Hakutulokset

  1. prinpressa

    Kypsä kohdunkaula - kuinka pian synnyttämään?

    Mulla 37. rv menossa ja kohdunkaula kypsä eli lyhentynyt, pehmeä ja hieman auki ulkosuu. Toista lasta odotan. Mietinkin, että kun tuo kohdunsuun tilanne noin hyvä niin tarviikohan viel kauan odottaa..? Miten muilla on ollut?
  2. prinpressa

    Milloin tarvitsee viimeistään ilmoittaa oppilaitokselle äitiyslomalle jäämisestä?

    Päteekö oppilaitoksissakin (ammatillisissa) tämä sama "2 kk ennen vapaan aloittamista", kuin työelämässäkin?
  3. prinpressa

    Lapsien, kotiäitiyden ja opintojen yhdistäminen

    Meillä reilu vuoden ikäinen lapsi ja toinen syntyy kevättalvella. Esikoinen on puoltoista vuotias, kun toinen syntyy. Olen ajatellut aloittaa opintoja ammattikorkeassa keväällä lähinnä verkko-opiskelumuodossa, mutta välillä kävisin luennolla myös koululla. Aion ottaa kursseja sitten omaan...
  4. prinpressa

    Mies katos!

    Höh. Minne se mies katos? Yht'äkkiä huomasin että oli vaan lähtenyt jonnekin. Mitään sanomatta. Baariin tietysti, perskules :kieh: Aika reiluu...
  5. prinpressa

    HELP! Lahjapulma...

    Mitä lahjaksi vastavalmistuneelle lähihoitajalle??? Tää nainen, jolle lahja tulee on rempseä, värikäs ja huumorintajuinen persoona. Tosi vaikee keksii hyvää lahjaa! Haluaisin, että se ois ns. asiallinen, mutta myös jotain huumoria saa olla mukana.
  6. prinpressa

    Ovistestin tuloksista

    Olen ovistikutellut muutaman päivän. Joka testiin on tullut viivaa joka on sitten joka kerralla vahvistunutkin ja eilen tekemäni olikin jo tosi vahva (mut ei kuitenkaan ihan yhtä vahva kontrolliviivan kanssa). Tänään ku testasin niin ei tullu testiviivaa ollenkaan, pelkkä kontrolliviiva vaan...
  7. prinpressa

    Näenkö ihan omiani..?

    Onko tää raskaustesti positiivinen vai näenkö mä nyt ihan omiani...? Ihan kuin ois ohut punainen testiviiva? Mitäs tuosta nyt pitäis ajatella? Tuommoinen ilmestyi parin tunnin pissatauon jälkeen tekemääni testiin, ihan testiajan sisälläkin. http://melluli.suntuubi.com/?cat=5&img=4
  8. prinpressa

    Kymysys..!!

    Ehkä hölmö kysymys mutta VOIKO OVULAATIO OLLA MENKKOJEN AIKANA?
  9. prinpressa

    Jouluvauvaa -09 kuumeilevat

    Ajattelinpa perustaa tällaisen pinon joulukuuhun 2009 tähtääville. Eli meille, joilla yritykset tälläkin hetkellä käynnissä :D Mulla kp 5/28 nyt, eli ovulaation aika ois 6.4. paikkeilla. Ja jos niin upeesti käy, että tärppää, niin LA ois 28.12. |O
  10. prinpressa

    Kertavaippojen polttaminen

    Asumme puulämmitteisessä talossa ja mietinkin, että voinko polttaa kertavaipat takassa estääkseni jätteen kertymistä? Siis pissavaipat ja kun takka on valmiiksi tarpeeksi kuuma..? Otin netistä asiasta selvää mm. Liberon ja Muumi-vaippojen sivuilta ja vaipat soveltuvat poltettaviksi, mutta ei...
  11. prinpressa

    Kun vauva noin 9kk ja pitäis palata työelämään...

