Hakutulokset

  1. N

    Muoviaakkoset

    Heippa, satutteko tietämään saako mistään sellaisia muovisia aakkosia enää? En tarkoita magneettiaakkosia vaan ilman magneettia olevia, joilla lapsi voi oppia ja leikkiä?
  2. N

    Taaperoiden kotiäidit:kuinka paljon "harrastatte" lapsen kanssa?

    Joo'o, tutun kuuloista on. Tyttö täyttää parin viikon päästä 2 v. ja aikalaillapa olemme aina kaksistaan oltu. Ei ole ihan mitään harrastuksia ollut koska (minun mielestä ) meidän paikkakunnalla tarjonta on niin vähäistä. Just kahvilatoimintaa on ja joku kerhokin mutta molempiin on turhan paljon...
  3. N

    2 vee synttärit, mitä lahjaksi?

    Niin, eli tyttärelläni lähestyy 2 -vuotissynttärit ja kyselisinkin teiltä, mitä lahjaksi? Tarkoitan lähinnä, että millaiset lelut tai vastaavat tuon ikäistä mahtaisi kiinnostaa? Vaatteita ym. tulee osteltua muulloinkin kuin vain syntymäpäivinä, leluja ei niinkään. Ainakaan minulla :)
  4. N

    turvaistuimista

    Meillä on turvaistuimena britaxin two way elite. Minun mielestäni tämä on paras malli, koska pidän erittäin tärkeänä että istuin on tilava, jotta talvikamppeissa ei ahdista istua autossa. Jotkut istuimet ovat niin kuppimaisia ja pienen oloisia. Uskon, että tyttöllä tämä istuin menee pitkään ja...
  5. N

    Lomareissu mutta minne?

    Hei, Mihin kannattaisi Suomen sisällä lähteä reissuun 1v9kk ikäisen tyttöni kanssa? Tuntuu, että huvipuistoihin ei ainakaan kannata mennä. Joku paikka missä olisi mahdollisimman paljon virikkeitä tms. ettei menisi reissu aivan hukkaan. Ideoita?
  6. N

    mutta kuitenkin

    Minä ainakin OLIN todella katkera lapsen isälle vaikka se olinkin minä joka jätti ja lähti. Olen ollut katkera koska lapsen isä ei tapaa lastaan kostoksi minulle. Kun monta kertaa olen kysynyt, etteikö hän voisi tavata lasta, saan vastaukseksi "itse halusit erota, kestä sitten seuraukset" tai...
  7. N

    Saatko säännöllisesti lastenhoitoapua?

    En mielestäni saa tarpeeksi lapsenhoitoapua. Olen vieläpä yh-äiti. Siskoni ja äitini ovat tällä hetkellä ainoat joiden kanssa tyttö itkemättä jää olemaan. Sisko on päivät töissä ja äitini asuu toisella paikkakunnalla, että sepä siitä :( Yritän totuttaa tyttöä toiseen mummoonsa muttei sekään...
  8. N

    pelätäänkö muilla imuria?

    Minun tyttökin alkoi alle vuoden ikäisenä pelkäämään imuria ja sauvasekoitinta. Kyseinen imuri meni jokunen aika sitten rikki ja ostin sitten uuden, vähän kalliimman ja hiljasen kun ei viitsinyt huudattaa lasta koko imuroinnin ajan. Loppu pelkääminenkin siihen. Nykyään kulkee imurin perässä ja...
  9. N

    Milloin aletaan maksaa elatusmaksua?

    Onkohan tästäkin asiasta sitten taas useampia tyylejä hoitaa koska minulle nimeomaan lastenvalvoja sanoi että elarit _täytyy_ maksaa takautuvasti jokaiselta kuulta poismuuton jälkeen. Ja painotti vieläpä sitä että ne pitäisi mahdollisimman pian ja sujuvasti saada ajantasalle, eikä lapsen isä voi...
  10. N

    Milloin aletaan maksaa elatusmaksua?

