Hakutulokset

  1. S

    Luopuako päiväunista vai ei... (3v)?

    Mun tyttö on 2v2kk ja jo hetken pysynyt hereillä ilman päiväunia. Päiväkodissa tosin ne on pakko nukkua, koska normien mukaan alle 3v tarvitsee ne päikkärit. Mun likka on vaan aina ollut tosi huono nukkumaan. Nyt tarhassa siis nukkuu tunnin päiväunet ja ilta on tappelua ja menee nukkumaan vasta...
  2. S

    Sisätossut, mitkä ovat parhaat?

    Meidän tarhasta just tuli lappu että vain viralliset kerhotossut ovat tarhassa hyvät. Muut kuulemma ei ole tarpeeksi turvalliset. Esim sisäkengät tai crocsit yms ei käy, eikä esim vapaavalinnassa myytävät sisätossut ja henkkamaukan "balettitossut". Mä en kyllä edes tarkkaan tiedä mitkä ne...
  3. S

    Eka päivystyskäynti äidin roolissa tehty...

    Ihme juttu kun mä en vielä joutunu käyttään likkaa liimautettavana jossakin tms... se on kyllä kans kolonu itteensä siihen malliin että välillä on huulessa pieni ventti tai nenä vähän vuotaa ja mustelmia ja kuhmuja saattaa löytyä... eiköhän nuo isommatkin"pipit" vielä myöhemmin meijänkin elämään...
  4. S

    Lapsi päiväkotiin

    Oman lapseni vein 1,5v ihan perus päiväkotiin. Enkä kyllä päätöstäni kadu. Viedessä on kyllä isoo huutoo mutta puuron jälkeen alkaa leikit sujuun normaalisti eikä tyttö välttämättä halua lähteä edes kotiin vielä 4 jälkeen :p Mutta paljonhan se on lapsen luonteesta kiinni missä viihtyy. Mun...
  5. S

    2,5 v. päikkäreille nukuttaminen-äidillä palaa pinna

    Mun likka ei ole 10kk jälkeen mennyt suosilla päikkäreillenja aina ollut huono nukahtaan. EDelleenkin 1v7kk. Nyt vasta tarha vähän koulutti päiväunille mutta 10kk-15kk likka vaan jätti viikon välein yhdet tai kahdet päikkärit välistä. Ei sitä väkisin saa nukkuu. Nyt olen sen päättänyt että jos...
  6. S

    Kotihoito vai päivähoito?

    Meille tuo kotona olo ei sopinut kuin 1,5v asti. Sitten musta alkoi tulla mökkihöperö ja halusin töihin ja tyttö tarvitsi enemmän tekemistä, seuraa ja kavereita. Ei meillä aamuisin kiire ole, ihan rauhalliseeen tahtiin hoidetasan rutiinit ja ehdin hyvin 8 töihin.joskus aikaisemminkin. Paljon se...
  7. S

    lapsi tuli kaverit meni

    Tuttu tarina mutta niin siinä vaan käy. Jos ajattelet asiaa toisinpäin että itse olisit sinkku ja menovaiheeessa ja joku pukkaisi yhtäkkiä vauvan niin tuskin sua kiinnostaisi siä kaverilla aina olla ja istua ja kuunnella vauvajuttuja mistä sulla ei ole hajuakaan ja kuinka monta kertaa vauva...
  8. S

    Miten teidän vauvat menee yöunilleen?

    Ei noin pienellä voi olla vielä oikein mitään kunnon rutiinia... kyllä se sieltä löytyy kun on sen aika. Ja ensinnäkin noin pienen muisti ei pelaa niin hyvin että tietäisi/muistaisi mitenkä eilen tai/ja viikko sitten meni nukkumaan. Tarkat rutiinit alkavat melkein pysyyn vasta puoli vuotiaana...
  9. S

    Raskaus pidemmällä kuin oletettu...

