Hakutulokset

  1. T

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Hei taas pitkästä aikaa! Ja onnea ihan mielettömästi Annamariaplus2, Samirja, Äittä83, Annapellu, Nipsu:heart: (toivottavasti en nyt unohtanut ketään!) Yritän pikakirjoittaa vähän meidän kuulumisia: Poika siis syntyi silloin 1.3 ja vietti ekan yön tarkkailussa vastasyntyneiden teholla...
  2. T

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Pikaisesti täältä päivittelen kuulumisia: Torstaina tosiaan klo15.17 meistä tuli pikkupojan vanhemmat :heart: :) Synnytys meni hyvin - alakautta poju siis syntyi. Oli siinäkin monenlaista tapahtumaa, mut tuun sit paremmalla ajalla synnytyksestä kertoilemaan. Pojan mitat oli siis 1560g, 42cm ja...
  3. T

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Täällä on nyt sairaalakassi pesukamppeita lukuunottamatta pakattu ja mansikkapirtelöä (taas:p) vetäen valmistaudun tällä hetkellä huomiseen. Yllättävän rauhallisesti oon kyennyt suhtautumaan huomiseen. Haikea olo mulla kyllä on, kun raskaus loppuu (ihan niinku tää raskaus olis mulla ollut muka...
  4. T

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Närästyksestä: täälläkin on syöty tarvittaessa omeprazolia, kun en vaan yksinkertaisesti saa rennietä alas (mitään ns.maustettuja/nestemäisiä lääkkeitä en saa alas pahoinvoinnista johtuen). Kyl siitä omeprazolista on jo hyvin kokemusta raskausaikana ja ei kyl varmasti aiheuta mitään sikiölle...
  5. T

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Vesien menosta. Kirjallisuudenki mukaan nykyisin ohjeet olis, et vauvan ollessa täysiaikainen ja rt:ssa, niin vesien menosta pitäis mennä synnärille 12h kuluessa mikäli äidillä ei suppareita. JOS siis lapsivesi on kirkasta. Jos vesi on vihertävää/haisevaa/puuromaista/veristä, niin synnärille...
  6. T

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Vieraista vierihoito-osastolla. NKL:ssa tosiaan on se tunnin vierailuaika, ja varmaan ainakin pojun kummitäti olis innoissaan tulossa katsomaan sairaalaan ja hänet kyllä otettais vastaan=) Mun vanhemmat kans haluais tulla, mut asuvat tooosi kaukana, joten saa nähdä voivatko tulla. Ja toki...
  7. T

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Kiitos tsempityksistä kaikille:heart: Täällä on kans niitä "sukkapuikko"kipuja alapäässä ja oon ihmetellykin mitä ne mahtaa olla! On tosiaan sellaisia vihlaisuja ja vaihtelee kovasti, millon niitä aina tuntuu. Oon kans miettinyt, et painaako tuo vaavin pää sit sen verran, että tulee tollaisia...
  8. T

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Moikka naiset! Täältä tulis niitä kuulumisia: Äippäpolilla käytiin tänään suunnitellusti kahteen kertaan ktg-käyrillä, jotka edelleenkin oli erinomaiset :) Sit ultrassa vauvalla oli onneksi viikossa tullut kasvua tällä kertaa niiden omien viime viikolla notkahtaneiden alakäyrien mukaisesti...
  9. T

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Paljonpas oli taas tullut juttua ketjuun! Kiitos ensinnäkin kaikille tsempityksistä:) Oon nyt saanut 2 kortisoni annosta vauvan keuhkojen kypsytykseen ja lisäksi käynyt tällä viikolla kaksi kertaa ktg-käyrillä. Kaikki on toistaiseksi ihan hyvin ja huomenna taas olis uusi aika ktg-käyrille...
  10. T

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Nyt tulee pelkkää omaa napaa ja äitipolikuulumisia: Eilen oli sit kasvussa tullut niillä pojun omilla käyrillä notkahdus ja istukantoiminta antaa sen vuoksi huolenaihetta :| Pojulla oli kokoarvio 33+1 viikoilla 1300g eli pikkuruinen on edelleen. Kasvua sentään oli tullut kahden viikon aikana...
  11. T

