Hakutulokset

  1. K

    muita, joilla sektio edessä? Millä mielellä?

    Mulla on siis itsellä viikkoja vasta 26+4, mutta vauva on perätilassa ja vedet menneet jo monta viikkoa sitten. Sektio tehdään viimeistään rvk 32 jos nyt sinne asti muka pääsisin (kuten lääkäri asian ilmaisi) Mua kauhistuttaa ensinnäkin ajatus sektiosta, siitä olosta, että ei voi liikuttaa...
  2. K

    lapsivedet meni rvk 23+2, kokemuksia kyselen?

    näin ikävästi siis kävi meille. nyt makaan sairaalassa ja tilanne on tällä hetkellä niin vakaa kuin tämmöisessä tilanteessa voi olla, viikkojakin "jo" 25+4. kohdunsuu kiinni ja pitkä ja vauva voi hyvin. Keuhkojutut ym. kokemukset kuitenkin kiinnostaisi. kortisonit sain tuolloin heti kun vedet meni.
  3. K

    magesiumlisä raskausaikana?

    Hei, olisin kysellyt, että paljonko raskaana ollessa saa ottaa tuota magnesiumlisää. Syön multivitan raskausvitamiinia 1/pv ja siinä on magnesiumia 180mg, joka on purkin mukaan 48% päivittäisestä tarpeesta. mm. suonenvetojen takia kyselen tuosta, eli uskallanko ottaa vielä tuon multivitan...
  4. K

    onko ähtärin lähellä muita "kesälomakohteita" kuin eläinpuisto?

    Eli tämä kiinnostaisi. Kun harkitsemme lähtemistä joko helsinkiin, jossa olisi linnanmäki ja korkeasaari, mutta matka on ärsyttävän pitkä ajaa, että tuo ähtärin eläinpuisto myös hiukan houkattaisi. Mutta onko siellä mitään muuta kuin tuo eläinpuisto? Ilmeisesti kylpylä on siinä mesikämmenessä...
  5. K

    1v7kk nukuttamisjutut uusiksi...tätä äippää ahdistaa.

    Olen aina nautiskellut nukuttamishetkestä, pitänyt tyttöä sylissä. Nyt raskaana ollessa vatsa alkaa olla jo tiellä ja olen sitten pitänyt kädestä kiinni kunnes nukahti. Tilanne on nyt kuitenkin se, että kesällä kun vauva syntyy ja mies menee isyysloman jälkeen töihin, olen usein illat yksin...
  6. K

    säilytetäänkö kuorrutettu muffinssi jääkaapissa vai ei?!

    Kun tein tänään muffinsseja aika reilusti liikaa ja pitäis laittaa säilöön... Kun kuorrutteessa on pääasiassa voita ja sokeria, lisäks myös suklaata ja ihan lusikallinen vain maitoa. Vai onko tuo voikin jo sellanen miksi pitäisi säilyttää jääkaapissa.Vai meneekö itse muffinssi inhottavaks...
  7. K

    <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

    <3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Tammikuussa <3 <3 <3 Meitä on jo 118 massunkasvattajaa Nimimerkki.........ikä....synnytyssairaala...mones lapsi 27.6 Mayinga................31v.............KOS................2. 28.6 emilien.................21v...
  8. K

    ei se vanhuus vain tule yksin...

    Saimme ilahduttavan joulukirjeen omilta isovanhemmiltani, he ovat 78 ja 76 vuotiaat. Ei siinä muuten mitään, mutta kirjeessä kerrottiin myös suvun iloisia kuulumisia, jossa mm. minä odotan ilmeisesti poikaa (olen rvk 11...tätä ei kyllä kirjeessä mainittu) ja tyttärestäni Matildasta tulee siis...
  9. K

    "kuinka" teitte vauvan? :)

    Näin kuumeillessa kiinnostaa teiltä onnekkailta plussaajilta kysellä, että tiesittekö tärppikierrossa ovulaatio ajankohdan ja jos tiesitte, niin kuinka tiuhaan hyödynsitte? Jos ette tienneet, niin menittekö ihan fiiliksen mukana vai tyyliin "joka toinen päivä yritystä". Jos on liian...
  10. K

    muiden lapsilla ollut epämääräistä näppyä kasvoissa ilman kutinaa?

    meillä on tyttö 1v2kk ja nyt on levinnyt tuo näppy poskista nenänvarteen ja leukaan. Lisäksi ajoittain tuota näppyä ilmestyy myös reisiin ja vatsaan. En osaa yhdistää sitä mihinkään tiettyyn ruoka-aineeseen, mutta tuntuu että syödessä menee punaisemmaksi. Näpyt eivät tunnu tyttöä kutittavan eikä...
  11. K

    Mitä ihonhoitosarjoja käytätte?

