Hakutulokset

  1. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Äippä26, tutulta kuulostaa teidän neitisen hommat syömisten, taaperokärryilyn ja sormella osoittamisen kanssa. Meillä myös tavallinen ruoka maistuu paremmin kuin purkkiruuat, mutta 1-vuotiaiden aterioista jotkut menee ihan hyvin alas. Syötän itse tai annan sormiruokaa, hermot ei kestä että...
  2. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Onnea plussanneille! Itsellä ei oo vielä edes kuukautiset alkaneet. Jaksamisia Aanna teidän perheelle! Minäkin imetän vielä 4-5 kertaa päivässä. Esikoinen vieroitti itse itsensä 9,5 kk iässä, mutta tällä ei oo vielä sellaisia elkeitä. Alettiin antaa tavallista maitoa pari viikkoa sitten...
  3. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Ruokailusta: Meilläkin tyttö syö mun mielestä melko vähän. Lämpimiä ruokia menee usein vain n. 5 lusikallista, enimmillään pienen pilttipurkin verran. Puuroa ja hedelmäsosetta menee vähän paremmin. Meillä on välillä päiviä että ruoka ei oikein maistu, mutta en oo ottanut stressiä, usein on...
  4. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Mupelon tytölle onnittelut ensiaskeleista! Mahtavaa! Emby, meillä ei oo vielä aloitettu tavallista maitoa, mutta hapanmaitotuotteita on jo kehissä. Oon laittanut raejuustoa ruokien sekaan ja antanut jugurttia. Tavalliseen maitoon aletaan totutella kesällä, varmaan just niinkuin sanoit, että...
  5. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Mupelo, meillä kans on tytöllä kauhea annoskateus päällä, huutaa ja hosuu kun ei saa samaa ruokaa kuin muilla. Varmaan oikein hyvä ratkaisu, että jatkat imetystä, niin ei tuu liian montaa muutosta kerralla. Mites teillä päiväkodin aloitus meni, kuinka pitkän tutustumisjakson piditte? Minkälainen...
  6. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Tervetuloa mukaan, Aleida!
  7. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Neuvolalääkäri sanoi meillä perjantaina, että ei huolta/erityistoimenpiteitä kasvun kanssa (paitsi sitä öljyn lisäämistä). Maya, meidän tyttö oli 10 kk tarkastuksessa 69,5 cm ja 7970 g ja tuo -1,7 on siis niitä SD-arvoja, ei prosentteja. Mutta tosiaan kasvua seuraillaan seuraavan kerran 1 v...
  8. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Moi pitkästä aikaa! Meillä on välikausihaalari (suprafill) ja kurahousut kooa 74 käytössä, koska esikoisen kanssa ulkoillaan paljon ja tyttöä oon laittanut ulos myös maahan istuskelemaan ja konttailemaan. Oon laittanut jalkaan kumpparit tai sitten vettähylkivät töppöset. Kumpparit on vielä...
  9. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Meillä sormiruokaillaan satunnaisesti. Annan käteen leipää, keitettyä perunaa/bataattia/kesäkurpitsaa, keitettyä makaronia, kurkkua, omenaa, banaania... Mä en taas osaa olla yhtään hysteerinen tukehtumisen suhteen. Välillä tyttö kakoo mutta kyllä se ruokasilppu aina on ulos tullut. Kerran tunki...
  10. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Meillä peruna aiheuttaa kovaa vatsaa, jos on mutustanut keitettyä perunaa "kuiviltaan" (tytön ehdotonta herkkua, kun saa perunanpuolikkaan omaan käteen!) Meillä myös heräillään öisin ynisemään ja itkeskelemään. Oon kokeillut tässä järjestyksessä: rauhoittelu äänellä ja silittelemällä, vaipan...
  11. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Meillä myös on tyttö alkanut heräillä öisin. Ihan samat meiningit kuin Roki82:lla. Illallakin myllää ja möngertää, just otin sängyn katosverhon pois kun sitä revittiin ja kiskottiin koko ajan. Oon yöllä imettänyt, vaikka tiedän että tässä vaiheessa ei kannattais enää sitä hommaa aloittaa, kun...
  12. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    PikkuistaOdottava, yksityisen pph:n maksusuosituksia löysin esim: Yksityiset Perhepäivähoitajat YPPH ry -> hoitomaksusuositus 2013
  13. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    PikkuistaOdottava, meillä on esikoiselta kokemuksia sekä päiväkodista että kunnallisesta perhepäivähoitajasta. Molemmissa homma hoitui oikein hyvin :) Elokuun alusta ollaan laittamassa tyttöä hoitoon ja haettais pph:lle, jollei olis 4-vuotiasta esikoista, joka kaipailee kovasti omanikäistä...
  14. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Terkut 8 kk neuvolasta. Mitat oli (suluissa 6 kk) 7740 g (7410) ja 67,5 cm (65,6). Mennään 10 kk kohdalla kasvukontrolliin, kun pituus ja paino molemmat ovat vähän hitaanlaisia. Muuten kehitys normaalia, konttausasentoon nousee, vierastaa ja pinsettiote löytyy. Imetyksestä töihinmenon...
  15. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Tipetsu, varmasti säikähdit, mutta uskon että selvisitte pelkällä säikähdyksellä. Meillä esikoinen tipahti myös vauvana sängystä, mutta neuvolasta sanottiin että jos ei oksenna tai muuten käyttäydy epänormaalisti, niin ei tarvetta millekään toimenpiteille. Paitsi tietenkin katsoa ettei tilanne...
  16. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Meidän päivärytmi suunnilleen: 6 imetys (nukahtaa vielä takaisin) 8 hereille, imetys, hedelmäsosetta/puuroa (puuro maistuu huonosti) 10 imetys, päiväunille (1-2 h) 12 lämmin ateria 13-14 imetys, päiväunille (1-2 h) 15 välipala (hedelmäsose) + imetys 17:30 lämmin ateria + imetys 19:30...
  17. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Sammakkonokkis tulee sellaisessa setissä, jossa on ruokalappu, lusikka, kippo ja nokkamuki. Meillä tyttö on oppinut imemään Aventin ja MaMin nokkamukeista, ne on nyt käytössä :) Meillä on tullut sellainen yörytmi, että tyttö nukahtaa klo 20-21 välillä, mutta usein herää klo 22-23 maissa...
  18. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Emjm, naapurin tyttö oli sairaalan unikoulussa muistaakseni 9-10 kk iässä. Vanhemmat totesivat, että voi kun olisivat tajunneet mennä aiemmin! Olivat aivan raunioina siinä vaiheessa. Meillä tytöllä on tullut läpi jo kuudes hammas! Ei ihme että on iltaisin huutanut,kun kahta hammasta...
  19. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Monilla vauvelit jo ryömii ja konttailee, meillä vasta peruutellaan ja pyöritään navan ympäri paikallaan :popcorn: Tyttö ei vielä osaa istua. Vähän on kyllä alkanut nostella peppua, mutta ei vielä mene eteenpäin. tingon, meillä tyttö oksensi kahtena päivänä, kun ekat hampaat oli tulossa läpi...
  20. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Tipetsu, kipaisepas hakemassa raskaustesti, niin tilanne selviää! Mä oon laittanut palsternakkaa perunan ja porkkanan kanssa soseeseen. Meillä tänään useammalla aterialla tyttö jopa avasi suutaan, jei! :wave: Tuuletusta :D Peruna-bataattia äidinmaidolla höystettynä meni jopa kokonainen...

Yhteistyössä