Hakutulokset

  1. K

    Liukkauden torjunta maalatulla puupinnalla

    Meillä on maalattu puuterassi ja -portaat, jotka ovat osittain säälle alttiina ja varsinkin niistä kohdista tuppaavat olemaan talvisin liukkaita. Miten liukkautta kannattaisi torjua niin, etteivät maali ja puu kärsi? Hiekka jättäisi varmasti ikävät jäljet.
  2. K

    Mitä xylitolipastillia 1,5-vuotiaalle?

    Mitä xylitolipastillia annatte pienille lapsillenne? Me käytimme ennen Xylisuuta, joka oli ihan pienillekin tosi hyvä, mutta tajusin juuri, että sen valmistus on lopetettu. Onko Xylimax hyvä? Luin jostain testistä, että jonkun mielestä se on pienille lapsille liian kova. Meidän nuorimmainen on...
  3. K

    Miehen asenne synnytykseen..

    Olen samaa mieltä EllaDonnan kanssa. Olen synnyttänyt kolme lasta ja kyllä kaikissa synnytyksissä huusin hallitsemattomasti tuskasta. Ei naisen tarvitse pystyä siinä tilanteessa itseään hallitsemaan tai hillitsemään. Minäkin joskus nuorempana pelkäsin synnytyskipua niin että ajattelin etten...
  4. K

    Millaista kuminauhaa ulkohaalareitten lahkeisiin, ja mistä?

    Niin eli meillä on lasten ulkohaalareitten alkuperäiset lahkeisiin kenkien alle laitettavat kuminauhat kuluneet rikki ja uusia tarvitaan, mutta marketista kun ostin sellaista rei'itettyä kuminauhaa niin eihän se kestä kuin 1-2 viikkoa ja on sitten rikki. Lahkeet nousevat ylös ja lunta menee...
  5. K

    Osaako joku kertoa?

    Kyllä se on avattu uudestaan Jäkärlän liikekeskukseen Kanaparonin viereen.
  6. K

    Mikä vaippa EI jousta vyötäröltä?

    Kiitos tuosta housuvinkistä, eipä tullut mieleen! Täytyy kokeilla.
  7. K

    Mikä vaippa EI jousta vyötäröltä?

    Meillä vajaa parivuotias poika kastelee sänkynsä harva se yö kun kaivaa pippelinsä ylöspäin ja sieltähän se pissa tulee sänkyyn ihan kuin ei vaippaa olisi lainkaan. Vaipan (tällä hetkellä Pampers) vyötärö joustaa hyvin, mikä on tietysti yleensä hyvä juttu, mutta nyt tarvitsemme vaipan, joka ei...
  8. K

    Mitä lapselle hyttysiä vastaan?

    Onko kellään kokemusta jostain pienelle lapselle turvallisesta aineesta tai muusta konstista, jolla hyttysiä saisi karkotettua lapsen luota? Kun noita kaupallisia hyttysmyrkkyjähän ei saisi pienelle lapselle laittaa.
  9. K

    Karkaileva lapsi

    Meillä on 1v8kk ikäinen poika, joka karkailee aina tilaisuuden tullen. Ulkona kun ollaan, hän saattaa leikkiä ihan kiltisti jonkin aikaa, mutta sitten saa päähänsä lähteä juoksemaan karkuun. Katsoo ensin, että näkeekö äiti / isä / mummi tms. ja sitten jalat alle. Alan olla aika väsynyt tähän...
  10. K

    Talon rakennuttaminen avaimet käteen -periaatteella

    Kertokaahan ne joilla kokemusta on!! Jos rakennuttaa talon avaimet käteen -periaatteella, paljonko omaa aikaa siihen kuluu? Siis jos ei itse aio olla työmaalla lainkaan. Siis tontin hankkimiset, lupahakemukset, kaikenlaiset suunnitteluhommat, sisustuksen valinta yms yms. Oliko lapsiperheelle...
  11. K

    Miten kestää syömään opettelun sotkut???

    Tässä ollaan nyt kolmisen viikkoa enemmän tai vähemmän annettu yrittää syödä itse. Siitä ei vaan oikein tunnu tulevan mitään. Ensin poika saattaa laittaa lusikallisen tai kaksi suuhun (varsinkin jos ohjaan kättä), mutta sitten se ei kiinnosta enää yhtään ja koko homma menee pipariksi. Poika...
  12. K

    Miten kestää syömään opettelun sotkut???

    Kiitos teille kaikille vinkeistä ja rohkaisusta!! Olen tässä nyt sitten päivän verran (mikä urotyö :ashamed: ) antanut lapsen harjoitella itse ja käyttää lusikkaa ja itse tietysti auttanut vieressä. Mies on ollut poissa joten ei ole hänen kauhistelujaan tarvinnut kuunnella. Leikkasin...
  13. K

    Miten kestää syömään opettelun sotkut???

    On meilläkin keittiössä helpot pinnat puhdistaa, lattialla muovimatto ja pöydällä vahaliina. Niitä siivottavia pintoja vaan on niin monta, syöttötuolissakin ainakin tuhat... Kyllä ajattelin että minä sen syömäänopettamisen sitten hoidan kun mies on töissä, jos vaan itse jaksan, mutta iltaisin...
  14. K

    Miten kestää syömään opettelun sotkut???

    Meillä on juuri vuoden täyttänyt poika, jolle ei vielä ole annettu lusikkaa omaan käteen. Neuvolassa kehotettiin antamaan, mutta meillä on tuo isä niin siisteysfriikki, että menettää hermonsa, kun näkee lapsen sotkevan. En minäkään sitä mielelläni katsele ja siivoa, mutta kestän kyllä paremmin...
  15. K

    Yökuivaksi opettelu

    Kiitos kaikille vastauksista. Laitan vaipan takaisin, halusin vain kokeilla josko jo onnistuisi.
  16. K

    Yökuivaksi opettelu

    Meillä on 2v10kk ikäinen poika. Ollaan viikon verran pidetty poikaa öisin ilman vaippaa, ja joka yö on kastunut sänky (paitsi ensimmäisenä yönä, jolloin pissatettiin 3 kertaa, muina öinä 2 kertaa). Poika ei edes herää siihen, että pissa tulee vaan unet jatkuvat häiriintymättä aamuun asti...
  17. K

    1v8kk nukahtamisvaikeudet

    No ainakin on lohduttavaa kuulla, ettei me olla ainoita! Kyllä tekisi mieli jättää se lapsi yksin nukahtamaan, mutta hän alkaa huutaa heti kun sieltä lähtee pois, tai jos sanoo tulevansa pian takaisin niin sitten malttaa odottaa pienen hetken ja alkaa sitten huutaa. Ei sitä huutoa kestä...
  18. K

    1v8kk nukahtamisvaikeudet

    En tiedä miten noi hymiöt tuli, niiden piti olla sulkumerkkejä.... :/
  19. K

    1v8kk nukahtamisvaikeudet

    Kaipailisin neuvoja pojan 1v8kk nukuttamiseen. Meillä ei meinaa kahden ihmisen hermot riittää pojan nukuttamiseen, kun hän alkaa sängyssä aina reuhoa heti kun pitäisi ruveta nukkumaan. Silloin alkaa pomppiminen, huitominen, kiemurtelu, potkiminen yms. Siihen asti voi olla rauhallinen ja ennen...

Yhteistyössä