Hakutulokset

  1. G

    Adoptioneuvonta alkaa 2012

    Pietari kerhoon voi ihan hyvin mennä tutustumaan perheisiin, ei sielä kukaan pure... Mutta Rööni on väärässä... MEILLÄ on maailman ihanin pieni poika Pietarista!! :heart: On se Rööninkin pieni mies niin uskomattoman ihana että ei ole tottakaan! :heart:
  2. G

    Hirvittääkö teitä koskaan?

    Mä olin aikoinaan ihan varma että meidän tuleva lapsi vihaisi mua, kiintyisi vaan mun mieheen alussa, joka päivä kun mies lähtisi töihin lapsi alkaisi ulvomaan, juoksentelisi ympyrää ja kiljuisi, kun mies tulisi kotiin, lapsi menisi yläkertaan istumaan tietokonehuoneen sohvalle ja katsomaan kun...
  3. G

    Adoptioneuvonta alkaa 2012

    Niin ja meillä on SN-lapsi jonka SN ei vaikuta meidän elämään mitenkään...
  4. G

    Adoptioneuvonta alkaa 2012

    Mä kommentoin nyt tohon kieli asiaa, meillä on 2 kielinen perhe, tai oikeastaan 3 kielinen perhe, koska poika 4v4kk kotiin tullessaan puhui täysin sujuvasti Venäjää. Poika testattiin eskaria varten puheterapeutilla kun ikää oli 5v7kk, eli 1v3kk kotiintulon jälkeen ja puheen taso oli molemmilla...
  5. G

    joo, ei kai tän pitäisi näkyä muille kuin meille... Mitäs tässä... V on sairaana... :( Ei mennyt...

    joo, ei kai tän pitäisi näkyä muille kuin meille... Mitäs tässä... V on sairaana... :( Ei mennyt tänään kerhoon, kun oli kerran kipeä, ei sillä kyllä ole kuin pientä flunssaa, vähän lämpöä jne... Mutta ton kerhon aloituksen kanssa on ollut muutenkin vähän kaikkea ongelmia, niin päätettiin että...
  6. G

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    isa77: laita vaan.... =D
  7. G

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Se riippuu varmasti ihan maasta... Me saatiin nimeäminen ja sen jälkeen alkuperäisten suunnitelmien mukaan piti mennä n.1,5kk ennen ekaa reissua... Se ei sitten toteutunut ja loppupeleissä meillä oli kai 3viikkoa siitä kun saatiin tietää koska päästään reissuun kunnes reissu alkoi... Toisen...
  8. G

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Meidän poika oli 4v 4kk kun tuli kotiin, ja meillä oli alussa 3 kieltä, Venäjä jota poika puhui, ruotsi jota minä puhun ja englanti jota mieheni puhuu... Nyt käytiin juuri tänään 5v neuvolassa ja kun kysyin miten kielen kehitys on, niin vastasi että ei suurestikaan eroa enään 5v bio lapsesta...
  9. G

    Mitä tietoja pitää muistaa kysyä lapsesta lastenkodissa?

    Me ei mitään valmista listaa löydetty, eikä käytetty, mutta just noi perusasiat, eli terveys, kehitys, rutiinit ja taustat... Ne mitä me jätettiin kysymättä, mikä harmittaa jälkikäteen oli mm. pojan pituuden kehitys, koska oppi kävelemään/ryömimään/puhumaan... Ja sitten kannattaa kysyä ihan...
  10. G

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    oikein paljon onnea JMM78! Aivan upeaa!!! Ihanaa ensi viikkoa koko perheelle!! :heart:
  11. G

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Me saatiin päätös vasta postissa pari päivää päätöksen jälkeen, tuli täysin yllätyksenä... päätös oli annettu maantaina ja keskiviikkona tuli tieto postissa... Tämä oli Helsingin Pela, musta joku on joskus sanonut että IPstä oli soitettu samana päivänä... Pidetään sormet ristissä että pian...
  12. G

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Rööni: Onnittelut, tätäkin kautta! Vähän makeeta että poika pääsee kohta kotiin... :heart:
  13. G

    palveluntarjoajien palvelun tarjoaminen..

    Meillä on taas tosi hyvät kokemukset Pelasta. Tiedotus sujui hyvin, ne ongelmat mitä meillä oli, eivät johtuneet Pelan toiminnasta vaan muusta... Me tavattiin Mäenpää, joka vastaa Venäjänstä jo ennen kotiselvityksen valmistusta, ja oltiin yhteyksissä sitten kotiselvityksen valmistumisen jälkeen...
  14. G

    Miksei vanhempaa tai SN-lasta?

    Musta tuntuu että kovin harva oikeasti loppupeleissä odottaa sitä 0-2v täysin tervettä lasta... Meillä oli aikoinaan alle 4 rajana. Ja nyt meillä onkin kotona maailman ihanin pieni 4v poika joka ihastuttaa meidän elämäämme.
  15. G

    Adoptiolista

    A-ERIKA: N38/M31 Lapsettomuustausta. Adoptiovalmennus loppusilausta vaille valmis. Siirtyminen sijaisvanhemmiksi mielessä. Loppulausunto annetaan elokuussa. DRAUMSYN N32/M31, 1 biolapsi, 1 adoptiolapsi. Adoptiolupa saatu 8/10. (päivitetty 18.8.2010) ELLINOORA N33/M35, 3 biolasta, toinen...
  16. G

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Kiitos onnitteluista, me jäädään Pietariin odottamaan sitä että saamme pojan mukaamme. Yleensähän ihmiset tekevät 2 matkaa, mutta me päätettiin että nyt kun lähdemme Pietariin, niin emme lähteä sieltä ilman poikaa, ja sinne jäämisen kustannukset eivät kuitenkaan ole niin paljon korkeampi...
  17. G

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    kiitos, kiitos... Mä en ole siitä aikaisemmin mitään kirjoittanutkaan, tässä on ollut kaiken maailman mutkia vielä nimeämisen jälkeen, joten kaikki tuntui kovin epävarmalta... Mutta nyt tosiaan kun lääkärit Pietarissa ovat ohi, ja oikeus enään jäljellä niin sitä uskaltaa jo luottaa siihen että...
  18. G

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Tervetuloa munkin puolesta LadyGigi, Mä voin tietenkin vain omasta puolesta puhua, mutta ainakaan meillä toi masennus, ei ollut mikään ongelma... Siitä tosin oli jo kulunut pari vuotta, ja en ollut kuin pari kuukautta sairaslomalla... Mä kerroin siitä heti alkuinfosta saadussa lomakkeessa...
  19. G

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Meidän tilanne on se että me ollaan juostu edestakaisin poliisin, maistraatin ja jopa rajavartion ja pelan välillä hakemassa/viemässä papereita jossa selitetään miten Irlantilainen voi asua Suomessa... Mutta nyt ne näyttää olevan kunnossa, toivottavasti... Joten me odotellaan, kuten aina...
  20. G

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Mä luin yhdestä toisesta lehdestä että ne oli tehnyt vuoden alussa seurantaraportin jonne oli laitettu että kaikki on hyvin, mutta sen jälkeen ovat asiat äidin mielestä menneet niin huonoksi että hän lähettää lapsen takaisin... Mä en ymmärrä miten joku voi tehdä noin!!! Kuinka kauheaa se on...

Yhteistyössä