Hakutulokset

  1. H

    Lähtö

    Polkaisin kengälläni savukkeeni sammuksiin ja katsoin äänettömänä horisonttiin. Alus oli hävinnyt horisontin taakse ja vain ohut, häilyvä savu kohosi taivaanrannassa. Tuuli riepotteli vaatteitani syksyisen sateen piiskatessa kasvojani. Tunsin kurkussani kummallisen palan ja rinnassani...
  2. H

    APUA

    Meidän, nyt 8-vuotiaalla pojalla oli aamuisin pää kipeänä, pahoinvointia ja jopa aamuoksennusta. Käyettiin lääkäreissä ja otettiin jopa magneettikuvat. Mittän ei löytynyt. Onneksi. Kuulimme jostain, että joilakin oli ollut samantyyppistä vaivaa ja siihen oli auttanut kalaöljytablettien...
  3. H

    Tropiikin kuuma yö

    Hiki virtasi pitkin selkääni trooppisen kuumassa yössä. Pimeys kietoi meidät sametinmustaan kääröönsä. Puolikuu heijasti valoaan valaisten ainoastaan tietä itselleen. Sirkkojen kakofoninen siritys oli korviahuumaavaa. Vierasperäisellä aksentilla lausutun puheen sorina ja eksoottisten mausteiden...
  4. H

    Skotlantilaiset häät

    Olen llähetellyt vanhoja tekstejäni tänne. Olisi hauska "kuulla" palautetta niistä. --------------------------------- Minua hävetti ja vitutti. Istuin skotlantilaisissa häissä hameessa. Charlette oli saanut kutsun skotlantilaisen ystävättärensä häihin, ja syystä taikka toisesta hän oli...
  5. H

    Kauhua kellarissa

    Charlettea pelotti. Hänellä oli outo tunne, että heitä seurattiin. Vaistomaisesti hän vilkuili olkansa ylitse heidän kävellessään pitkin myöhäisiltaisia turkulaisia katuja. Mutta vaikka kuinka hän tarkkaili ympäristöön, hän ei nähnyt mitään epäilyttävää. Mutta silti hänellä oli outo tunne...
  6. H

    Kohtaus puistossa

    "Saatanan rastaat", manailin mielessäni yritellen väistellä pensaikossa lymyillen päähäni paskovia räkättirastaita. Kyyristelin turkulaisen leikkipuiston pensaassa kalu vaaleiden kesähousujeni lahkeessa pullottaen. Kaluani ei kuitenkaan kovettanut ulostavat linnut, vaan puiston penkillä itseään...
  7. H

    Naisten kosto

    " Voi jumalauta mikä sika", tuhahdin tuohtuneena Sepolle. "Nyt on jätkä tunkenut lusikkansa toisen keittolautaselle, tai hänet tuntien, kauhansa toisen soppaan", ajattelin. Iso karhumainen mies kyyristeli nolona kuin pikku poika pää punoittaen. Hetkeä aikaisemmin hän oli tunnustanut minulle...
  8. H

    Mulkkutalkoot

    Kaivoin eilen faileistani vanhoja tekstejäni. Olisi kiva kuulla kiinnostaako lukea niitä lisää? Tässä kuitenkin ainakin vielä yksi... --------------------------------- Istuimme sohvalla Sepon kanssa helsinkiläisen hotellin sviitissä. Hörpimme olutta, puhuimme paskaa ja muistelimme edellistä...
  9. H

    Yllätys arkistossa

    Istuimme junan ravintolavaunussa matkalla Turkuun. Nimittäin minä ja ystäväni Seppo. Kahvia hörppiessämme kihersimme kuin teinitytöt aavistellen millaisen yllätyksen tuottaisimme uudehkolle nettituttavuudelleni, kun ilmestyisimme poliisin asuissamme yllätäin hänen työpaikalleen. Olin nimittäin...

Yhteistyössä