Hakutulokset

  1. A

    »»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

    Heippa pitkästä aikaa! Tutti ja tuttipullo meillä edelleen käytössä :snotty: . Ja meillä on ongelmana vielä yömaito :ashamed: Oon 6kk ikäisestä alkaen säännöllisesti yrittäny unikoululla päästä yömaidosta eroon, mutta joka kerta on huutanut 4 tuntia putkeen ja mä oon aina antanu sit...
  2. A

    Yöheräily jatkunut 8 kuukautta

    Meidän poika on nyt 11kk. On elämänsä aikana nukkunut yht. 3 kertaa koko yön (8h) 10kk iässä. Ekat kolme kuukautta heräs tunnin, parin välein. 3-5kk ikäisenä nukkui ekan unipätkän 3-4h ja sen jälkeen heräs tunnin välein. 6-8kk iässä kun tuli hampaat ja konttaamiset heräs yöllä n 6 kertaa. 8-10kk...
  3. A

    ***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

    Imetyksen lopettamisesta meillä imetys väheni hiljalleen ja sitten se hiipuikin kokonaan, kun poika oli 7kk. Hysteerinen pisti vaan silmään nuo teidän pojan 10kk mitat. Meillä melko samankokoinen poika ja vieläpä samana päivänä syntynyt :) Meidän 10kk mitat olivat 8900g, 72cm :heart: Syökö...
  4. A

    EMMALJUNGA City Cross

    Meillä city crossit, vajaa vuoden ollu nyt käytössä. Oon ollu tosi tyytyväinen, aika sirot rattaat moniin verrattuna. Meillä tosin oli alussa käytössä citykopan kanssa. Menee selkänoja täyteen makuuasentoon. Itse ajattelen näitä yhdistelminä, koska meillä oli tosiaan se koppakin käytössä. Oon...
  5. A

    ***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

    RouvaPannunen voin vaan yrittää kuvitella teidän tautitupaa :hug: Meillä siis ollu 7 räkätautia ilman lääkkeitä tai sairaalareissua ja tuon edellisen flunssan mukana oli tosiaan tuo korvatulehdus. Joanna Ei olla otettu influenssarokotusta, eikä mitään muitakaan rokotteita jotka ei kuulu normi...
  6. A

    ***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

    Täällä tuntuu olevan muitakin sairastelijoita :hug: Kysymys teille joiden vauvat paljon ollu sairaana, niin kuinka paljon? Meillä on nyt 5kk aikana ollu 8 flunssaa, joista yhden mukana oli korvatulehdus. Viime yönä iski tämä 8. flunssa :kieh: Sitä kestää aina noin viikon ja koko sen ajan yöt...
  7. A

    Minkä ikäisen vauvan kanssa kauppoihin

    Meillä vauva oli 5vkoa kun oli ekan kerran kaupassa, mutta ihan vaan siksi koska olin niin kipeä ja väsynyt etten yksikertaisesti jaksanut aiemmin. Mies toki kävi ruokakaupassa, mutta ilman vauvaa :)
  8. A

    ***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

    Joanna kuulostaa tutulle tuo ruokapuoli. Meillä syötiin 8kk soseita tai vaihtoehtoisesti itse tekemia ruoka jotka oli haarukalla vähän pienitty 7kk ikäisestä 8,5 ikään kunnes pärähti syömälakko päälle. Poika ei syönyt kahteen viikkoon kuin hirveiden suostuttelujen jälkeen muutaman lusikallisen...
  9. A

    ***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

    Iltanukahtamisesta ollut puhetta... Meillä on aina hyvin nukahtanut itekseen sänkyyn (laitetaan hereillä olevana) siellä hiplaa harsoa ja ainupupun pepussa olevaa lappua ja nukahtaa n. 5min sisään. MUTTA ne yöt :'( Juurikun viimeksi pääsin jo herättelemään toivoa paremmista öistä. :headwall...
  10. A

    Millainen turvaistuin 8kk pojalle?

    Meillä on Gracon CC ja ollaan tykätty. Tosin tämähän on se istuin, mikä on aiheuttanut paljon purnaamista, kun on kuulemma menestynyt joissain testeissä huonosti tms. En itse tiedä tarkemmin. En varmaan sitten nyt enään ostais tätä istuinta ihan vaan noiden kuulopuheiden vuoksi :snotty: Mutta...
  11. A

    minkä ikäiselle ette lämmitä enää maitoa?

    Mä lopetin maidon lämmittämisen kun vauva oli 4kk :) Kyllähän sitä voi periaatteessa ihan alusta asti olla lämmittämättä, jos vauva sitä huolii.
  12. A

    ***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

    Huomenia! Meillä on tuo paljon parjattu Gracon Cosmic Comfort, eipä auta pelätä sen turvallisuutta, kun ei ole mahdollisuutta alkaa vaihtamaan sitä :ashamed: Kun on ollut meillä jo 2kk käytössä, itsellä ei ole mitään moittimista sen käytöstä, tukeva on ja poika viihtyy siinä. Se on kyllä...
  13. A

    Mitä muiden 8kk vanhat osaavat?

    Mun poika huomenna 8kk. Ryömii ja konttaa vuorotellen, konttaus on vielä treenivaiheessa. Enemmän siis ryömii. Nousee matalaa tukea vasten esim imuria, sohvalle ei vielä yletä. Ääntelee pärisyttämällä, ei vielä juurikaan muuten. Ei mitään selkeää tavujokeltelua. Istuu ilman tukea.
  14. A

    Minkä nimisiä ja ikäisiä lapsosia teillä on?

    Roope Eemil Viljami 7kk :heart: :heart: :heart:
  15. A

    Vauva perätilassa

    Hei, meillä on 04/08 syntynyt vauva, joka oli viikoilta 26 asti perätilassa -loppuunasti :) Kääntöyritys tehtiin 37+0, ei tuntunut miellyttävältä, joskaan ei kuitenkaan ylitsepääsemättömän tuskalliseltakaan. Lääkäri otti mahan päältä vauvaa pepusta kiinni ja yritti kaks kertaa kääntää. Pää ei...
  16. A

    Minkä kokoisia vauvoja 6kk?

    poika 66cm ja 7500g :heart:
  17. A

    Maksetaanko äitiyspäiväraha joka kuukausi eri päivänä?

    mulle tulee miten sattuu..
  18. A

    6 kk lapsen päikkärit?

    Meillä nukutaan vielä kolmet päikkärit...
  19. A

    Muutama kysymys puolivuotiaan elämästä

    Hei! Meillä vauva parin päivän päästä 6kk 1. Aamulla meillä herätään 7-8 ja illalla mennään nukkumaan aikalailla klo 21. Nukkuminen on aika levotonta, siksi laitettiinkin omaan huoneeseen nukkumaan. Kääntyilee ja pyörittää vauhdikkaasti päätä puolelta toiselle. 2. Meillä nukutaan kolmet...
  20. A

    ***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

    Pikaisesti jos jotain ehtis kirjoittaakin, kun poju nukkuu :) Meillä 5kk neuvolassa oli pituutta 64,4cm ja painoa 6960g. Syntymämtat oli 3535g ja 51cm. Aika pieneltähän noi lukemat vaikuttaa, moniin muihin huhtihippuihin verrattuna, mutta numeroita ne vaan ovat :laugh: Kasvaa kuitenkin...

Yhteistyössä