Hakutulokset

  1. L

    Raskausajandiapeetikot missä??

    Hei! Olin aiemmin sokerit sekaisin -pinossa, tulin tänne vain kertomaan lohduksi sokerien kanssa kamppaileville että sain vauvan ja raskausdiabeteksestä huolimatta kaikki on mennyt oikein hyvin! Mulla todettiin rv 13 raskausdiabetes, joka on ollut ruokavaliohoitoinen. Synnytin 17.11. pojan, joka...
  2. L

    *** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

    Lämpimät kiitokset kaikille onnitteluista! Meillä on lähtenyt arki rullaamaan hyvin, isovanhemmat on tämän viikon apuna ja mies ensi viikon isyysvapaalla. 2-vuotias esikoinenkin on ottanut pikkuveljen yllättävän hyvin vastaan, vaikka haluaakin välillä itsekin olla vauvana... Vauva-arki tuntuu...
  3. L

    *** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

    Saimme pojan ma 17.11. (rv 40+6) klo 2.33 nopean (reilu 3t) synnytyksen jälkeen. Painoa 3980g ja pituutta 53 cm, pipo 36 cm. Kaikki on sujunut hienosti ja eilen pääsimme kotiin. Luce ja nyytti
  4. L

    Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

    Saimme pojan ma 17.11. (rv 40+6) klo 2.33 nopean (reilu 3t) synnytyksen jälkeen. Painoa 3980g ja pituutta 53 cm, pipo 36 cm. Kaikki on sujunut hienosti ja eilen pääsimme kotiin. Luce ja nyytti
  5. L

    Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

    Onnea vauvaantuneet! Hurja synnytyskertomus Maotao, toivottavasti se ei jää mieleen kummittelemaan. Jos jää, neuvolapsykologille pääsee yleensä aika helposti juttelemaan - itse kävin pari kertaa purkamassa omia synnytyskauhujani ja uskalsin lähteä vielä toisen kerran tähän hommaan... Täällä...
  6. L

    Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

    Onnea estrella ja reginarento! :flower: Täällä on supistellut koko päivän mut en enää luota niihin yhtään, aina ne vaan loppuu... ja nyt onkin taas hiljaiseloa. Täytyy käydä viikonloppuna megapitkillä kävelyillä... Onko muuten enää muita Taysissa synnyttäviä jäljellä? Miten muut jäljellä...
  7. L

    Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

    Täällä kans yksi kärsimätön... Turhauttavaa kun mitään ei tapahdu! Välillä supistelee kivasti ja sit aina loppuu, ja on päiviä jolloin ei supista ollenkaan. Huomenna olis neuvola, mut tuskinpa siellä mitään ihmeellisyyksiä tapahtuu - kävin ma äitipolilla, joten siihen nähden tuskin mitään uutta...
  8. L

    *** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

    Tervehdys taustalta, onnea vauvansa jo saaneille, tervetuloa uudet odottajat ja onnea plussasta! Lyhyesti kerron vain että olen edelleen yhtenä kappaleena, laskettu aika oli eilen mutta vielä ei kuulu mitään. Toivoisin että pääsisin jo synnyttämään, alkaa tämä raskaana olo jo kyllästyttää ja...
  9. L

    G: Miksi äidiltä vaaditaan ja isältä ei?

    Niin totta, onneksi ;) No, meitä on moneksi, ja mä lähden nyt kauppaan täältä tinkaamasta...
  10. L

    G: Miksi äidiltä vaaditaan ja isältä ei?

    Yhteiskunta on ne ihmiset... Ja oletko ihan tosissasi, ettei naisiin (en tarkoita vain sinua) kohdistu yhtään enempää odotuksia ko. asioiden suhteen kuin miehiin?? Eikös tälläkin palstalla tehdä säännöllisesti aloituksia, joissa tivataan että miksi veit lapsesi päivähoitoon etkä hoida sitä...
  11. L

    valitse yksi asia, mikä EHDOTTOMASTI kuuluu JOULUUN

    perhe, yhdessäolo
  12. L

    G: Miksi äidiltä vaaditaan ja isältä ei?

