Hakutulokset

  1. Aukku

    Nuvaringia käyttäneet ja käyttävät!

    Kokemuksia? Onko teil alkanut vuoto aina taukoviikolla? Mulla alkoi kunnon menkat joskus toisella viikolla, rengasta poistamatta, olen käyttänyt noin kolmisen kuukautta. Onko kellään käynyt niin? En tarkoita siis vain tiputtelua. Entäpä tuo haluttomuus, onko muilla? Alkaa kyllä masentaa, vaik...
  2. Aukku

    Lähihoitajan palkasta

    Mikä on lähihoitajan palkka esim.kunnallisen kotihoidon puolella? Kirjoittakaa paikkakunta myös...
  3. Aukku

    Suurperheen äidit!

    Hei! Jos pidät itseäsi ison perheen äitinä, väh. 3, kirjoittele:). Meille tulossa neljäs toukokuussa, mukava ois vaihtaa kokemuksia, earkisia vinkkejä, arkisia iloja ja suruja teidän, jotka olette tiivisti useamman lapsen kanssa kotosalla.
  4. Aukku

    Miten raskausdiabetes tulee?

    Vähän tyhmä kysymys, mutta tarkoitan, että voiko puhjeta liiallisesta sokerinsyönnistä, vaikkei kuuluisi riskiryhmään?
  5. Aukku

    Onko normaalit menkat enää?

    Tulee runsasta vuotoa ja äsken tuli isohkoja hyytymiä, sellaisia klönttejä, yök :( . Onko jotain vialla? Jälikivuodosta ei kyse, vauva yks vee pian ja menkat tulleet jo yli puoli vuotta.
  6. Aukku

    Vatsatauti, milloinka loppuu?

    Kaksi pikkulastamme on ollut vatsataudissa 4-5 päivää. Välillä maistuu joku ruokakin pikkuisen, välillä ei yhtään. Välillä leikitään kovasti välillä ollaan ihan poikki ja kuumeessa....Ja silloin tällöin oksennellaan monena eri päivänä. Monesti olen jo kuvitellut oksentelun loppuvan, mutta kun...
  7. Aukku

    Talotarjouksemme meni läpi

    Omakotitaloa siis ostamassa ollaan..Sitovan tarjouksemme on hyväksytty. Jännittää, entäs jos matkan varrella tuleekin jotain ikävyyksiä, vaikka kaikki tarkoin olemme selvitelleet ja just sellainen talo kuin etsimme. Ei kai sitä koskaan voi tietää varmaks onko hyvä? Ja ei täydellistä taloa olekaan.
  8. Aukku

    Puolivuotiaan oksentelu ja kiinteät

    Olen maistatellut noin pari kuukatta kiinteitä noin kerran pävässä puolivuotiaalle vauvalle. Nyt menee noin neljäsosa pilttipurkista kerralla kasvis tai hedelmäsoseita. Olen käyttänyt perussoseita, kuten maissia, porkkanaa tai perunaa. Yleensä ruokailun jälkeen tai sitten myöhemmin vaikka...
  9. Aukku

    OMAKOTITALONMENOISTA/ASUNTOLAINASTA

    Teillä joilla on omakotitalo, kuinka paljon kuluja per kuukausi, jos ei ole sähkölämmitys. Noin arvio, kun lasketaan jäte, vesi, sähkö, vakuutus, kiinteistövero ym? Toiseksi, kuinka pitkän laina- ajan olette ottaneet lainallenne, mikä on sellainen keskim. aika, jos noin kolmikymppisenä...
  10. Aukku

    Isommat perheet tai lapsia pienillä ikäeroilla: kodinhoitovinkkejä?

    Olen kolmen pienen lapsen äiti, siis 1kk, 1,5v ja 3v. Arki lasten kanssa on aika haasteellista, jotta saa kaikki kotityöt hoidettua (toki mies osallistuu kun on kotona, mutta tekee pitkiä työpäiviä). Tykkään tästä arjen pyörittämisestä, enkä halua palveluita ostaa, esim. siivous. Miten te...
  11. Aukku

    Päikkäreiden poisjäännistä

    Mulla on vilkas tytteli, kohta kolme vee. Häntä ei saa enää päiväunille hyvällä eikä pahalla. Hän jätti ne aika yhtäkkiä pois, oli nukkunut sitä ennen tunti jopa pari tuntia päivässä, nukkui yönsä silti hyvin, noin 10 tuntia. Päiväunien poisjäännin jälkeen, josta on aikaa kulunut jo...
  12. Aukku

    Minkä ikäiselle tyyny ja minkälainen?

    Olen miettinyt, milloin lapselle antaa oma tyyny käyttöön yöksi ja millainen olisi hyvä. Kaupoissa on vain noita tavallisia, eikä erikseen lasten tyynyjä mistään tahdo löytyä.
  13. Aukku

    Hampaat, korvatulehdus???

    Voiko korvatulehdus olla ilman akuuttia tilaa, kovaa särkyä, siis jos on pitkittynyttä nuhaa ja yskää? Lapsellani, pian 1v. on ollut pidemmän aikaa nuhaa, yskää ja levottomuutta. Usein lapsillani on nuha kestänyt kauan ja harvoin on menty lääkäriin, on sitten mennyt ajan mittaan ohi. Nyt...
  14. Aukku

    Pottatouhut

    Mikä on mennyt pieleen, kun 2v ja 3kk tyttelini oli melkein päiväkuiva kesällä ja syksyllä, nyt menee kaikki vaippaan, vaikka potattelen hänen ehdoillaan (pistää välillä vastaan). Kakannut hän ei ole koskaan pottaan, vaikka ilmoittaakin siitä etukäteen. Käväisee potalla ja toteaa:"ei tullu" ja...
  15. Aukku

    Neuvolakammo...

    Paikkakuntani neuvolassa on kaikki asiat hoituneet aina ihan hyvin, paitsi yksi...Tuntuu siltä kun heillä olisi jotain lasten hankintaa vastaan! Ekan lapsen jälkeen sanoin, että haluan lapsia jatkossakin, enkä ottanut siksi ehkäisyä. Neuvolalääkäri katsoi päätöstäni aika kummasti. Kyllä se...
  16. Aukku

    Miten järjestätte ulkoilun päivärytmiinne pienten lasten kanssa?

    Asun kerrostalossa vauvan ja leikki- ikäisen kanssa, kuuluu toki rakas mieheni myös perheeseen, mutta käy töissä aika pitkiä päiviä, joten hänkään ei paljon pysty tässä auttamaan asiaa. Vaikeutena minulla on lasten kanssa ulkoilu, sillä lapset nukkuvat samaan aikaan päivällä, jolloin en voi...

Yhteistyössä