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    GCS15: Mäkin toivottelen sinne paljon voimia ja enkeleitä matkaan:hug: Onneksi viikkoja on jo yli32, kun noilla viikoilla ne keskoset on jo niin paljon kypsempiä selviämään kohdun ulkoisesta elämästä, eivätkä yleensä tarvitse niin pitkään apuja:heart: Bluebaby: Täällä Helsingissä taas...
  12. T

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Apua kuinka paljon taas tullut tekstiä! Enhän mä tahdo edes saikulla ollessani pysyä teidän perässä:D Miehen lihomisesta voisin sanoa samat sanat kuin Löllöttelijä! Eli mun miehellä on niin ärsyttävät geenit, et se saa syödä ihan mitä haluaa, eikä missään näy toisin kuin meikäläinen :kieh...
  13. T

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Champion: Kauanko sun miehes on komennuksella? Mulla on mies ollut nyt 2 viikkoa reissussa ja tänään tulee kotiin. Näissä raskaushormoneissa jo tuo kaks viikkoa tuntu ihan liian pitkältä ajalta, joten en voi kyl kuvitellakaan kuinka kauheeta olis olla viimeisillään raskaana, synnyttää ja sit...
  14. T

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Taas tullut ihan hurjasti tekstiä sitten edellisen täällä käynnin jälkeen! Ja kiitos Vauvikselle uudesta pinosta:) En enää muista kellä oli ollut se tosi pelottava sydänäänien kuuntelu neuvolassa, mut pahoittelut joka tapauksessa siitä ja onneksi kaikki olikin lopulta hyvin:hug...
  15. T

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Josefia: vesirokkorokotetta on jo pidemmän aikaan harkittu otettavaksi rokotusohjelmaan ja nyt keväällä tekevät taas uuden arvion sen ottamisesta eli ihan oikeessa miehesi oli:) Tosta rokotteesta sen verran, et kallishan se on mut suoja on 100%. Joillakin rokotetuilla saattaa tulla sellainen...
  16. T

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Pakko kommentoida tohon rokoteasiaan. Itse oon hoitanut useamman vuoden ajan hyvin sairaita lapsia ja useita kertoja törmännyt esim. influenssan aiheuttamiin todella vakaviin (joskus kuolemaankin johtaneisiin) jälkitauteihin. Influenssa on pahimmillaan tosi kova tauti, mutta erityisesti sen...
  17. T

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Champion: Kaikilla rautalääkkeillä sivuvaikutuksena on yleensä tuo ulosteen värjääntyminen eli pikimustaväri on normaalia rautalääkityksellä olevalle. Ja useimmille ihmisille rautalääkkeet voi aiheuttaa jotain vatsavaivoja - toisilla ne on ihan kunnon vatsakipuja, toisilla pahaa ummetusta ja...
  18. T

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Voi hyvänen aika, kun oli taas tullut tekstiä!:O Mistähän aloittais.. Tsempit ja halaukset niille, jotka niitä kaipaavat syystä tai toisesta:hug: Annamariaplus2: jaksamista sinne lepäilyyn ja kovasti toivon, että teillä vauveli pysyy yksiössään vielä pitkään:hug: Onnea ultrassa...
  19. T

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Felina: Kiva, kun sulla oli mukava diabeteshoitaja=) Kalsiumin syönnistä kyselit. Jos maitotuotteita käyttää vain vähän, niin erityisesti raskaus- ja imetysaikana kannattais syödä kalsiumlisää. Vauva kyllä ottaa omansa, mut sen vuoksi äidiltä herkästi hupenee "kalkkivarastot" ja toki se on sit...
  20. T

    ¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

    Heipparallaa taas kaikille! Tekstiä oli jälleen tullut ihan mielettömästi, joten kommentoin ne mitä muistan. Vitamiinit, syön multivitan raskaus & imetys-pillereitä + lisäksi calcipos-kalkkitabl:a, molempia siis yhdet päivässä. Burana: sitä ei suositella vimpalla raskauskolmanneksella...

Yhteistyössä