Hakutulokset

  1. S

    Sopiiko nahkasohva koiraperheelle

    Mulla oli aiemmin (poikamiestyttönä) nahkasohvia 2+3 istuttavat, ihan reilussa käytössä oli koira/kissataloudessa (vapaa pääsy) eikä kummoseksi menneet vuosien saatossakaan. Sitten kyllästyin niihin ja ostimme uudet "koiraystävälliset" kangassohvat. Sohva on meillä vieläkin, mutta nyt olisi...
  2. S

    Tuhkarokko ja kutina..

    Vieläkö tuhkarokkoa esiintyy? Luulin olevani viimeinen sukupolvi jota ei vielä rokotettu ja olen siis sairastanutkin sen sikotaudin ja vihurirokon ohella...
  3. S

    Kuinka kuljetatte nukutettua eläintä?

    Meillä juuri naapurin sheltiltä hoidettiin vastaava ongelma leikkauksella, koska silloin pitäisi ongelma olla lopullisesti poissa. Varmaankin järkevintä kun heilläkin nuori koira, helpottaa molempia osapuolia vastaisuudessa:)
  4. S

    Kuinka kuljetatte nukutettua eläintä?

    Tietysti koiran koko vaikuttaa siirreltävyyteen, mutta pienellä/keskikokoisella lienee helpointa käyttää häkkiä/boxia.
  5. S

    Ostetaan metallinen häkki

    Hobbarissa ainakin edullisia häkkejä, pienin koko muist. 39e. kuvat ja muut tiedot löytyy www.hobbyhall.fi Urheilu & vapaa-aika > Muut tuotteet > eläintarvikkeet. Mulla on tuo isoin ja ihan on asiansa ajanut =)
  6. S

    Mitä tämä on?

    Minäkin kallistuisin arvailussa tulehtuneeseen hammasjuureen. Meidän vanhimmalla koiralla ilmestyi ykskaks patti poskeen, juurikin ison viinirypäleen kokoinen. Kun koira söi, se häipyi hetkeksi ja tuli taas takaisin. Lekuri tutki hampaat jotka olivat päällisin puolin erinomaisessa kunnossa...
  7. S

    Ummetusta kissalla.

    Meillä on pahoissa tapauksissa tullut suht. nopea apu parafiiniöljystä. On myös saatavana tahnaa (en muista nyt nimeä) joka estää karvapallojen kasaantumista suolistoon. Viimeksi ostin sitä eläinlääkäriltä, luulisin että myös eläinkaupat ainakin myyvät ja/tai apteekit :)
  8. S

    Sijoituskoiria?

    Juuri näin. Jos on itse tosissaan kiinnostunut koiraharrastuksesta ja löytää kasvattajan jonka kanssa synkkaa hyvin, niin sijoituskoira voi olla hyvä vaihtoehto. Jos sen sijaan haluaa pelkän lemmikin ja lenkkeilykaverin, en välttämättä ihan ensimmäisenä sijoituskoiraa suosittelisi :)
  9. S

    Mä olen unohtanut rokottaa koiran...

    Meillä myös on rokotettu aina vuodesta eteenpäin kahden vuoden välein, poikkeuksena vuoden -94 penikkatautiepidemia, jolloin koiralle annettiin tuplapenikat.
  10. S

    Mä olen unohtanut rokottaa koiran...

    Kennelliiton ohjeiden mukaan koira tulee rokottaa 3kk:n iässä (penikkatauti, parvo, tarttuva maksatulehdus), tehosteet noille 4 kk:n ikäisenä + rabies (tuolloin tai + 2 vk). Alle vuoden ikäisen koiran rokotukset ovat voimassa vuoden niiden antopäivästä, yli vuoden ikäisellä kaksi vuotta...
  11. S

    omituisia tuntemuksia

    Ikävä paineen tunne saattaa johtua emättimen suonikohjuista. Tosin luulisi että vaivaisivat vasta raskauden edistyessä. Jos siitä on kyse, niin valitettavasti paine vaan lisääntyy raskauden edetessä. Etenkin sekstailun jälkeen karmeeta...
  12. S

    cerazetten sivuvaikutukset..

    On se jännä miten eri tavoin samat pillerit toisiin vaikuttaa... minulla ollut Cerazettet käytössä keväästä -03 lähtien ja ainoastaan parit menkat ollut koko aikana, eikä mitään tiputteluja tms. Tyytyväinen olen =)
  13. S

    Punkki asiaa, ja kokemuksia vailla

    Exspot ja Frontline, molempia saa apteekista. Helppoja käyttää, pipetoidaan niskaan (Frontlinesta myös suihke). Suosittelen laittamaan vielä jos punkkeja kerran on noin runsaasti, valitettavasti ne penteleet ei häviä ennen pakkasia...
  14. S

    Synnyttäneiden kuukautiskivut

    Mullakin jäi kivuliaat kuukautiset jo esikoisen jälkeen synnärille! Sen jälkeen ei ole menkkojen aikaan särkylääkettä tarvinut :) Pillereitä söin jo kyllä 10 vuotta ennen lapsia, niillä ei ollut kipuihin mitään positiivisia vaikutuksia...
  15. S

    perätila synnytyksestä...

    Minä sain aikoinani (esikoinen) ihan suosiolla perätilan + hepatoosin takia section. Lääkäri sanoi että "ei kahta riskiä samaan synnytykseen". Vauvaa yritettiin myös tuloksettomasti kääntää, yritys oli tuskallinen ja yritykseksi jäi..
  16. S

    Pk.kääpiömäyristyttö etsii sulhoa

    www.mayrakoiraliitto.fi löytyy jalostusurokset ja muuta tarpeellista tietoa. Onko koirasi silmät ja polvet terveet? Jos ei ole tutkittu kannattaisi ainakin ne tutkituttaa ennen pentujen teettämistä, mäykyillähän vaaditaan terveet silmät (ja pienroduilla kuvattava myös polvet). Muita...
  17. S

    Missä iässä lopetitte koiran rokotukset?

    siis täh...2v välein.. ja mä hemmetti joudun tota shelttiä juoksuttaan kerran vuodessa rokotteella ja toisen kerran sydänkontrollissa... eli joka vuos käydään minimissään 2krt/v lääkäris Kahden vuoden välein rokottaminen riittää kyllä ihan näyttelykoirillekkin, ulkomailla reissaajat on...
  18. S

    omituisia tuntemuksia

    Jos raskautesi olisi pitemmällä veikkaisin alapään suonikohjuja, mikseipä niitä tietysti voi jo aikaisinkin ilmaantua...
  19. S

    siis voiko tää olla totta,onks muilla ollu näin "huono" tuuri

    Cerazetteja minäkin käytin (ja käytän edelleen) =) Minipill tjsp. tais olla aiempi merkki jota annettiin aiemmissa jälkkäreissä.
  20. S

    Raskausmyrkytys ja verikoe?

    Kontrolloidaanko raskausmyrkytyksessäkin verikokeet? Ainakin hepatoosikokeissa vaaditaan sappihappojen osalta 12 tunnin paasto.

Yhteistyössä