    Mä käytän dermalogicaa. Se on niin hyvä ja käytännössä ainoa tuote, jonka käyttöaikana iho on oikeasti tosi hyvässä kunnossa. Mutta maksaa kyllä mansikoita! just tilasin uudet setit, ne kyllä kestää lähemmäs kaks vuotta, mutta hirveää rahastusta silti :ashamed: Mitäs sarjoja te muut käytätte?
  12. K

    Apua, Onko tämä normaalia "vauvanäppyä" ?

    Kun neidillä tuli tuollaista silloin parin kuun ikäisenä poskiin, mikä kai oli ihan normaalia. Mutta nyt neiti on jo kuitenkin miltei 11kk ja näppy ei vaan häviä! Välillä parempi välillä huonompi. Äsken tultiin kylvystä ja poski oli sitten tämän näköinen: Muuten iho on todella hyvässä...
  13. K

    Vauvakuume iski nyt!

    Olis se niin ihanaa :heart: Elämäntilanteen mukaan syksyllä saa tulla. Voi näitä pitkiä kesäkuukausia. *huokaus* Muita? :D
  14. K

    voiko facebookin kuva-albumin jakaa sellaiselle kaverille joka ei kuulu facebookkiin?

    kun mielestäni olen joskus siellä sellasen linkin nähnyt, ja nyt en vaan löydä vaikka etsin... onko se mahdollista vai oonko aiemmin ihan omiani kuvitellut?
  15. K

    G: kauanko menkkasi olivat poissa synnytyksen jälkeen?

    mietin vaan, kun on jo yli 9kk menny, yöimetyskin ollut pois jo kuukauden... Vaikka on kai monilla kauemminkin pois. Eikä sen puoleen, en mä niitä vielä kaipaa, ehkä 3-5kk päästä sais jo tullakin ;) Kauanko siis teillä on mennyt?
  16. K

    Mihin asettaisitte vauvan autoon?

    Kun ollaan lähdössä pikkuneidin (9kk) kanssa huomenna kahdestaan n.2 tunnin ajomatkan päähän? Ajattelin laittaa autokaukaloon (en istuimeen, jossa ei nuku niin hyvässä asennossa) ja vaihtoehtona olisi siis joko etupenkille viereeni, pitää vaan ottaa turvatyyny pois käytöstä. Tai sitten...
  17. K

    miksi ette asusta omia pikku virpojianne?

    Kun meilläkin kävi tässä yks poika ja vieläpä äitinsä kanssa. Vitsa oli pojalla, mutta ei mitään trulli vaatteita, ihan haalari päällä vain. Eikö siitä jää jo vähän idea jos ei yhtään sonnustauduta? Meillä ei ainakaan pienenä oltais edes kehdattu virpomaan mennä jos ei olis ollut asiaan...
  18. K

    paljonko teidän 7-8kk lapset nukkuu?

    Meillä neiti n 7,5kk ja yöunet olleet jo aika pitkään aika onnettomat. Alan ite olla pikkuhiljaa aika väsy, mietin vaan vaan että paljonko teillä nukutaan päivällä ja yöllä, vaikuttaako kuinka paljon toisiinsa? Meillä noustaan ylös 7 aikaan, sit nukkuu päikyt 9-11 ja toiset päikyt 14-16. ja...
  19. K

    turhat menkkakivut

    josko ne nyt koskaan ole kovin tarpeellisia tai haluttuja niin tää on jo aika turhauttavaa. nyt on kolmatta päivää julmetut menkkamaiset juilimiset, mutta ei mulla menkkoja kyllä silti ole... ehkä ne joskus alkaa (synnytyksestä 6kk), mut ei kyllä tarttis tulla savua ilman tultakaan... |O
  20. K

    Mistä sellasta kiiltosuihketta kakkuun?

    Tietääkö kukaan. Luulin että www.confetta.fi olis ollut oikea paikka, mutta en löytänyt sieltä kun sellasia siveltimellä laitettavia? Eikös niitä ole spraynakin?

Yhteistyössä