Hakutulokset

  1. B

    Saako "kaikki muut lapset" ampua raketteja yms?!

    Näin väittää meidän 10v. Siis, että kavereille ostetaan omia pommeja, joita ampuvat. Mä en anna edes sytyttää yhtä aikuisen valvonnassa. Miten teillä?
  2. B

    Antaisitko 10v ikäisen lukea Tuntemattoman sotilaan?

    Itse luin kyseisen kirjan lukioikäisenä. Onhan se kirjana hyvä, mutta toki raskas luettava. Mulla on sellainen tunne, että poika ei mitenkään pysty tuota lukemaan. En tiedä, miksi oli saanut edes lainata tuon koulupäivän aikana kirjastoautolta. Tai miksi edes halusi.
  3. B

    VR:n lippuluukulla tänään:

    Hieman jo harmaantunut miesmyyjä: Lippu aikuiselle? Vai nuorelle..? Aikuiselle, vastasin. Hetken hiljaisuuden jälkeen tiedustelin nuorisolipun ikärajaa. 17v on aikuinen, vastasi myyjä (jos hilpeydeltäni ymmärsin oikein). Naurahdin sitten, että mä olen jo 27v, kohta 28v, kahden lapsen äiti...
  4. B

    MÄ tein täytekakun oman 5v tytön synttäreille!! Ja tytön mielestä

    se on maailman upein kakku (=ihan tavallisen nätti). Tytön pienet silmät loisti onnesta ja ihmetyksestä, kun tajusi, että mä todella osaan leipoa. :D Rakkaani mun.
  5. B

    Lapsella päänahassa verestävää/märkivää rupea! Mitähän on?

    Varmaan 4cm alueella jo! Mitähän siihen vois ostaa apteekista ensiavuksi huomenna?
  6. B

    Mulla on maailman ihanin pomo! Ei vois yhtään parempaa olla. Luotto 100%. Entäs sulla?

    Hehkutan lisää: -viimeisen päälle ammattilainen -ystävä, mutta silti esimiehenä osaa käskeä -ehdottoman tasapuolinen kaikille -ei koskaan huuda, auktoriteetti toimii muuten -eikä ole koskaan ollut ilkeä (=osaa antaa rakentavaa palautetta) -ei hallitse pelolla
  7. B

    Entäs ne koululaiset, joiden erilaisuutta ei saa peitettyä kalliilla merkkivaatteilla? Niin kuin vaikka meidän poika.

    Ei auta, vaikka on kallis merkkilippis, skeittitennarit ja pelit ja pensselit. Pojalla on tic-oireita ne kalliit kuteetkin päällä, tietty. ;) Poika on söpö, sosiaalinen ja vahva luonne, mutta silti äitinä suren lapseni "kohtaloa" juurikin siksi, kun toiset lapset osaavat olla tosi julmia...
  8. B

    En ikinä ennen ole heittänyt mitään auton ikkunasta ulos....eikä olis kannattanut nytkään.

    Liikennevaloissa oltiin pysähtyneenä ja minä apumiehen puolella avaan ikkunan ja vips vaan. Ja eikös sitten ollut sinivuokot ihan metrinpäässä perässä. Ai että mä olin ylpeä, kun meidät pysäytettiin ja pyydettiin pitämään kaupunki hyvässä kunnossa. :ashamed: Kipin kapin hain roskani pois... Voi...
  9. B

    9v:n tic-oireet. Pään heilutus, äännähtelyt, silmien räpytys... Onko kellään muulla? Vertaistukea?

    Ihan pienenä, n.3-4v, pojalla oli pitkä kausi, jolloin köhi eli oli jatkuva yskä. Siis ihan virkayskä. Aina on äännähdellyt omituisia huudahduksia, jotka olen pistänyt vilkkaan pojan älämölön piikkiin. Nyt keväällä oli n. kuukauden kestävä kausi, jolloin räpytteli kauheasti silmiään. Se jäi...
  10. B

    Naapurin vauva nukkuu pihalla ja mies on ihan hysteerinen!

    :mad: Omat lapset ei sais inahtaakaan! Äsken tultiin kotiin ja ei huomattu heti, että siinä se vauveli nukkuu taas ja kun oma tyttö samalla itki, niin sai hyssyttelyt osakseen kera saarnan. Prkl! Ei me tahallaan sitä herätetä, mutta joku raja sentään! Typerä ukko!!
  11. B

    Onko Särkänniemessä vielä niitä kärryjä?

    Ja jos on, niin mistä niitä sieltä saa?
  12. B

    Täytyy sanoa, että melko jäätävä tunne istua tässä alakerrassa, kun naapuriin oli yritetty murtautua

    viime yönä näihin aikoihin. Tässä on liikkunut jotain ihme hiippareita. Rivarissa siis asutaan. Kidutan itseeni, enkä mene vielä miehen viereen nukkumaan ylös. Pitää kai jotku murtohälyttimet hommata, ellei sit jo ole myöhästä. Onko kellään kokemusta murtomiehistä, pelottaa, jos ne tekee...
  13. B

    Mikähän mun isällä on? Laahaa toista jalkaansa.. ikää alle 60v.

    Eikä suostu menemään lääkäriin. :headwall:
  14. B

    Asuuko kukaan lapsiperhe järven rannalla? Miten ulkoilut?

    Tuli mieleen tosta 4v:n hukkumisesta sellainen, kun itellä on kummityttö vajaa 2v tällä hetkellä. Jo viime kesänä, kun käytiin siellä, perheen isommat lapset (tuolloin 5v ja 2v) ulkoilivat kahdestaan. Välillä tuo 2v ulkoili yksin. Järvi on sellaisen pöheikön takana, lapset pääsee kyllä sinne jos...
  15. B

    Nonni 10000 viestiä täynnä! Nyt voin mennä nukkumaan!!

    Krooh pyyyh!!
  16. B

    Onko täällä muita, joiden isoisä/isä oli sodassa?

    Mun pappa kuoli jo melkein 20v sitten, mutta silti hänen kokemuksensa vaikuttavat vielä tänäkin päivänä. Pappaa siis ammuttiin sodassa päähän. Tämä ja sodan kauhut yleensä teki papasta "hirviön", joka joi, hakkasi mummua ja jahtasi puukolla oikein vihastuksissaan yms.. meille lapsenlapsille oli...
  17. B

    Oli muuten hyvä toi Aamusydämellä jakso äsken! Kattoko kukaan?

    Kyllä avarsi paljon asioita ja surullista, kun tässä maassa on niin retuperällä noi avohuollon tukitoimen asiat.
  18. B

    Voiko b12-vitamiinin imeytymishäiriö olla perinnöllinen?

    Mun papalla oli se ja joutui ottamaan siihen jotain pistoksia. Mietin, voisko meidän tytöllä olla se vai onko liian kaukaa haettua? Ollu kasvun kanssa ongelmia. Jos jollain olis faktatietoa, niin se olis jees.
  19. B

    Muilla laihoja lapsia?! Onko syytä löytynyt?

    Meidän 4v tyttö oli just 103.4cm ja 14.3kg (paino -15%). Äsken oli sitten 4v lääkäri. Tuli taas lähete verikokeisiin, otetaan keliakia-koe ja laktoosi-intoleranssi geenitesti ja liuta muita. Hyvähän se on, että tutkitaan ja suljetaan asioita pois, mutta ei tää huoli taas kivaa ole. 2 vuotta...

Yhteistyössä