Hakutulokset

  1. FPI

    Hengitys rohisee 5kk vauvalla??

    Hei! Meillä on 5kk tyttö ja viime yönä heräsin, kun tytön hengitys rohisi ihan kamalasti. Ei oo kuumetta, eikä nenäkään valu, mutta toi hengitys rohisee. Limaa keuhkoissa vai mitä? Helpottaa, kun yskäsee, mutta ei yski kovin usein. On ihan iloinen ja syö, että vissiin mua häiritsee enemmän...
  2. FPI

    Syntymämerkki vauvalla?

    Moi! Meidän 4kk neidillä on sellainen pieni "kahviläikän" näköinen pigmenttijuttu leuan alapuolella. Mulla itsellä on samanlainen, mutta isompi reidessä ja isälläni kyynärpäässä eli ilmeisesti tyttö on tuon "perinyt"? Itseasiassa en ainakaan heti syntyessä sitä huomannut vaan ehkä noin...
  3. FPI

    Mitä 4kk vauvalle päälle vaunuihin, kun pakkasta 5-10 astetta??

    Moi! Mulla on paha tapa pukea meidän tytölle aina liikaa päälle vaunuihin eli kysymys kuuluukin, et mitä puette 4kk (tai muunkin ikäisille vauvoille) päälle, kun laitatte ulos vaunuihin pakkaskelillä nukkumaan? Ja onko esim makuupussi käytössä vai miten? Kiitos :heart:
  4. FPI

    Vaippaihottuma??

    Moi! Miltä vaippaihottuma näyttää?? Meinän kohta 4kk neidillä on sellaisia pieniä näppyjä vieri vieressä pyllyssä, ei ole kauhean punainen kuitenkaan, kun kädellä koittaa iho tuntuu sellaisesta epätasaiselta. Onko vaippaihottumaa vai jotain allergiaa??
  5. FPI

    Lentäminen 3,5 kk vauvan kanssa?

    Moi! Oiskos kokemuksia lentämisestä vauvan kanssa? Meidän typy on 3,5 kk ja ensi perjantaina pitäs lentää Joensuusta Helsinkiin eli ei pitkä lento, mutta jännittää silti! Tuntuuko nousu ja lasku jo noin pienen korvissa? Onko vauva ollut matkan sylissä, kopassa vai turvaistuimessa...
  6. FPI

    [b]Äitejä Joensuusta?[/b]

    Moikka! Siinäpä se kysymys olikin! Me ollaan asuttu nyt kolmisen kuukautta Joensuussa (Utra-Rantakylä alueella) ja meillä on 3kk:n ikäinen tyttö ja kaksi mäyräkoiraa. Muutettiin Espoosta, joten sukulaisia lukuunottamatta ei hirveästi tuttuja ole. Eli ulkoiluseuraa, kahvitteluseuraa...
  7. FPI

    [b]Vauvan painoarvio rv 36!![/b]

    Hei! Olisin kysellyt minkälaisia painoarvioita olette saaneet vauvalle rv 36 tai siis siinä viimeisessä lääkärintarkastuksessa ennen syntymää? Minulla lääkäri oli eilen ja lääkäri sanoi, että mahan päältä tunnusteltuna vauvaa tuntuu noin 2,5-2,6 kg, mutta ultralla katsottuna olisi vain...
  8. FPI

    Pohjois-Karjalan tulevat/nykyiset äidit ohoi!

    Moikka! Oisin kysellyt, että onkos täällä Pohjois-Karjalan nykyisiä/tuleviä äitejä? Itse odotan esikoista (rv 22+3) ja asutaan nyt Espoossa, mutta joko ennen vauvan syntymää (LA 29.9.2008) tai sen jälkeen on tarkoitus muuttaa Joensuuhun! Eli ois mukava vaihtaa mietteitä samalta seudulta...
  9. FPI

    Tytölle nimi??

    Moi! Pojalle nimeä onkin jo kyselty niin laittakaapas tytölle nimiehdotuksia!! Kiitos! Itse tykkään seuraavista: Lilja, Pihla, Minni, Meri, Aamu, Saimi, Saima...
  10. FPI

    Vesirokko-voiko tulla toisen kerran?

    Heips :wave: Piti ihan sellaista laittaa, että sain just kuulla, että kummitytölläni puhkesi tänään vesirokko ja minä tietysti olin eilen heille leikkimässä kummityttöni kanssa. Minulla on ollut vesirokko 10-vuotiaana, mutta nyt mietin, että voiko se tulla toistamiseen. Yleensä siihen...
  11. FPI

    Tatuointi alaselässä -epiduraali synnytyksessä?

    Heips :wave: Olisin sellaista tiedustellut, että onko kokemuksia saako synnytyksessä epiduraali/spinaalipuudutusta, jos on alaselässä tatuointi? Olen joskus kuullut, että ei, mutta sitten jostain ihan viime aikoina kuulin, että olisi nykyään mahdollista? Kiitos! :heart...

Yhteistyössä