    No ainahan tuntemuksensa voi neuvolassa kertoo mutta kokemukesta voin sanoo että aika usein saattaa tuntua siltä että raskaus olis pidemmällä ja että klohta se vauva syntyy kun se on jo niin iso ja ja ja... mutta loppuviimeksi se tulee pariviikkoa myöhässä ja kilon pienempänä mitä luuli :D Ei...
  10. S

    mikä arkipäivistä "paras" vaihtoehto synttäreille? kun vkl:n pv:t ei onnaa

    Eiköhän kaikki arkipäivät oo saman arvosia, riippuu tietenkin vieraista. Ite pitäisin maanantaina tossa tilanteessa, jos muut tulevat sunnuntaina. ei tarvi monena päivänä uudestaan leipoa yms ja ne sunnuntain murkinat mitkä jää rääppiäisiin niin tuskin montaa päivää säilyy
  11. S

    ristiäisistä

    Joo kannattaa kyllä kysyä ristiäisten pitäjältä, ite en olis halunnu ketää ventovierasta lapseni ristiäisiin. Ja miks ihmeessä siskos ventovieraan sinne haluaa? Ei mun mielestä sen tarvi sitä sinne kämpillensäkkään jättää. Passittaa miehen kaupungille tms siksi aikaa tai vaihtakoot tapaamispäivää
  12. S

    Tampere huomio!!!

    Minkäköhän tyylinen se joku kiva paikka olis.... vissiin joku shoppailumesta? Eihän tossa keskustassa oo muuta sitten kun koskikeskus, tullintori, stokka ja sokos. JA ideaparkki on Lempäälässä... Toisaalta jos jätätte auton vaik rongankadun tai rautatien parkkikselle ja siitä lähette jalan...
  13. S

    Mites, annatteko hampaitten pesun jälkee lapselle vielä ruokaa jos pyytää?

    en anna, eikä likka kyllä edes pyydä kun iltapuurosta ei ole yleensä siihen mennessä kuin max puolituntia ja maitokin on jo juotu
  14. S

    Käytättekö te rahoja enemmän lapsille vai itselle?

    Lapseen. Itselleni en ole ostanut mitään aikoihin
  15. S

    Joskus kadun että tuli saatua

    No eikös tuossa 1v vaiheilla tule sellainen joku äitiin tarrautumisvaihe, ja seuraava siinä vähän ennen 2v ja sitten pian tuleekin taas jo uhma... Ja lapsiahan on erilaisia. Mulla kans likka tänään huusi siitä lähtien kun päästiin kotiin , mutta tosin meillä se varmaan liittyy tuohon tarhassa...
  16. S

    Moi

    moikkelis koikkelis
  17. S

    aiotteko viettää nuukuusviikkoa 14-20.4

    Mulla on nuukuuskuukausi menossa ja ihan just vaan sen takia että että finanssitalous on miinuksella :P Kirppareita ja kierrätystä oon käyttänyt aina. Jos niistä ei jotakin löydy, sitten ostan vasta uutta. Lasit lasinkeräykseen, maitotölkit niille kuuluville paikoille ja pahvit pahvinkeräykseen yms.
  18. S

    Tiedättekö ravintoloita joissa saa vielä polttaa?:0

    Nokialla ainakin saa Iisopissa polttaa. noin puoleen väliin lattiaa on vedetty vaan keltainen teippi jonka toisella puolella saa polttaa ja toisella ei... Ja tupakkakoppejahan on muutamassa Treen paarissa ainakin missä oon käyny ja joissakin pienemmissä pubeissa vissiin kyllä saa polttaa esim...
  19. S

    Vauva ei syö!

    Ettei olis ihan tavallinen mahatauti alkamassa? Meillpäin sitä on hirveesti liikkeellä. Tai sitten joku muu virus. Toinen veikkaukseni olisi kans nuo hampaat. Ja välillähän noilla muksuilla on kausia että syö vähemmän ja välillä taas enemmän. Tuo oksu viittais kyllä enemmänkin ihan johonkin...
  20. S

    mitä tykkäätte Hertta nimestä?

    Hehe, mulla oli lapsuusaikana naapurissa "hoitolehmät" Heta ja Hertta :D Joten itse en ainakaan sitä omalle lapselleni antaisi :P

Yhteistyössä