Hakutulokset

  1. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *vauvahöpinät*

    Minäkin löysin perille tänne, tosin olen alusta asti lukenut teidän viestejä, mutta en ole ehtinyt tai oikeastaan jaksanut kirjoittaa. Meillä on vauva jo kohta 7 viikkoa, johon on mahtunut paljon mukavaa, mutta myös huolta. Meidän vauva on jo ehtinyt sairastaa flunssaa, jonka takia oltiin 6...
  2. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

    Mun on pakko kommentoida tuohon supistusten tuntemiseen. Minulla oli esikoisen kanssa sellainen tilanne, että en tajunnu kipujen olevan supistuksia, jotka aukas paikkoja. Minulla oli siis epämääräisiä kipuja (joita oli ollut jo pitkään raskauden aikana), ne vaan illan mittana jatkui mutta en...
  3. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

    Onpas täällä jänniä paikkoja monella :) Nyt vaan jännätään kuinka moni ehtii vielä tänään synnyttämään! Tsemppiä kaikille liikelaskentaa tekeville ja supisteluista kärvisteleville! Minä kävin myös kerran synnärillä liikkeiden takia, mutta vauva liikkui paljon, vaikka en niitä itse...
  4. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

    Nopeasti kommentoin tuohon ambulanssikyytiin. Itselläni oli vahva määräys lääkäriltä tulla ambulanssilla, jos synnytys käynnistyy, kun esikoisen synnytys oli todella nopea ja kyseessä oli pieniviikkoinen vauva. Nuuskulla taisi olla vielä vähän viikkoja, joten se on varmasti syy ambulanssiin ja...
  5. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

    Suunnattomat onnittelut Madicken prinsessasta! Ihana kuulla, että kaikki on mennyt hyvin. Paljon kiitoksia teille kaikille onnitteluista. Vauva on alhaisten verensokereiden takia vastasyntyneidenosastolla. Ikävä on kova vauvaa. kaapo
  6. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

    meidän pieni poika syntyi tänään rv 36+1. hyville viikoille lopulta päästiin. synnytys oli erilainen kuin esikoisen mutta kaikki hyvin. painoa pojalla on 2,9 kg. kaapo
  7. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

    Nuusku ja 081012 täällä on kans yks vuodelepolainen. Tosin minulla on jo rv 35 täynnä, joten vuodelepoa ei enää vaadita. Oma vointi on kuitenkin sen verran huono, että pääoas päivästä menee sohvalla. Makasin 7 viikkoa, joista yhteensä viikon verran sairaalassa kahdessa pätkässä. Onneksi olen...
  8. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

    Minulla oli esikoisesta Streptokokki. Näyte otettiin sairaalassa, kun synnytys käynnistyi (esikoinen ei silloin siis syntynyt vaan saatiin synnytys pysäytettyä). Nyt näyte otettiin silloin, kun olin sairaalassa vuodelevossa. Tulos oli positiivinen. Oman terkan kanssa joskus kuukausia sitten...
  9. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

    Minäkin osallistun arvaukseen! Marraskuussa syntyy 5 vauvaa. .kaapo
  10. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

    Mä olen nyt ollut 6,5 viikkoa vuodelevossa ja nyt on alkanu fyysiset oireet olee niin pahat, että on pakko olla pystyssäkin pidempiä aikoja. Tosin se sitten taas aiheuttaa kipuja alavatsaan ja kohdunsuulle. Selin makuulta tulee alaselkä kipeäksi ja asento aiheuttaa herkästi supistuksia...
  11. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Lokakuussa*

    BoB meillä käytettiin äitiyspakkauksen laatikkoa ensisänkynä aluksi, kun meillä ei ollut edes pinnasänkyä. Laatikko oli makuuhuoneen lipaston päällä. Kun esikoinen oli ollut kotona reilun kuukauden (eli oli jo 2 kuukautta vanha), ostettiin pinnasänky, jonka jälkeen laatikko toimi alakerrassa...
  12. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Lokakuussa*

    Jos jollain on vielä vauvaostokset tekemättä niin pistin tänään myyntiin meijän esikoisen Gesslein f6:t. Meillä on jo pari kuukautta ollu käytössä Britaxin B-dualit joista saa tuplat tehtyä. Jos pikkukakkosta ei tulis niin ei noista Gessuista luovuttais. YV:llä saa lisää tietoa.
  13. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Lokakuussa*

    Seerumia ja AnnaH81 Aika hurjaa, että nyt jo limatulppa on menny. Toisaalta olen jostain lukenut, että se voi myös uusiutua, jos ajoissa lähtee... Osaatteko kuvailla millainen se oli? Hurja oli myös Malttamattoman kokemus säännöllisistä suppareista, onneksi ei ole paikkoja kypsyttänyt...
  14. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Lokakuussa*

    Malttamaton minäkin olen sitä mieltä, että kannattaa soittaa. Tosin meillä pitää soittaa synnytysvastaanottoon. Siellä on se päivystys, aitiyspolille ei ilman varattua aikaa ja lähetettä pääse. Kyllä menkkamaiset kivut liittyy synnytykseen ja etenkin jos ne ei levossakaan helpota. Miehesi on...
  15. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Lokakuussa*

    Meillä ei sairaalasta saanut mitään mukaan, tai en tiedä saako normaalisti kotiin lähtevät, mutta meillä esikoinen jäi teholle minun kotiutuessa, joten mitään en saanut mukaan. Esikoinen sai teholta marttojen tekemät pikkuiset villasukat ja jotain muutakin neulottua olis saanut, mutta ei otettu...
  16. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Lokakuussa*

    Malttamaton se on tosiaan kokoARVIO eli voi vaihdella mittaajasta, mittauskerrasta ja vauvan asennosta riippuen. Yleistys on muistaakseni, että kokoarvio voi heittää 500g suuntaan tai toiseen. Oletko ultratessa nähnyt itse ruudulle? Kokoarviohan tulee käsittääkseni päänympäryksen, vartalon...
  17. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Lokakuussa*

    Mun piti tulla jo aiemmin sanoo siitä kurataudista, joka vaavimasua (muistaakseni) vaivasi. Kannattaa herkästi olla yhteydessä neuvolaan tai tk:een, sillä ripulointi tai oksentaminen voi alkaa kypsyttää paikkoja. Esikoista odottaessa minulla oli ripulia jossain rv 24 tienoilla, ja ripulointiin...
  18. K

    Harjoitussupistukset vs. Vatsalihasten venyminen?(rv 23)

    se ero ultralla ja käsin mitatun ero johtuu siitä, että yksinkertaisesti käsin ei pidemmälle yllä. oikea termi olisikin että vähintään 3 cm käsin tutkittaessa.
  19. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Lokakuussa*

    Uuden pinon korkkaaminen täälläkin! Kiitos taas uudesta pinosta Rödluvan! Meillä ei tilanne ole kovin hyvä. Minulla on riskiraskaus edellisen ennenaikaisen synnytyksen takia, syytä ei silloin löydetty. Epäilty heikkoa kohdunkaulaa ja se taitaa ollakin syy. Olen rv 14 lähtien käynyt...
  20. K

    Joulukuun toivevauvat 2012 *Syyskuussa*

    Yllättävää kyllä, mutta minullakin on joulu jo välillä mielessä. Heti plussaamisesta ollaan miehen kanssa iloittu, että kun nyt tulee jouluvauva, niin voidaan hyvällä syyllä olla kotona koko joulu oman pienen perheen kesken. Yleensä meillä on joulun aika yhtä matkustamista, kun on pitkät...

Yhteistyössä