Hakutulokset

  1. D

    Ystäviä Itä-Vantaalta 5 kk pojan äidille!

    Heips! Olen 5 kk vanhan pojan 26-vuotias äiti. Olisi kiva tutustua uusiin ihmisiin, kun päivät ovat pitkiä ja välillä tylsyys iskee. :) Asustellaan Korsossa. Viestiä saa lähettää osoitteeseen: kirppunen84@gmail.com
  2. D

    *~*Maaliskuun mussukat 2010*~*

    Olimme tänään Leon 4 kk -neuvolassa ja tässä mitat: Pituus: 66,7 cm Paino: 7230 g Päänympärys: 43,6 cm Terkkarina oli joku ankee sijainen joka vaan otti mitat. Sen jälkeen oli neuvolalääkäri. Kaikki oli kunnossa, iho hyvä jne. Paino on hiukan laskusuunnassa mutta ei mitään hälyttävää...
  3. D

    *~*Maaliskuun mussukat 2010*~*

    Kiitokset tosiaan mariscalle päivittämisestä. :) Meillä on ensiviikolla 4 kk neuvola joten täytyy tulla sitten päivittämään uudet tiedot. Tällä hetkellä meillä menee oikein hyvin, ja yhden yön Leo nukkuikin putkeen (klo 20-08), mutta parina viime yönä on joutunut ruokkimaan pari kertaa taas...
  4. D

    Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

    Oltiin eilen Leon 3 kk neuvolassa! Pituus: 63 cm Paino: 6630 g Päänympärys: 42,5 cm Leo sai toisen annoksen rotarokotetta ja piikin reiteen. Ei itkenyt onneksi kuin hetken. Ei tainnut kuumetta nousta, ja Leo on pysynyt suht hyväntuulisena toistaiseksi. Pari kertaa itkenyt jotain...
  5. D

    Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

    Kyllä on toteutunut! On ihanaa olla ilman raskausmahaa. Voi kumarrella ja kyykistellä miten haluaa jne, ja kenkien jalkaanlaitto on ongelmatonta. Ja mikä parasta, vanhat vaatteet mahtuu päälle. Joitain housuja lukuunottamatta. Olin laiha ennen raskautta ja haluaisin päästä takaisin samoihin...
  6. D

    Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

    Tänään oli Leon 2 kk neuvola. :heart: Pituus 59,5 cm Paino 5815 g Päänympärys 40,5 cm Hyvin on siis kasvettu! Ja muutenkin kaikki ok. Rotavirusrokote annettiin, ja nyt odotellaan että tuleeko sivuvaikutuksia. Piti tosiaan pakata pienimmät vaatteet jo pois kun ei mahdu enää päälle...
  7. D

    Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

    Mä olen nyt huomannut että Leo nukahtaa päivällä parhaiten tuohon olohuoneeseen vaunukoppaan, kun radio on päällä (tai joku cd soimassa tms). =) Siinä sitten nukkuu vaihtelevasti, välillä 15 minuuttia ja välillä monta tuntia, mutta kuitenkin paljon paremmin kuin makuuhuoneessa omassa sängyssään...
  8. D

    Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

    Leon 1 kk neuvolakuulumisia: Pituus: 56 cm Paino: 4440 g Päänympärys: 39 cm Mä en ole nukuttanut muualle kuin sisälle. Vaunuissa kyllä nukkuu kun menee kävelylle. Kovasti ihmiset sanovat että ulkona vauva nukkuisi hyvin, mutta en ole viitsinyt nukuttaa tuohon parvekkeelle koska naapurit...
  9. D

    Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

    Meidän vauvalla vatsavaivat jatkuu, ja itseasiassa se (ja muutkin asiat) on johtanut siihen että me osittain pulloruokitaan ja kohta varmaan kokonaan. :( Aina kun Leo on rinnalla niin alkaa hirveet vatsavaivat ja se kipristelee maahansa ja vähän väliä pitää nostaa olalle ja imetys on sen takia...
  10. D

    Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

    Mukana olen! Tänään oltiin neuvolassa ja vähän alle 3-viikkoisella Leolla mitat seuraavanlaiset: Pituus: 53,6 cm Paino: 3762 g Päänympärys: 37,2 cm Paino oli siis noussut 200 g kymmenessä päivässä. Eli rintaruokinnalla jatketaan, vaikka olen (turhaan) epäillyt maidon riittävyyttä. :)...
  11. D

    ~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

    Olin tänään yliaikaiskontrolllissa (41+5) ja kävi ilmi että vauva ei olekaan kovin laskeutunut. Ja kohdunsuu on kiinni. Lääkäri sitten sanoi että jos lapsivedet menee, niin pitää mennä makuuasentoon ja tulla ambulanssilla. Vauva on myös pää alaspäin mutta jotenkin vinossa tuolla mahassa ja...
  12. D

    ~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

    Onnea vauvautuneille! Jahas, tulee meidän vauvasta sitten huhtikuinen. No eipä siinä mitään. :) Nyt on 41+2, ja sunnuntaiksi varattu yliaikaiskontrolli. Käynnistys olisi varmaan ensiviikolla jos sinne asti joutuisi odottelemaan. :/ Tsemppiä muille yhdessä koossa oleville!
  13. D

    ~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

    Täällä myös mahakkaana edelleen, rv 40+4. Tuntuu jotenkin siltä että sitä synnytystä ei tule koskaan ja säilyn tässä tilassa koko lopun elämääni. :laugh: Vaikka tottakai tää vauva jossain vaiheessa syntyy.
  14. D

    ~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

    Risiiniöljystä: Bebesin sivuilla luki tällaista: "Vanhan kansan ihmiset käynnistivät synnytyksiä saunomalla ja juomalla risiiniöljyä. Risiiniöljyyn liittyy kuitenkin pieni riski. Se saattaa lisätä mahdollisuutta, että mekoniumia tulee lapsiveteen (lapsi kakkaa lapsiveteen)."
  15. D

    ~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

    Onnea kaikille vauvansa saaneille! :flower: Espresso, täällä ollaan kans Vantaalta (Itä-Vantaalta). :)
  16. D

    ~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

    uppula, mulla on Sonett-villanhoitoaine ja siinä ainakin lukee että "pesun jälkeen kostea vaate kastetaan liuokseen, jonka annetaan imeytyä kuituihin hyvin. Vaate kuivataan pyyhkeen päällä." Ei siis tarvitse huuhdella enää sen jälkeen. :)
  17. D

    ~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

    Eikös alkoholi poistu siitä äidinmaidosta samaan tahtiin kuin verestä? Että sitä ei tarvii pumpata pois..? Näin muistan lukeneeni. Mutta joo, itse sitä alkoholia meinaan nauttia vain jos vauva on hoidossa, nimittäin musta tuntuu aina siltä että jos olen juonut puolikkaan sellaisesta pienestä...
  18. D

    ~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

    Hmm enpä ole tainnut kyseisistä lehdistä bongata mitään vvv:stä ainakaan vielä. :o Olen joskus aikaisemmin mietiskellyt asiaa ja nyt törmäsin siihen taas muistaakseni Kestovaippainfo-sivuston kautta, ja latasin jonkun 30-sivuisen selostuksen aiheesta.
  19. D

    ~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

    Heipparallaa vaan kaikille! En olekaan tänne aikaisemmin kirjoitellut, lueskellut olen kyllä jo pitkän aikaa. Olen vähän ujo persoona. :) Mulla on odotusaika sujunut suht harmittomasti. Välillä on liitoskipuja, ja silloin tällöin närästää. Tää vauva lienee mahassa poikittain, oli ainakin...
  20. D

    Uusia ystäviä Itä-Vantaalta ja miksei muualtakin!

    Olen esikoistaan odottava 25-vuotias nainen Korsosta ja laskettu aika on maaliskuussa. Nyt etsinkin juttuseuraa muista 20-30 -vuotiaista äideistä/odottajista! :) Kiinnostuksen kohteitani ovat mm. lemmikit, musiikki, elokuvat ja konsolipelit. Laittakaa yksityisviestiä niin päästään lähettelemään...

Yhteistyössä