    Ai kuka vaatii? No yhteiskunta, muut ihmiset. Oletetaan, että vastuu lasten hoidosta kuuluu naiselle ja mies on korkeintaan apulainen. Mua paheksuttiin ja multa oli ihan ok tuntemattomienkin kysellä perusteluja sille, että mä olin "vain" 1v3kk kotona lapsen kanssa, miestä taputeltiin olalle ja...
  13. L

    Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

    Onnea vauvansa saaneille!! Minäkin täällä edelleen olen yhtenä kappaleena. Laskettu aikakin on tosin "vasta" tänään vaikka tuntuu että olen venannut jo ikuisuuden. Mullehan "lupailtiin" synnytystä jo yli kk sitten kun paikat oli ja silloin niin kypsät, mutta tässä sitä vaan ollaan... Ja jos...
  14. L

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: Käyn täällä kurkkaamassa uusimmat vauvauutiset aina kun ehdin, eli en kovin usein nyt kun olen esikon kanssa kotona... Mulla on ollut kipeitä supistuksia moneen otteeseen ja monta viikkoa sitten jo kuulin että synnytys voisi alkaa milloin vaan, mutta...
  15. L

    Muita masuun piikittäjiä? (marevan, fragmin, tms)

    Hei kaikille, vinkistä löysin tämän pinon, kylläpä meitä on monta! Itse olen nyt muutaman päivän piikittänyt fragminia, mulla on perinnöllinen geenivirhe mikä lisää laskimotukoksen riskiä. Nyt on rv 37 menossa ja piikitän 6 vkoa synnytyksen jälkeen. Monia huoletti epiduraalin/spinaalin...
  16. L

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    Huomenta minunkin puolestani. Täällähän tapahtuu jänniä! Nyt äitiysvapaalle jäätyäni ehdin entistä harvemmin palstalle, mutta pakkohan täällä on ehtiä edes piipahtamaan kun vauvoja alkaa syntyä! Onnittelut keiju ja HM ja onnea matkaan luminka! Itse kävin toissapäivänä kontrollissa...
  17. L

    Fragmin ja imetys

    Aloin toissapäivänä pistää fragminia laskimotukoksille altistavan geenivirheen takia, ja sitä pitäisi pistää 6 vko synnytyksen jälkeen. Lääkäri ei puhunut imetyksestä mitään, mutta pakkauksesta huomasin, että ei ole tietoa kulkeutuuko lääke rintamaitoon. Onko muilla kokemusta imetyksestä...
  18. L

    Nimenantojuhlat

    Meillä mun isä piti ensin pienen puheen vauvalle/vauvan kunniaksi, sit otettiin kuoharit, mä ja vauvan isä luettiin tilanteeseen sopivan laulun sanat ja isä ilmoitti vauvan nimen. Sen jälkeen soitettiin biisi joka meidän mielestä kuvas vauvaa ja toinen kummeista - vauvalla on 2 "siviilikummia" -...
  19. L

    Subway raskaana

    Ihan vähän suhteellisuudentajua toivoisin tähän keskusteluun. Eka sivulle linkitetyn tiedon mukaan "maassamme arvioidaan noin 60-70 sikiön saavan vuosittain toksoplasmoositartunnan raskauden aikana. Ilman asianmukaista hoitoa heistä noin 10 %:lla esiintyy sairauden oireita syntyessä tai...
  20. L

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    Kiitos kaikille vastanneille ja RD ei ollut tarkoitus pelotella, lue muiden vastaukset niin huomaat ettei kannata huolestua! Tosi yleistä siis näyttää olevan että kohdunsuulla näillä viikoilla muutoksia eikä se välttämättä kerro siitä mitään, kuinka lähellä synnytys on. Näin itsekin ajattelin...

Yhteistyössä