    Olen ajatellut, että en haluaisi laittaa noin 9kk:n ikäistä hoitoon (mielestäni liian pieni vielä...) ja itse mennä takas töihin, vaan että jäisin kotiin vielä kunnes vauva on AINAKIN 1,5-vuotias. Miksikäs tätä äitiysloman jälkeistä jaksoa sitten kutsuttiinkaan (olikos se hoitovapaa)...? Ja...
  12. prinpressa

    5kk heräilee vähän väliä... :(

    Poika nyt tasan 5kk ja öistä on tullu kovin levottomia; heräilee vähän väliä! Yöunet meillä on klo 21-08 eli noin 11 tuntisia, mutta tuona välillä poika saattaa herätä/alkaa itkeä jopa 6-8 kertaa. Tissiä tarjoan tietysti ku herää, mutta ei hän syö yöllä ku kerran tai kaksi. Muina kertoina en...
  13. prinpressa

    Alhainen hcg-arvo mutta silti raskaana?

    Onko kukaan ollut normaalisti raskaana vaikka hcg-arvo tosi alhainen? Mulla on tilanne tämä, että 2.11. sain Pregent stickin r-testiin haaleaakin haaleamman plussaviivan. Semmoisen, että sen erottaa oikeanlaista valaistusta vasten, että positiivinen on! Muutama päivä tästä kävin...
  14. prinpressa

    Äidinmaidon maku?

    Mille äidinmaito normaalisti maistuu? Vaikuttaakohan imetysaikainen raskaus maidon makuun?
  15. prinpressa

    Millä raskausviikolla olet testannut haamuplussan?

    Siinä se kysymys olikin... :D Sain tänään testiin tosi haalean haamuplussan ja nyt mietinkin että milläköhän viikoilla voisin olla..? Edellisestä synnytyksestä 3kk eikä mul oo ollu menkkojakaan koko tänä aikana...
  16. prinpressa

    2,5 kk ja hammas tulossa???!!

    Meidän 2,5 kk:n ikäinen poika on ollut viime aikoina erityisen itkuinen. Normaalisti ei itke näin paljon. Mikään ei oo hyvä ja kiukkuaa. Kurkkasinkin sitten hänen suuhun ja huomasin jotain valkoista tulevan ikenestä. Se tuntui kovalta ku sormella kokeilin. Huusin miehenkin katsomaan. Voiks...
  17. prinpressa

    Pulauttelusta...

    Olenko ymmärtänyt oikein, että vauvan pulauttelu johtuu täydestä masusta? Siis siitä, että vauva on syönyt vähän liikaa ja ylimääräinen maito tulee pulautuksena ulos? Jos vauva pulauttelee, niin häntä ei sitten kannata syöttää enempää..? Sori jos kyselen tyhmiä... :ashamed: :whistle:
  18. prinpressa

    Raskausarvet ja solarium

    Olen puolitoista kuukautta sitten synnyttänyt ihanan pojan! Nyt oon takas omissa mitoissani ja ihan tyytyväinen kroppaani, ettei raskaus tehny pahemmin "tuhojaan" MUTTA nuo helkutin raskausarvet...! Mikä avuksi? Auttaiskohan solarium ja pieni rusketus niihin? Aattelin, että jos ne vaik jotenkin...
  19. prinpressa

    Kuukauden ikäinen vauva ja pulloruokinta

    Onko hyväksi syöttää kuukauden ikäistä tissin lisäksi myös tuttipullosta? Lypsän, eli saa siis ainoastaan rintamaitoa. Tuttipullosta annettaisiin silloin tällöin, jotta minäkin saan joskus oma-aikaa ja pääsen vaikkapa jumppaan tai lenkille rauhassa. Olen lypsänyt jo maitoa pakkaseen...
  20. prinpressa

    Esimerkkejä pariviikkoisen vuorokaudesta

    Kertokaas omia kokemuksia :attn: Merkkailin huvikseni itselleni yks päivä ylös, millainen meidän kaksi viikkoisen pojan vuorokausi"ohjelma" on: 09:30 herää, syöttö, vaipanvaihto, hoito, seurustelu, syöttö 13:40 nukahtaa 16:40 herää taas, syöttö, vaipanvaihto, seurustelua, syöttö 17:30...

Yhteistyössä