Hakutulokset

  1. L

    Mistä turvotus voi johtua??

    Turpoon iltaa kohti ihan suunnattomaksi palllomahaksi, näytän siltä, kun olisin raskaana... Olen hoikka (175cm/ 57kg ) mutta mahan ympärys aika iso muuhun kroppaan nähden ja turpoan joka ruoan jälkeen ja välillä muutenkin... (sain vauvan 8kk sitten ) Kertokaas viisaat palstamammat, mikä voisi...
  2. L

    Galluppia! Herätättekö vauvat iltapäikkäreiltä...?

    Tässä aikani kuluksi kysyn tämmöistä... Jos vauva nukkuu päivän viimisiä päikkäreitä liian myöhään niin herätättekö jossain kohtaa vai annatteko nukkua niin pitkään, kun haluaa? Meillä mennään (poika 8kk ) yleensä iltapäikkäreille 15.30-16.30 välisenä aikana ja nukkuu noin tunnin... Nyt taas...
  3. L

    Kelan asumistuen takaisinperintä...

    Onko kukaan joutunut palauttamaan asumistukea? Meiltä peritään 1200 € asumistukea takaisin, koska ollaan miehen kanssa tehty molemmat osa-aikatöitä... Ilmoitimme Kelaan näistä tehdyistä töistä ja vietiin jokaikinen palkkanauha sinne ja käsittely kesti silti vaikka ja kuinka kauan... Molemmilla...
  4. L

    GALLUP: Paljonko maksatte vuokraa? (koskee siis vain vuokralla asuvia! )

    Eli kuinka paljon teillä maksaa vuokra kuukaudessa, entäs vesi ja sähkö (kuuluuko vuokraan tms. ) ja mikä asumismuoto ja kuinka iso asunto? Meillä 71m2 kolmio kerrostalossa ja vuokra on autopaikan kanssa 510e ja siihen lisäksi vesi käytön mukaan ja tietysti sähkö... Ollaan vaihtamassa...
  5. L

    GALLUP: Koska vauvanne muutti omaan huoneeseen nukkumaan?

    Ajattelin kysäistä tällaista, kun olen ymmärtänyt palstan kirjotuksista, että olen ilmeisesti huono äiti kun lapseni on nukkunut melkein aina omassa huoneessaan omassa sängyssä... Itse en pystynyt nukkumaan, kun heräsin jokaiseen vauvan äännähdykseen, joten poika muutti 2vkon vanhana omaan...
  6. L

    Olen ollut yli viikon polttamatta tupakkaa :)

    Onkos kukaan muu osallistunut tohon Lopeta ja voita kisaan ja ollut ilman tupakkaa? Tai muuten vaan lopettanut lähiaikoina? Mulla oli kyllä muitakin syitä päätökseen, kun tuo kisa tietysti, mutta ajankuluksi nyt tällasen laitan... :) Itse olin ilman jo raskausajan ja imetysajan, mutta hölmönä...
  7. L

    RFSUN: liuskaraskaustestiä käyttäneet tulkaahan tihrustamaan! (sis. kuva )

    Tuleeko näihin siis aina tällainen viiva, oli raskaana tai ei?
  8. L

    Vauvan korvatulehdus/ flunssa!

    Pojalla on korvatulehdus ja siihen liittyvä flunssa... Nyt alkanut tänään hengitys rohisemaan enemmän, kun vaikka eilen... Onko se vaan se lima mikä siellä rohisee vai täytyisikö jo huolestua jos onkin jotain muuta? Keskiviikkona lääkärissä oli keuhkot ainakin ok...
  9. L

    Antaisitteko tätä lääkettä lapsellenne (sivuoireista) ?

    Yleiset haittavaikutukset (harvemmalla kuin yhdellä 10:stä): * pahoinvointi, oksentelu, ripuli, kielitulehdus * rokkoihottuma (eksanteema), kutina. ...Melko harvinaiset haittavaikutukset (harvemmalla kuin yhdellä 100:sta): * veren eosinofiili solumäärän suureneminen, valkosolumäärän...
  10. L

    Vauvan flunssa, miten toimitaan?

