Hakutulokset

  1. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Miina70: Aion mennä sekä np-ultraan (joka on siis 17.4.) ja veriseulaan, jonka ajankohta määritellään ultran yhteydessä. Aiemmissa raskauksissa en käynyt tuossa veriseulassa, mutta nyt aion mennä. Mulla alkuraskauden "vaivoina" hirveä väsymys ja etova olo. Vähän kauhulla odotan noita...
  2. K

    Missä vaiheessa isyystestin voi tehdä?

    Isyystesti tehdään lapsen, äidin ja isän DNA:sta lapsen synnyttyä. Mikäli et ole avioliitossa, lähettää oman asuinkuntasi lastenvalvoja sinulle kutsun isyydenselvittämiseen lapsen synnyttyä. Isyystestin kustannukset maksaa tällaisessa tilanteessa valtio. Testi voidaan tehdä jo pienelle vauvalle...
  3. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Kävin tiistaina neuvolassa ja kaikki oli hyvin, jopa vauvan sydänäänet kuuluivat. Sellainen hauska, pehmeä ja nopea pompotus :heart: Eka ultra on 17.4. ja sen jälkeen varmaan sitten olisi tarkoitus kertoa vauvasta lapsille. Meillä 9 v. alkaa kohta jo huomata, sillä mulla on maha ihan selvästi...
  4. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Vaaka70, sulla alkaakin olla jännät paikat... Ihanaa, kun jaksat olla noin maltillisella mielellä. Itse olen ollut ihan "loppu" molemmissa loppuraskauksissani, jotka olivat yliaikaisia (poika 4 pv ja tyttö kokonaisen viikon). Jaksoin kyllä fyysisesti ihan ok, mutta henkisesti en enää tahtonut...
  5. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Huh, mikä olo. Olen ihan kamalassa flunssassa :o Eilinen päivä meni kokonaan sängyn pohjalla eikä tänäänkään ole juuri ollut voimia muuhun kuin lepäilyyn. Onneksi olen saanut olla kotona hoitamassa 3-vuotiasta vesirokkopotilastamme, jolla kyllä on ollut puhtia huomattavasti enemmän kuin...
  6. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Juu, itse en silti osaa tuota pientä huonovointisuutta vielä oikein noteerata - ajattelen, että pahoinvointia on vasta se, kun joutuu oksentamaan. Vaikka ei se etova olokaan niin kovin mukavaa ole. Huomenna olen kotona, kun tytöllä on vesirokko. Ihan mukava pitää töistä yksi "huilipäivä"...
  7. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Miina70, lapsille aiomme kertoa vasta vähän myöhemmin. Poika on ainakin niin puhelias, että "huutaa" asian kaikille emmekä halua vielä kenenkään tietävän. Yksi hyvä ystäväni tosin tietää, hänelle en vaan voinut olla kertomatta. Odotamme ainakin ekan ultran ja veritestin tulosten ylitse ennen...
  8. K

    Mia Permanto kuollut!

    Kuka on Mia Permanto?
  9. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Marza1970, jaksamista Sinulle!
  10. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Kyllä meidän asuinkunta tarjoaa veriseulan ja ultran, jossa tutkitaan niskaturvotus. Olen ajatellut mennä myös tuohon veriseulaan - aiemmin en ole halunnut niihin mennä, mutta nyt kun on jo enemmän ikää niin ajattelin sen olevan hyvä asia. Pärjäsin migreenin kanssa kärsimällä - ah...
  11. K

    Sairaan lapsen lähettäminen etävanhemmalle

    Etävanhemmalla ei ole laillista velvoitetta ottaa lasta luokseen, vaikka kieltäytyisi TÄYSIN tapaamisista. Suomen laki ei siis velvoita tapaamaan lastansa. Terve maalaisjärki lienee paras tässäkin tilanteessa. Ripuli nyt tuskin kestää koko pääsiäistä - lapsihan voi tulla vaikka päivää myöhemmin...
  12. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Miina70. Vointini on ollut hyvä. Pientä huimausta mulla on välillä, etenkin jos en ole vähään aikaan muistanut/ehtinyt syödä. En ole kummassakaan aiemmassakaan raskaudessa oksentanut kertaakaan, joten tuskin nytkään. Vielä mulla ei ole ollut myöskään migreenioireita - onneksi! Iltaisin olen aika...
  13. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Miina70, mun raskaus on vasta alussa, 4.3. testasin ja LA on marraskuun alkupuolella. Eka neuvola on aprillipäivänä. Edelleenkin olen jotenkin hyvin "kaksijakoisella" mielellä - välillä vauvan tulo tuntuu ihanalta asialta, mutta välillä hirvittää... Mulla on tytön vaatteita tallessa reilusti...
  14. K

    Hoitoon vai ei?

    Kysyisin mielipiteitä ja kokemuksia esikoisen hoitoon viennistä, kun perheeseen tulee vauva. Meillä tyttö ehtii täyttää melkein 4 v. kun pikkusisko tai -veli syntyy. Tyttömme aloitti hoidon n. 2-vuotiaana, kun palasin töihin. Nyt olen kovasti pohtinut, pidänkö tytöllä jonkinlaisen "virikepaikan"...
  15. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Miina70, minkä ikäisiä ovat muut lapsenne? Minäkin luotan siihen, että 9-vuotiaamme katsoo vauvaa pieniä hetkiä - esikoisemme on kylläkin poika mutta hyvin luotettava ja kiltti nuoriherra. Olo on mulla välillä hutera ja huimaa melko usein - etenkin jos olen unohtanut syödä. Yöllä tytöltämme...
  16. K

    Lapselle tuli kaveri yökylään, mutta hänellä ei ole MITÄÄN mukanaan!

    Eikö voi lainata sinun lapsesi yöpukua? Tuo hampaiden pesu nyt ei haitanne jos yhtenä iltana jää hampaat pesemättä...
  17. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Me asustelemme Tampereen seudulla myös ja synnyttämään menen TAYS:iin. Siellä ovat muutkin lapsemme syntyneet. Toinen vaihtoehtoinen sairaala olisi Vammalan aluesairaala, muuta olen ollut ihan tyytyväinen yliopistosairaalaan.
  18. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Jane70, milloin on vauvasi LA? En löytänyt sitä päivityslistasta... Mulla on eka neuvola reilun kahden viikon päästä - toivottavasti sydänäänet kuuluisivat jo silloin! Olemme tosiaan miehen kanssa pohtineet paljonkin jaksamisasioita, meillä kun isovanhemmatkin ovat jo iäkkäitä eli emme saa...
  19. K

    35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

    Meilläkin tämä 3. raskaus oli täydellinen yllätys ja itse olen välillä jopa vähän epätoivoinenkin oman jaksamiseni suhteen... Kolmas lapsi on taas täydellistä kaiken uudelleen aloittamista (tyttö meillä on nyt vähän yli 3 v. ja poika 9 v.) enkä aina oikein tiedä, miten suhtautua tähän...
  20. K

    Jos lapsia isommalla ikäerolla, onko "pipo löystynyt"?

    Mallura, olipas mukava lukea viestisi! Meille myös on tulossa kolmas lapsi - esikoinen on 9 v. ja kakkonen 3 v. eli suuret ikäerot on meilläkin. Tyttö ehtii melkein täyttää 4 vuotta ennnekuin tämä kolmas syntyy (jos kaikki menee hyvin). Mulla myös esikoinen oli tosi vaativa ja valvottava vauva...

Yhteistyössä