Hakutulokset

  1. D

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Frivi.. :hug: . Jotenkin kertomasi perusteella oli sellanen olo, etta talla sikiolla on hyvat mahdollisuudet kasvaa vauvaksi asti :heart: . Siksi tanne viela kirjauduin katsomaan mita sinulle kuuluu, vaikka oma odotusaika on ohitse. Olen lukenut tusinottain tutkimuksia, joissa verrataan...
  2. D

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Voi Orchid, :hug: . Noiden aiemmin lainaamieni tutkimuksien perusteella se olisi turvotus, joka aiheuttaisi epailykset. Meilla ei ollut kystia, vain(!) 5mm turvotusta ja kun kromosomit tulivat takaisin terveina jai myos se epailys geneettisesta syndroomasta. Minulle kerrottiin, etta meilla...
  3. D

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    The objective of the study was to explore the natural history and clinical significance of lateral neck cysts during the early second trimester of pregnancy. A survey was conducted of pregnant women at 12-15 weeks' gestation who presented at the ultrasonographic unit between January 1991 and...
  4. D

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Conclusion Whether the finding (of FNC) was unilateral or bilateral had no significance. Associated increased nuchal translucency (NT) was of importance. Furthermore, the sole finding of increased NT is significant and the finding of the FLNC has no added value. There was no correlation...
  5. D

    5mm niskaturvotus ja 4kk edellisestä keskeytyksestä.

    Voi Frivi kuulostaa tosi hyvalta tuo turvotuksen haviaminen, meillaki alkoi akkia NT-ultran jalkeen laskea kunnes oli pian normaalin rajoissa (niskapoimuhan saa kasvaa kun viikkoja tulee lisaa, sen normaalipaksuus lasketaan suhteellisesti). Kylla meidan tyton niskanahka huomattiin heti...
  6. D

    5mm niskaturvotus ja 4kk edellisestä keskeytyksestä.

    Kovasti voimia Frivi nyt huomisaamuun asti :hug: . Noin suuri turvotus kahdesti terveilla kromosomeilla kuulostaa nain maallikostakin todella erikoiselta. Noissa alustavissahan katsotaan ilmeisesti siellakin trisomiat 13, 18 ja 21 ja sukupuolikromosomi (kystisen hygrooman syy kuulemma 75%:sti...
  7. D

    5mm niskaturvotus ja 4kk edellisestä keskeytyksestä.

    Itse taman myos vastikaan lapikayneena minun on pakko vahan puolustella laakareita, joita naissa ketjuissa pelkastaan parjataan. Meidan ihanalla, terveella 4kk ikaisella tytolla oli 5mm niskaturvotusta ja todella kompaan niita kaikkia, jotka sanovat ettei toivoa kannata menettaa ennenkuin kuin...
  8. D

    Suuri niskatusvotus > ennuste ja lopputulos! Sekä Turner-raskauksien epätoivoa, iloa, surua ja suurta rakkautta lasta kohtaan!

    :hug: Voimia HH:n perheelle :hug: . Taallakin kyynelehtii yksi HH:n ja Tiukun matkaa sivusta seurannut :'( Olet HH tosiaan rohkea nainen ja ihana aiti, kun viimeiseen asti taistelit :heart:
  9. D

    HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

    Pienen Viljamin aiti ja isa, olette surussanne mielessa ja itken myos kanssanne :'( Ottakaa vastaan kaikki tuki, surussa ei saa jaada yksin. Iso halaus teille, odotan, kun jaksatte kirjoittaa miten voitte.
  10. D

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Hei kaikki, meille syntyi kaksi paivaa sitten viikolla 37+4 kymmenen apgar-pisteen tytto. Olen vielakin ristiriitaisin tuntein raskaudesta, meillahan loydettiin 5mm niskaturvotusta ja 1:2 riski kromosomivikaan (istukkatutkimus sitten normaali), jonka jalkeen tutkittiin viela sydanta kovasti...
  11. D

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    (http://www.ds-health.com/risk.htm) Herraisa tuohan on 38-vuotiaalle mahtava riskiluku! Itse olen 36 ja olisinpa ollut iloinen samasta riskista. Sinun luonnollinen ika-perusteinen riski on 1:120!!! Mutta tutkimuksiinhan voi menna kuitenkin, jos haluaa tayden varmuuden :hug:
  12. D

    Limatulppa irronnut viikolla 36?

    Kiitos, aiti.
  13. D

    Limatulppa irronnut viikolla 36?

    35+5 tanaan ja limatulppa irtosi (sorry too much information :laugh: ), katilo sanoo olevan aikainen, mutta ei valttamatta tarkoita, etta synnytys on kasilla. Onko kenellakaan kokemusta, itse en tuollaista tulppaa tiennyt edes olevan olemassa kun odotin esikoista. Pitaiskohan heittaytya...
  14. D

    HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

    Moi heinamammat, kysyn teilta neuvoa, kun kavin tanaan katilolla (LA 26.7.) ja mittasi vatsan 34cm:ksi. Huomasin tuossa aiemmin SmileX kertoi isosta mitastaan, mutta voiko tahan olla jokin syy, esim. vetta liikaa, vauva liian korkealla tms. (kuulostanpa angsti-aidilta :laugh: )?
  15. D

    ahdistuneisuushäiriö ja unetoomuss + raskaus

    Pullenah, et todellakaan ole yksin, meita on yllattavankin paljon. Ihan pari paivaa sitten on taallakin keskustelu raskausajan unettomuudesta/paniikkihairioista, kuinka pitkalla raskautesi on? Itsellani menossa rv 35, peruslaakitykseni sertraline, opamox tarvittaessa (joka ilta viimeiset kaksi...
  16. D

    --

    Juu mullakin oli -ja on tassakin raskaudessa- sertraline (Suomessa Zoloft) koko raskauden ajan.
  17. D

    --

    Rinzessa, en tahdo aloittaa tasta meidan paniikkihairioisten vaittelya :laugh: , mutta sen tiedon mukaan mita mina olen saanut (mm. taalta Lontoosta raskausaikaan erikoistuneelta psykiatrian erikoislaakarilta) opamox on rauhoittava laake, eika missaan nimessa paras paniikkihairioon. Itsellani on...
  18. D

    --

    Viuhkis, kuulostaa silta, etta valvot juuri nuo klassiset "huolitunnit" neljasta eteenpain, hyvin yleista. Eihan se mitaan haittaa, jos noilla unilla parjaat paivalla. Mutta jos olet puhki, mita jos ottaisit sen opamoxin vasta kun heraat aamuyosta kukkumaan, itselleni auttanut niin.
  19. D

    --

    Janna miten eri tietoa antavat, mullekin sanottiin etta opamoxia kaytetaan nukahtamislaakkeena ja ahdistuskohtauksiin on parempia laakkeita, kuten xanax, jota terotologisen tietopalvelun mukaan voi myos kayttaa raskauden aikana. Toisaalta mulla aikoinaan vaihdettiin xanax opamoxiin raskauden...
  20. D

    --

    Hyvin vahan olet joutunut opamoxia ottamaan. Itse jouduin kayttamaan kun odotin ensimmaista ja myos tassa raskaudessa, esikoiseni on ainakin taydellinen tytto. Ainahan kannattaa ottaa se pienin mahdollinen auttava annos, ensin vaikka puolikas, mutta minullekin sanottiin, etta opamoxia kaytetaan...

Yhteistyössä