    Meidän poika 7kk ei ole ikinä ollut kipeä niin kyselen nyt tyhmiä :D Pojalla on siis lämpöä, tukkonen ja vuotava nenä ja vähän yskii... Yöllä heräsi moneen otteeseen itkemään, kun normaalisti ei herää ollenkaan... Kiukkuinen ja kitisee paljon, mutta leikkii normaalisti ja syö ihan hyvin...
  11. L

    Kevätväsymystä?

    Kertokaas onko teillä ollut samanlaista oloa... Väsyttää ja mieli on jotenkin vähän maassa vaikka nukun yöt hyvin... Ei huvita oikein touhuta? Onkos tää jotain kevätväsymystä, vitamiinien puutetta? Heittäkääs ehdotuksia :)
  12. L

    Lyhyellä ikäerolla vauvaa yrittävät helmikuussa 2011

    Heippa kaikille :) Ajattelin pistää pystyyn oman pinon pienellä ikäerolla vauvaa yrittäville... Olisko porukkaa tänne pinoon?? Itsestäni se verran, että olen 22v. 09/2010 syntyneen pojan äiti ja kakkonen olis kuumeilussa... :) Yritystä ei olla varsinaisesti vielä aloitettu, koska olen...
  13. L

    Kuinka moni on tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta?

    Onko joku tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta? Mikä ehkäisy oli käytössä? Jos oli pillerit niin söitkö säännöllisesti ja huolellisesti vai unohtuiko välistä?
  14. L

    Onkos muut törmänneet (useinkin? ) pilantuneisiin vauvojen purkki ruokiin?

    Avasin purkin peruna-porkkanasosetta ja se oli pilalla. Päiväystä oli 2012 asti ja purkki piti napsahtavan ääneen eli oli ollut kunnolla kiinni. Silti oli ihan pilaantunutta se sose. Onko muille tullut näitä vastaan? Mietin siis vaan, että onko yleistä vai harvinaista tämmönen!
  15. L

    Armeijassa olevien lomista!!

    Mieheni on armeijassa ja meille syntyi vauva syyskuussa. Nyt hänelle ilmoitettiin, että on joulun kiinni kasarmilla. On kiinni myös tämän viikonlopun, sillä kaikki ovat. Kiinnioloa tulee siis kolme viikkoa ja se on jo sinäänsä todella ikävää, koska minulla ei ole ketään täällä auttamassa...
  16. L

    Pienikasvuiset/ hitaasti kasvavat vauvat ja lapset!

    Meidän poika on nyt 1,5kk ja kasvu on ollu melko hidasta... Poika on kuitenkin ollut suht tyytyväinen, ei paljon turhia itke ja pissaa/ kakkaa normaalisti... Painoa on tullu tosi hitaasti ja "pyrähdyksittäin" eli välillä ei paino noussut yhtään ja välillä 200-300g viikon aikana... Neuvola on...
  17. L

    Vauvan tuttipullojen ja muiden keittämisestä!

    Miksi ihmeessä keittämäni "tavarat" muuttuvat sellasiksi harmaiksi ja sameiksi?? Mitä ihmettä teen väärin? Täysimetän vauvaani, mutta joskus annan äidinmaitoa pullosta... Imettäessä käytän myös maidonkerääjää ja rintakumia. Huuhtelen ne aina käytön jälkeen haalealla vedellä ja sitten pesen...
  18. L

    Mistä tietää...? (häpyliitoksesta! )

    Mistä tietää onko häpyliitos revennyt vai kipuileeko vaan liitokset, kun "menevät takaisin paikoillen"? Minulla 10pvää synnytyksestä ja häpyluu ja sen ympäristö todella todella kipeät ja pahenee jos liikkuu... Särkylääke auttaa hetkeksi hieman...
  19. L

    Mitä eroa Lasinoh:illa ja PureLan:illa??

    Siinäpä se kysymys... Molemmat siis "nännirasvoja" ja hintaero suuri... onko muita eroja, kokemuksia??
  20. L

    Mitä eroa Lasinoh:illa ja PureLan:illa??

    Siinäpä se kysymys... Molemmat siis "nännirasvoja" ja hintaero suuri... onko muita eroja, kokemuksia??

Yhteistyössä