    Meillä ainakin se elatusvelvollisuus alettiin laskemaan seuraavan kuun alusta milloin erilleen muutettiin kun muutto oli loppukuusta. Ja takautuvasti joutuu maksamaan elatukset heti kun sopimus on allekirjoitettu ja selvä.
  11. N

    1vmittoja

    1v. neuvolassa tyty oli 7795g ja 72,3 cm. Tällanen ihanan pieni kirppu minulla :)
  12. N

    Unimaidot sängyssä

    Tyttö ei suostu juomaan juuri ollenkaan millään muulla tavalla kun selällään itse. Ei ole (ainakaan vielä) kertaakaan ollut minkäänlaista korvakipua tai muuta sairautta ja tyttö on 1v 2kk vanha. Kovasti kyllä olen yrittänyt, että oppisi juomaan istuallaan. Nokkamukista kuitenkin on pakko...
  13. N

    Miten teillä syödään

    Huh! Minusta on itestä tuntunut, että syökö tyttöni liian vähän mutta näkyy teillä muillakin syövän melkein samanlailla. Meillä aamupuuro (se ei ole oikein uponnut viikkoon) ja iltapuuro, kaks kertaa lämmin ruoka päivän aikana ja yksi/kaksi välipalaa tilanteista riippuen. Maitoa sitten vähän...
  14. N

    miten te jaksatte?!

    On tiettyjä päiviä ja tiettyjä tilanteita kun oikeasti toivoo, että kunpa ei olisi yh. Mutta sittenpä tuleekin mieleen, että omasta halusta jäin yh:ksi. Kyllä se monesti käy mielessä, että kun ei olisi lapsen isän kanssa eronnut ja jos olisi vain jaksanut jne... Äitiys on kuitenkin iskeytynyt...
  15. N

    milloin lähtenyt kävelemään?

    Tyttö alkoi kävellä 1v1kk vanhana. Nyt kolmisen viikkoa kävellyt ja juoksuaskeliakin tulee välillä kuten myös muksahteluja nurin. Pihalla käveleminen onkin vähän haasteellisempaa vielä :)
  16. N

    Miks yh-äiti ei kelpaa....

    Kyllähän se taitaa niin olla ettei yh-äidit kelpaa monillekaan. Tottakai poikkeuksia on ja se on äärimmäisen hienoa kuka vain onnistuu sellaisen henkilön löytämään joka ei karsasta yksinhuoltajia. Lapseni isällä on aiemmasta suhteesta lapsi ja seurustelumme alkuvaiheessa asia ei minua vaivannut...
  17. N

    Joko teillä 1,3 v syö itse?

    Tyttö 1v 2kk ja ei syö itse. En kyllä ole isommin edes antanut yrittää. Tuntuu aina, että niin paljon nopeampaa ja helpompaa kun itse syöttää. Hedelmäpalasia kyllä osaa sormin napsia suuhun mutta lusikka on vain ruuan sotkemista varten, ei yritäkään lähestyä suuta :) Ja kyllä ne ruuat lattialta...
  18. N

    kenkien koosta

    Hitsi, ostinkohan tytölle liian pienet talvikengät. Ostin nimittäin kokoa 21 Kuoman varsikengät. Tytöllä on pieni ja siro jalka ja kaupassa sovitin kyllä villasukan kanssa 21 kokoa olevaa kenkää ja tuntui, että kyllä kasvuvaraa jäi. Kokoa 22 kun sovitti niin se sitten tuntui ihan liian isolta...
  19. N

    1-vuotissynttäritarjoilusta...

    Meillä oli täytekakku, pullaa, kahdenlaisia keksejä, kinkkuhyrriä, sipsejä, karamelliä ja juotavana mitä kukin halusi. Juhlat olivat pienimuotoiset koska niitä juhlittiin kahdella eri paikkakunnalla. Toiset kotona ja toiset mummolassa. Tyttö sai syödä hieman karkkia ja täytekakkua. Ei hän edes...
  20. N

    Pinoon äidit jotka syntyneet -85:)

    Täällä myös yksi -85 syntynyt äiti ja tyllerö 1v2kk vanha :)

Yhteistyössä