Hakutulokset

  1. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

    Niinhän se taitaa olla että tilanteet vaihtelee ja toleranssi kasvaa. Olen ollut pikkutyttöjen kanssa tosi suruissani kun ovat joutuneet lastenosastolle 2 ja 4 päiväksi synnytyksen jälkeen. Heti olen raahautunut lastenosastolle heitä hoitamaan kun joku vaan on irrottanut kipupumpun ja katetrin...
  2. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

    Huomenta Mammat! Kylläpäs täällä tosiaan paukkuu! Tuo synnytys on meille jokaiselle niin voimallinen kokemus, että se välttämättä herättää tunteita (varsinkin viimeisillään olevissä naisissa). Syntymä on ainakin meillä ollut elämän rajamailla monta kertaa ja sen vahvempia tunteita kun lapsen...
  3. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

    Kiitos kaikille mukanaelämisestä! Laura, paras pumppu mielestäni on Aventin manuaalinen malli. Minusta siinä ei tarvi olla sitä Philipsin sähkömekanismia. Kun tuohon tottuu, niin yhdellä kädelläkin voi pumpata. Olen lypsänyt luovutusmaidotkin tuolla pumpulla kun heruttaa paremmin kuin...
  4. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

    Hei! Kiitos Heikku että jaksoit käydä kertomassa tilanteestanne. Olette olleet kovasti mielessä! Paljon voimia viimeisiin päiviin ennen kun saatte Matleenan kotiin! Kaikkea Hyvää! En ole jaksanut käydä paljon täällä, meillä on ollut aika kovat ajat. Kaksi viikkoa sitten saatiin kuulla...
  5. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

    Keu Keu, minunkin piti kirjautua sinne neuvolasta saamillani salasanoilla ja täyttää esitietolomake sähköisesti. Esim. ne hätäkasteeseen tarvittavat nimet, edelliset raskaudet ja synnytykset jne. Tuossakin kyllä voi olla kuntakohtaisia eroja! N
  6. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

    Heippa! Kolostrumia on tuo keltainen mönjä mitä tisseistä pukkaa. Mulla se on aivan öljyä :) Se on tosi rasvapitoista, että vauva saa muutamasta tipasta ensimmäisinä päivinä tarvitsemansa ravinnon. Mulla jatkuu pitkään maidon nousun jälkeenkin, että lypsetyn maidon pinnalle nousee lähes...
  7. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

    Hei! Meillä on vielä kaksosten ajalta 50 vaatteita jäljellä. Saa nähdä kannattaako niitä pesasta ollenkaan :) Hertalle (3310g) ne mahtuivat hyvin, mutta Taimi (4040g) oli lähinnä vitsikäs näky kotiinlähtövaatteissaan... Hihat loppuivat siihen kyynärtaipeen alle. Ei mulla muitakaan laitoksella...
  8. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

    No, ikävä, että nostatin Bubbelille karvat pystyyn. Kyllä sitä vaan vähän huolettaa, jos viimeksi on katsottu rakenneultrassa, että onko kaikki hyvin. Tiedän kokemuksesta, että jatkuva laukkominen ei ole kivaa. Olen sitäkin aiemmissa raskauksissani harrastanut (kaksosraskaus ja kilpparihäiriöt)...
  9. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

    Huomenta! Heikulla ei siellä hyvä heilu! Voimia koitoksiin! Mulla alkuraskaudessa on aina niin vaikeaa, että tuntuu henki lähtevän. Loppua kohti olotila paranoo, paikat on kun ensisynnyttäjällä ja kaikki arvot priimaa :D Saa tietysti olla onnellinen, että tykkäävät asua masussa loppuun...
  10. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

    Hei taas! Mie en ainakaan ole kokenut, että se fb-ryhmä olisi mitenkään insider-juttu. Siellä ihmiset tosin puhuu vähän avoimemmin tilanteistaan ja laittaa kuvia usein. Mullakin on täällä kirjoittelu jäänyt vähemmälle, kun fasessa tulee muutenkin notkuttua pitkin päivää. Luulisin, että tänne...
  11. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

