Hakutulokset

  1. F

    lapsen pelot

    Heippa, marraskuussa kaksi vuotta täyttävä poikani oksenki yskän vuoksi n. viikko sitten sänkyynsä. Ihan normaali juttu, tosin oli pojan eka oksennus. Nyt siitä lähtien poika joka ilta kun oon menossa häntä nukuttamaan ilmoittaa että ei uskalla nukkua omassa sängyssään ja eilen kun...
  2. F

    Isä ei kelpaa

    Meillä on nyt n. 1v 2kk poika ja olen hänen kanssaan päivät kotona kun isä käy töissä. viime ajat on menneet siten, että minun ollessa kotona lapsi ei halua tehdä mitään ilman äitiä, ei oikeastaan edes leikkiä, saati syödä jne tehdä mitään isän kanssa. se menee itkuksi aina kun isä pukee...
  3. F

    2008 marraskuisten murut *joulua odotellessa*

    Moikka! Sanoista: äiti onnistuu jo aika hyvin ja sitten jos kysytään että sanoppa isä, niin sanoo äitä! Selvä ero :) Kakka on myös lempparisana. Useat aalla alkavat sanat on kivoja sanoa, esim. amme ja anna. "Amppaa" käydään pesemässä iltasin ja aamuisin :) Ja poika on hulluna leipään niin...
  4. F

    2008 marraskuisten murut *joulua odotellessa*

    Heippa! Luminka, meille kans on ilmestynyt poskihammas ennen kulmahampaita. Itekin sitä mietin, että tuleekohan jotain ongelmia jos jää jotain välistä mutta kaiketi ne saattaa tupsahdella :)
  5. F

    sektio puudutus/nukutus

    Joo, aika myöhään tulee vastaus mutta ehkä joku muukin vielä pohtii :) Mulla oli kiireelllinen sektio puudutuksessa ja sinne isä pääsi mukaan ja koska kaikki oli vauvalla hyvin, isä kylvetti kätilön kanssa ja muutenkin oli vauvan kanssa kunnes mä pääsin osastolle. Isä sai videokuvata mulle sitä...
  6. F

    2008 marraskuisten murut *joulua odotellessa*

    Heippa! Täältä tullaan mukaan porukkaan! Eli meillä poika Oliver 11/08 ja tällä hetkellä oon kotona pojan kanssa. Ens vuoden syyskuussa sitten takaisin töihin, jossei elämä muuten kauheasti muutu :) Meillä lopetettiin tuttipulloilu noin kuukausi sitten ja hyvin näyttää menevän! Joskus jos...
  7. F

    Levottomat yöt.

    Meillä ei ihan noin usein heräillä kun teillä DAINASHI mutta noin ehkä kerran kuussa on sellaisia yöheräilyjä, että on ihan unessa kun herää mutta huutaa hysteerisesti eikä mikään auta. Tuo taitaa olla ns. yöllisiä kauhukohtauksia, joita lapsi saa. fi.wikipedia.org/wiki/Yöllinen_kauhukohtaus...
  8. F

    milloin teillä on vauvan suu ruvennut aukeamaan kiinteille?

    Me alettiin kokeilla soseita 4 kk iässä ja mielellään otti poika ruokaa vastaan. Meillä ei oikeastaan ollut mitään ongelmia, johtuneeko siitä, että poika ollut pullopoika jo pienestä =) . D-vitamiinit tuli annettua myös alusta alkaen lusikalla.
  9. F

    Enpä taida päteä nykykriteereillä

    Se on kyllä kumma juttu, että vaikka mäkin yritän ajatella niin, että olen paras äiti omalle lapselleni, niin mistä kummasta nuo ajatukset huonoudesta oikein tulee?? On kiva, että on toisiakin jotka toimii samoin kuin mikä. Se tieto helpottaa =) En varmaankaan pohtisi näitä asioita, jos lapsia...
  10. F

    11/08 masunkasvattajien murut *syyskuussa*

    Heippa! On ollut kiva lueskella teijän tarinoita!! Mahtuuhan mukaan juttuihin vielä yksi mama?? :D
  11. F

    9-10 kk ruokamäärät!

    tää ketju liippaa niin läheltä, että en taida aloittaa uutta.. noiden ruokamäärien lisäksi kiinnostaa, että mitä kaikkea annatte n. 10 kk välipalaksi?? Mä oon antanut ihan esim. puolikkaan banaanin, omenaa ym. jotain pehmeää hedelmää tai sitten juurikin hedelmäsosetta purkin. Nyt ollaan...
  12. F

    Enpä taida päteä nykykriteereillä

    JJ-t: kiva kirjoitus ! =)
  13. F

    Raskaus keisarinleikkauksen jälkeen

    Moikka, kertokaa kokemuksianne siitä, milloin olette tulleet taas raskaaksi edellisen päätyttyä keisarinleikkaukseen? Kyselittekö lääkäreiltä sopivaa seuraavaa ajankohtaa, vai päätittekö itse laittaa tuumasta toimeen? Miten on nämä seuraavat raskauden mennyt? Ja kiinnostaa myös, että oliko...
  14. F

    Enpä taida päteä nykykriteereillä

    Mulla kans imetys tökki aivan ensi kuukausilla ja siitä asti oltu pullomaidolla. Jostain syystä siitä oli aluksi ihan kauhean paha mieli, kun en imettänyt mutta sitten aloin aatteleen, että ihan turhaa tuollainen itsensä piekseminen. Mä myös annan suurimmaksi osaksi kaupan ruokia, poika on...
  15. F

    10kk mittoja..

    Meillä oli juuri 10kk neuvola ja mitat 8,6 kg 75,4 cm pipo 45,5 cm Ei kannata kuulemma kuitenkaan huolestua pienestä painosta, poika kun syö reippaanlaisesti kaikenlaista ruokaa. Oliver nousi pystyyn 7 kk iässä ja kävellyt tukien 8,5 kuukauden iästä asti.
  16. F

    Onkohan mulla rintapaise?

    Mulle tuli oikeastaan heti kotiinpääsyn jälkeen marraskuussa ensin oikeaan rintaan rintatulehdus. Nännit oli aivan rikki, siis ihan riekaleina ja mulla loppui imetys siihen. Yritin käsin ja pumpun avulla lypsää maitoa, mutta sen tulo hiipui aikaslailla kokonaan. Jouluna 2008 tuli toiseen rintaan...

Yhteistyössä