Hakutulokset

  1. G

    Vinkit pinoon

    Eli koottaisiko joku vinkkilista, milloin ja mistä saa halvalla lastenvaatteita? Itse en koskaan muista mitään mammuttimarkkina- tms. ajankohtia, jolloin on halvalla talvihaalareita yms saatavilla. Vaihteleehan noi päivät aina eri vuosina, mutta voisi sitten pitää mielessä, että jotkut alepäivät...
  2. G

    Milloin kätisyys vahvistuu?

    Jostain luin että vuoden ikäisenä voi päätellä kumpi kätinen on,onko näin? meillä lapsi nyt 1v3kk ja vielä ei voi päätellä kumpi on tulossa vahvemmaksi. Tiedän että siellä 5-7v iässä asiaa enemmän tarkastellaan saksien käytön muodossa jne. mutta joko teillä näkyy kumpi on "pääkäsi"...
  3. G

    Paljonko 1-1,5v syö?

    Tuo meidän poika voisi syödä enemmän kuin minä.... Eli paljonko ne lapset oikein syö? Aamulla n.klo 7-8: maitoa 100ml puuroa n.2dl tai 2 leipää Lounaalla n.klo10-11: Iso peruna tai 2 pientä Lihaa n.2 rkl Hedelmäsosetta 1-2 dl tai oikeaa hedelmää vastaava määrä Maitoa 100ml-...
  4. G

    11,5kk lapsen liharuoka

    En osannut vielä taaperopuolelle siirtyä, niin kysyn täältä. Paljonko liha+kasvissosetta tuon ikäisen pitäisi syödä, meillä menee päivässä noin 2dl. Puuroa syö nyt aamuin illoin hyvin, vähän välipalana hedelmää, mutta onko tuo 2dl riittävä/päivä?
  5. G

    Koska siitä tutista ja tuttipullosta pitää päästä eroon??

    Meillä lapsi 11kk ja tutista aina tykännyt. Nokkiksesta juo jkv, mutta pääasiassa pullosta. Päivisin pärjäillään jo ilmankin tuttia, mutta koska niistä pitäisi päästä eroon?
  6. G

    Vaatteita Karjalaan, tms -tietääkö kukaan

    ...sellaista tahoa joka vie? Aiemmin näin usein lehdessä ilmoituksia, että otetaan vastaan, mutta nyt ei ole osunut silmään. Haluaisin päästä makuuhuoneen nurkassa olevista laatikoista eroon. Netistäkään en ole löytänyt.
  7. G

    Lapsen ruokailuväli?

    Onko olemassa joku suositus kuinka pitkä ruokailuväli lapsella täytyy olla? Ystäväni sanoi ettei lapsen hampaille hyväksi syödä tiheästi. Poikani nyt 10kk. Meillä syödään näin: klo 8.00 maitoa 100ml - haluaa juoda heti, puuro ei maistu ekana klo 9.00 puuroa 1 dl klo 10.30 maitoa 100ml ja...
  8. G

    G: Mikä on positiivisesti & negatiivisesti yllättänyt sinut omassa äitiydessäsi/vanhemmuudessasi?

    + mielestäni olen osannut tulkita vauvan tarpeita hyvin, erilaisissa kehitysvaiheissa. ns. äidin vaisto on toiminut! ehkä meillä on myös samanlainen temperamentti lapsen kanssa, mikä on asiaa helpottanut. + se pohjaton äidin rakkaus lasta kohtaan syntyi heti (pelkäsin sitä etukäteen koska...
  9. G

    Pakolliset menot, paljonko?

    Siirrän tämän tänne kun en oikein tiedä miten nuo aiheet on nimetty... Pähkäilen tässä kauanko talous kestää hoitovapaalle jäämistä. Meitä on kolme; minä, mies, tyttö 7,5kk. Listasin taloutemme pakolliset menot: ruoka, lainat, vakuutukset, sähkö, vesi, lämmitys, bensa, tv-lupa. Meillä...
  10. G

    Pakolliset menot, paljonko?

    Pähkäilen tässä kauanko talous kestää hoitovapaalle jäämistä. Meitä on kolme; minä, mies, tyttö 7,5kk. Listasin taloutemme pakolliset menot: ruoka, lainat, vakuutukset, sähkö, vesi, lämmitys, bensa, tv-lupa. Meillä niihin menee 1500e/kk. Paljonko muilla? En laittanut tuohon...

Yhteistyössä