    Nappula-10, noiden yllämainittujen lisäksi raskausmyrkytykseen kuuluu sellainen vanteen tunne ylämahalla ja minulla oli vaikeuksia hengittää. Minusta voisit käydä tarkistuttamassa tilanteen synnärillä. Tuohon raskausmyrkytykseenhän kuuluu sellainen piirre, että se voi vuorokaudessa pahentua...
  12. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

    Heidi! Minusta alkaa olemaan äitipolikamaa. Jos jotenkin pääset sinne, niin mene! Siellä voivat tutkia molemmat vaivat kerrasta. Testituloksetkin tulee heti kun mahdollista. Kyllä tuolle kipukohtauksellekin pitää saada jokin selitys. Minusta ei kuulosta supisteluilta. JOs sulla on se...
  13. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

    Miekin piipahdan, ennen kun on mentävä jääkaapille :D Miekin olen kantoliinaillut kovasti. Herttaa kannoin 6 kk, kun muuten hän itki. Liinassa tuhisi tyytyväisenä :heart: Mie olen hurahtanut pitkään Didymokseen eli sellaiseen afrikkalaisen näköiseen kudottuun liinaan. Käytän...
  14. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

    Huomenta Mammat! Nana09:lle jaksamista köllöttelyyn! Oli kiva kuulla sinusta. KAikkea Hyvää ja masuvauvalle sekä sinulle hyviä vointeja :) Hituli, meillä on tuo riippukehto. Se on kyllä ihana. Pitkiä aikoja en ole siinä nukuttanut, mutta välillä ovat siinä köllineet. Meillä kun on noita...
  15. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

    Onnittelut Pokermamalle Ihanaisesta Irmelistä! Paljon voimia pikkuiselle kasvuun ja äitille tunnerikkaisiin ensimmäisiin viikkoihin :) Multatassulle tosi paljon jaksamista ja voimia vaikeaan elämäntilanteeseen! Riippuen siitä, että missä kaupungissa asut, on erilaisia tukimuotoja...
  16. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

    Pokermama ja Irmeli, Olette ajatuksissani :heart: Toivottavasti kaikki sujui hyvin! Jään odottamaan kuumeisesti kertomustasi. Turvallisia ensimmäisiä päiviä pikkuriikkiselle ja äidille pikaista paranemista. Noora ja Vilja 28+5
  17. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

    Kiitos Mama-L taas kerran vaivannäöstäsi :flower: Nana09:lle, pokermamalle ja Laralle voimia tuleviin päiviin. Onpas kurja juttu Nana, että yksin joudut siellä Taysissa kärvistelemään. 4a:llako olet? Tietokone helpottaa varmasti huomattavasti! Kaikkea hyvää ja käyttehän kertomassa kuinka...
  18. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

    Huomenta Mammat! Ihana tuo Puskajussin imetysromaani :) Siinä oli kyllä harvinaisen paljon asiaa! Samoilla linjoilla mennään :) Meillä on kaikki lapset saaneet lisämaitoa ihan ensimmäisinä päivinään jostain syystä: kaksoset oli pieniä, Hertta ja Taimi ovat olleet lastenosastolla ja siellähän...
  19. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

    Voi itku kun Emmabellalla on ollut vaikeaa imetyksen kanssa :( Se on niin lapsesta kiinni kuinka imetys lähtee sujumaan! Aivan turhaan äitejä syyllistetään asiasta. Mulla ensimmäiset lapset oli kaksoset ja taatusti yritin hoitaa heitä tasavertaisesti. Onnin kanssa imetyksen opettelussa meni...
  20. nordenskjold

    ~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

    Juu ei sitä uskalla sen enempää muistella! Täälläkin mennään tippa linssissä jatkuvalla syötöllä :) N

Yhteistyössä