Hakutulokset

  1. T

    Henkkarin haussa tarviiko molempien vanhempien suostumus?

    Pitäis hakea esikoiselle henkilökortti. Hankaluutena se, että isänsä kanssa meillä on yhteishuoltajuus. Pitääkö isältä olla valtakirja, että saadaan haettua, vai riittääkö vain minun eli lähivanhemman mukanaolo hakuhetkellä? Jotenkin epäselvästi sanottu tuolla poliisin sivuilla, ensin...
  2. T

    Kokemuksia lasten ompelukoneista?

    Onko kenelläkään lasten ompelukonetta? Sellaista patterikäyttöistä. Onko toimiva ja ompeleeko sellaisella mitään? Tyttö 7v. haluaisi koko ajan päästä mun koneella ompelemaan, pari kertaa jotain pientä saanutkin ommella mun avustamana. Kuitenkin tuollainen kone on liian hankala ja nopea...
  3. T

    Ompelukoneista tietävät! Mikä näistä olis hyvä kone?

    Haluan uuden koneen vanhan tilalle. Ompelen enimmäkseen lastenvaatteita, vaatimukset jousto-ommel ja mielellään kaksoisneula. Kannattaako ostaa halppiskone netistä vai käytetty liikkeestä? Budjetti periaatteessa max. 200e. Hobbari: Osta Hobby Hallista: Husqvarna Viking H/Class E10...
  4. T

    Kenelläkään Elsebeth Gyntherin ompelukirjoja? Pari kysymystä...

    Minkä kokoisia kaavoja tuossa Ompele lapselle -kirjassa on? Entä onko jossakin Gyntherin kirjassa kaavaa/ompeluohjetta tuollaisille Moonkids tai Metsola -tyyppisiin taskuihin? Tuollaiset taskut olis varmaan helppo muuten tehdä, mutten osaa vielä tehdä mitään ilman kaavoja tai selkeää ohjetta...
  5. T

    Ompelijat! Mistä hyvä veluurihousujen kaava?

    Mulla olis veluurikangasta ja tarkoituksena tehdä parit housut eskarilaiselle. Mistäs mä löytäisin hyväksi todetun kaavan? Mieluiten erillisellä vyötärökaitaleella. Mulla on vain collegehousujen kaavoja, ilman erillistä kaitaletta, ei taida onnistua sellaisella. Kirjastossa oli perjantaina...
  6. T

    Vuoden eka huonepeli

    Aloittelin tuota huonepeliä, tulkaa pelaamaan jos kiinnostaa. http://www.gamershood.com/10494/room-escape/gazzyboy-new-year-church-escape
  7. T

    Tekis mieli lähtee ryyppäämään

    Joulukuussa olis työpaikan pikkujoulut. Hitsiläinen ku tekis mieli lähtee jatkoille ja juoda kännit. Mutta mutta... rahatilanne on huono, krapula tulis oleen ihan mahdoton, mies ei varmaan tykkäis hyvää, kerroin jo etten lähde. Mutta ku mä haluun |O 7 vuotta absolutistina alkaa riittää...
  8. T

    Onko Meandilla mitään alessa?

    Ensimmäisen kerran sain kutsun Meandin kutsuille. Kuvastoa kävin katsomassa, en kommentoi mallistoa mutta hinnat aika kalliita. Onko nyt mitään alessa? Budjettini niin rajallinen, etten täydellä hinnalla raaski mitään ostaa.
  9. T

    Pelaako kukaan täällä enää huonepelejä?

    Ennen oli lähes päivittäin huonepeliketjuja, nykyisin ei enää. Mihin pelaajat kadonneet? Ajan kuluksi ajattelin pelata jonkun pelin piiiiitkästä aikaa.
  10. T

    Auttakaa päättämään: Remu vai Jonathan?

    Yritän pähkäillä, millaisen haalarin ostaisin pojalleni talveksi, tätä menoa on kaikki mennyt ennen kuin saan päätöksen aikaiseksi. Eli Remu vai Jonathan Cordura? tai Jonathan Tähti? Vai joku muu? Vedenpitävä ja kestävä vaatimuksina.
  11. T

    Vaatetietäjät hoi! Muumiaiheista uusretropaitaa?

    Neiti keksi tänään, että haluaisi muumiaiheisen uusretropaidan. Selitti siis, että paita missä on paljon pieniä muumikuvia, mieluiten Niiskuneidin tai Pikku Myyn kuvia. Onkohan sellaista missään myynnissä? Tai onko ollut? En löytänyt googlaamalla tai huuto.netistä. Koko pitäisi olla 120-128.
  12. T

    PO.P:n ulkovaatteiden kuivatus

    Ostin tytölle viime keväänä Po.P:n ulkohousut, jossa vetoketjut lahkeissa. Nyt en muista hoito-ohjeita, saako laittaa kuivauskaappiin vai ei? Eskaria varten merkkailen vaatteita, olis hyvä merkata jos ei saa laittaa.
  13. T

    Miten tehdään oikeaoppinen poronkäristys??

    Toisesta viestiketjusta tuli mieleen poronkäristyksen teko. Mutta mutta... Mites se tehdään oikeaoppisesti? Vain suola mausteeksi, mutta liemi? Uunissa vai liedellä, keittämällä vai miten?
  14. T

    Keletyksen home rattaissa :( *turhis*

    Ääh, ärsyttää! Ison työn tein kun pesin rattaat huolella, rasvasin nivelet ja pesin kankaat ja seisomalautaa myöten kaikki osat. Viimeisenä hain hupun varastosta ja siinä onkin homepilkkuja!! Eipä noita voi myydä... Turhaa työtä!
  15. T

    Mä en saa veetuilla

    Sen ainokaisen kerran kun mä alan veetuilemaan tällä palstalla jossain ketjussa, niin se ketju meni heti poistoon :headwall: :headwall: Eikös jo nimimerkkikin kerro asenteesta... :kieh: :kieh: :laugh: :laugh:
  16. T

    Helppo huonepeli :)

    Taas oon pelaamassa, tän sarjan pelit ovat aina helppoja :) http://mac.rash.jp/games/dasyutu/62/jp/index.html
  17. T

    Päiväkodit täysiä "turhis"

    Saas nähdä, saako meidän muksut (3v ja 5v) puolipäivähoitopaikkaa vai ei, jos mä pääsen/joudun töihin. Soittelin äsken läheiseen p-kotiin niin sanoivat, että alueen päiväkodit ihan täynnä. En tiedä vielä, saanko tuota työpaikkaa, eilen kävin työhaastattelussa. Paikka ei tosin kiinnosta pätkän...
  18. T

    Huonepeli

    Aloittelen tällaista peliä, lataa kauan. http://www.gamershood.com/flashgames/7807
  19. T

    Huonepeliä

    Aloin etsimään tupakoita. http://www.gamershood.com/flashgames/7777
  20. T

    Huonepeli

    En tiedä, onko tätä jo täällä pelattu. http://www.moregames24.com/2009/03/great-attic-escape.html

Yhteistyössä