo...
  14. V

    iso vauva, käynnistys vai sektio?

    Pakko oli kotia tulla, kun ei osastolle mahtunu. Eli nyt kokemusta rikkaampana: synnytys ei välttämättä lähde käyntiin ,vaikka olis kuinka otollinen tilanne. Tähän mennessä tippakäynnistykset (2 kertaa) on mulla onnistuneet eka yrittämällä, vaan nyt ei tapahtunu toivottua lopputulosta. Kanavaa...
  15. V

    yökastelun hoitokorvaukset, yli 5v-lapselle

    Ei ole meilläkään ollu hankaluuksia tuen saamisen kanssa,kun sitä kastelupäiväkirjaa täyttelee ja hakee lääkäriltä lausunnon. Minirin- hoito ei meillä auttanut eikä muita lääkkeitä vielä olla kokeiltu. Mutta tiesittekö tästä: jäsenkorjaaja hoitaa kasteluongelmaisia! Joillakin nimittäin saattaa...
  16. V

    yli 5v.lapsen yökastelun hoitoon tukea kelalta?!

    Vaihtelee tuo vaippojen saantikin eri terveyskeskuksissa. Me ei saada 8-vuotiaalle jokaöiselle kastelijalle, koska ei löytynyt rakenteellisia syitä. Vaan on saatu nyt 4-vuotiaalle tytölle jo reilu vuosi (alaikäraja on täällä 3-vuotta!) koska hänellä on alaraajahalvauksen takia suuria...
  17. V

    yli 5v.lapsen yökastelun hoitoon tukea kelalta?!

    Nimim. tukea saanut kommentoi Eli tuolla tulikin jo selväksi kriteerit, jotka täytyy olla ennenku tukea voi saada. Meidän kastelijapoikamme täytti juuri 8- vuotta ja tukea on saatu puolivuosittain, kunhan kastelupäiväkirjaa pitää ja toimittaa aina uuden lääkärinlausunnon. Ollaan kokeiltu...
  18. V

    iso vauva, käynnistys vai sektio?

    Voi voi,kun ne ultran arviot ei pidä paikkaansa. Mulla kaks edellistä olleet puolisen kiloa isompia, mitä edellisen päivän ultra-arvio. Viimeks ois tehny tiukkaa jos olis spinaalin vaikutus ehtiny loppua ennen ponnistusta. Nyt elän rv. 38+1 ja viikko sitten vauvan painoarvio oli 3,4kiloa...
  19. V

    Aika kiinnittymisestä syntymään?

    Mulla esikoinen kiinnitty noin viikkoa ennen synnytystä. Sen jälkeen tulleet ovat kiinnittyneet vasta salilla,kun synnytys on ollu jo täydessä vauhdissa... Kovin yksilöllistä taitaa olla... :D
  20. V

    Liikkeiden väheneminen loppuraskaudessa?!

    Pääasia että tunnet liikkeet... Jos kokonaan hiljenee, niin sitten kannattas jo lähteä kuunteluttamaan sydänäänet.

Yhteistyössä