Hakutulokset

  1. mibaze

    Sammaksen poisto ohjeita kaipaan!!

    Meillä toimi parhaiten vichy. Kastelin harson kulman vichyssa ja annoin pojan imeskellä sitä.
  2. mibaze

    Biisikärpäsessä kerrankin silmänruokaa :D

    Costello :heart:
  3. mibaze

    Synnytyksen käynnistys ja miehen mukanaolo

    Miten on, onko teillä joilla on synnytys käynnistetty esim. Cytotecilla, saanut olla mies mukana alusta saakka? Itsellä edessä käynnistys ens maanantaina ja välimatka kodin ja sairaalan välillä on n. 200km. Mietityttää että ehtiikö mies paikalle jos synnytys käynnistyykin vauhdilla. Voi kun...
  4. mibaze

    Apua sammakseen?

    Mie kans vannon vichyn nimeen, ja juuri kuten keiju kirjoitti, kastettiin harson kulma vichyyn ja sillä varovasti "hangattiin" poskien sisäpinnat ja kieli. Sammas lähti ihan muutamassa päivässä, eikä tullut takaisin.
  5. mibaze

    Suosittele itkuhälytintä/radiopuhelinta

    Cobra MT-725 radiopuhelimet löytyy täältä, ja ollaan oltu todella tyytyväisiä nuihin. Hankintahinta halpa, kuuluvuus hyvä eikä esim. ota koiran haukkua jos puhelin on vaunuissa ja koira haukkuu 20m päässä.
  6. mibaze

    Rotavirus rokotteen sivuvaikutukset

    Meillä tuli sellasta ihan pientä näppyä rintaan ja selkään, joka lähti vuorokaudessa pois.
  7. mibaze

    Isä ei saa vauvaa nukkumaan, mikä avuksi?

    Kyllä tämä on jo helpottanut, kun tein itselleni selväksi että lasta ei huudateta turhaan, vaan menen heti kaveriksi nukuttamaan jos isällä ei onnistu. Joinakin iltoina on mennyt ihan hyvin isän kanssa nukkumaan ja sitten on näitä iltoja niinkuin tänään, että äiti on saatava näkökenttään =)
  8. mibaze

    Isä ei saa vauvaa nukkumaan, mikä avuksi?

    Kääk, eipä sitten eilen enää onnistunutkaan isältä nukutus. Mie menin ihan suosiolla heti sinne kun poika alkoi huutamaan, olen päättänyt ettei aleta huudattamaan vauvaa uneen. Ei mun pää semmoista kestä. Nyt vaan yritetään kuitenkin joka ilta ensin isän kanssa, ja jos ei onnistu niin mie...
  9. mibaze

    Isä ei saa vauvaa nukkumaan, mikä avuksi?

    Uskaltaakohan vielä riemuita... eilen isä sai pojan nukahtamaan iltatirsoille ja yöunillekin! Tosin yöunille nukutus meni maitopulloa apuna käyttäen, mutta ilman mitään huutoja!!! Vaikka tuo pullo jäisikin näin alkuun kuvioihin mukaan, ei kyllä minua haittaa. Olipa miehellä ihana ilme kun...
  10. mibaze

    Isä ei saa vauvaa nukkumaan, mikä avuksi?

    Tuota mie olenki miettiny, että oppiiko tuon ikäinen jo sen että kun huutaa tarpeeksi tuloksena on äidin tulo. Mies sanoi ihan samaa, ja kyllä mie sen itekki tiedostan ettei periksi saisi antaa, mutta kun se huuto on NIIN surullista kuunneltavaa. Ehkä pitää tehdä niinkuin 'Elinan äiti'...
  11. mibaze

    Isä ei saa vauvaa nukkumaan, mikä avuksi?

    Oi, toivottavasti näin olis rinkinki, kiitos halista :hug:
  12. mibaze

    Isä ei saa vauvaa nukkumaan, mikä avuksi?

    Nyt kaivattais nopeasti hyviä neuvoja miten saadaan 5,5kk poika hyväksymään isä nukuttajaksi uudestaan. Tähän asti ollaan nukutettu vuoroilloin ja kaikki on mennyt aivan loistavasti! Poika on nukahtanut kummankin kanssa ilman pulloa viimeistään vartin sisällä. Ollaan nukutettu meidän sänkyyn...
  13. mibaze

    Ristiäisistä..

    Meillä ristiäiset pidettiin kun poika oli 2kk. Miehen mummolassa vietettiin juhlat, ja paikalla oli 15hlöä. Eli kummankin vanhemmat, miehen mummo, kummit puolisoineen ja miehen tytär. Niin ja tietty me :laugh: Kummankaan sisaruksia ei kutsuttu, ja siitä saadaan kuulla vieläkin :ashamed: ...
  14. mibaze

    Onko tullut rotavirusrokotteesta mitään haittavaikutuksia?

    Meillä pojalle tuli ihan pientä näppylää rintaan ja yläselkään. Ei tuntunut kutisevan eikä muutenkaan haitannut menoa. Terkkari sanoi, että ihan normaali reaktio. Saas nähdä, tuleeko tokastakin samanlainen reaktio.
  15. mibaze

    Mitä teillä lauletaan tuutulauluna?

    Päivänsäde ja Menninkäinen, Ihme ja Kumma, Tuiki Tuiki Tähtönen, Sininen Uni, Maan Korvessa. Nyt tietty kaikki rauhalliset joululaulut tulee luriteltua, vaikka eina ei kaikkia sanoja muistakaan. Ja välillä lauleskelen ihan omiani, vaikkapa kun on samalla asiaa miehelle, niin jonkun tutun...
  16. mibaze

    Tahroista

    Kiitos vinkeistä, laitetaan korvan taakse. Sappisaippuaa kokeilen ekana kun sitä sattuu kotona olemaankin, jotenki en vaan ole tajunnu edes sitä ajatella (miten niin aivot jumissa :laugh: ).
  17. mibaze

    Tahroista

    Oisko jollain jotain kikkakolmosta sosetahrojen poistamiseen? Poika syö porkkana-perunasosetta, joka on siis oranssia, ja nyt on jo muutamassa bodyssä tahrat, jotka eivät ole lähteneet pesussa pois. Pesuaineena meillä on Allegro, mitään kauheita haisu-aineita meillä ei voi käyttää.
  18. mibaze

    Itkuhälyttimistä käytännön kokemuksia???

    Meillä itkuhälyttiminä toimii kaksi Pmr466-radiopuhelinta, Cobra MT-725 merkkisiä. Kantamaksi luvataan muistaakseni kolme kilometriä, joten varmasti riittää =) . Ja hinta oli pari vuotta sitten ~60? pari, sisälsi laturin. Ovat siis ladattavat. Ja käyttö ulkoilmassa ja pakkasella turvallista...
  19. mibaze

    voinko mennä saunaan?Mulle tehtiin sectio..

    Ja mulle annettiin sellaset ohjeet, että tikkien poiston jälkeen ellei haava vuoda/eritä. Ja kun mulla oli itsestään sulavat ompeleet, mun piti olla viikko saunomatta.
  20. mibaze

    <3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

    Hei, mua kuunnelkaa! Ois vähän kerrottavaa... Ei missään hyväs eikä pahas, mut on jotain jännää ollu mahas. Nyt siitä päästy on, mut tilanne ei oo toivoton. On meitä kohdannu suuri onni, syämmeltä pudonnu tonni. Ei tätä iloa kai mikään voita - meille syntynyt on ponteva poika...

Yhteistyössä