Hakutulokset

  1. S

    Moni raskaana oleva ottaa kausi-infulenssarokotteen?

    Minulla ja kolmella lapsella oisi huomenna aika tuohon neuvolassa. Lapset kuuluu riskiryhmään ja otan heille sentakia. Arveluttaa vaan turvallisuus kun raskaana olen. Tuohan sisältää kait myös sikarokotetta mutta ei sitä vaarallista tehosteainetta, "adjuvanttia" vai mitä olikaan.
  2. S

    KUMPI PAREMPI? Aventin vai Ainun sähköinen rintapumppu?

    Jompi kumpi tarveis ostaa!!!! Kertokaa kokemuksia? Kumpi parempi? Aiemmin itsellä oli Aventin käsikäyttöinen rintapumppu.
  3. S

    Lapsella enterovirus ja naama näpyissä. Koska voi viedä tarhaan?

    Ok. Kiitos inffosta! Itsekkin näin ajattelisin... Nuo näpyt vaan ovat aika rajun näköisiä... Mietin pelästyykö tarhatädit? Lapsi tosiaan kuumeeton ja pirteä. On ollut jo pihalla ja saunassakin tänään
  4. S

    Lapsella enterovirus ja naama näpyissä. Koska voi viedä tarhaan?

    Lapsella ollut nuhaa monta viikkoa. Ti nousi 39 kuume ja vietiin ke lääkäriin joka diagnosoi poskiontelotulehduksen.... Sai ventolinea ja antibiootin. Kuume jatkui ti-to 39-40 välillä. Pe kuume laski ja alkoi ilmestymään kasvoihin näppylöitä samoin nieluun sekä kitalakeen. Soitin...
  5. S

    Järkytyin kun pidin pojan 8v kaverisynttärit... (lasten käytöksestä)

    Lisään vielä etten minä tuntenut sen erityisemmin lasten vanhempia... Vanhempainillassa on nähty.... Tai ohimennen jossain kaupassa tms
  6. S

    Järkytyin kun pidin pojan 8v kaverisynttärit... (lasten käytöksestä)

    Ei meilläkään saa mennä luvatta jääkaapille yms. Ja tosiaan komennettiin. Seuraava askel olisi ollut että olisi pitänyt arestiin laittaa tai käskeä lähtemään. Meni vähän ikäväksi tunnelma kun joutui niin paljon kieltämään. Mutta minkäs sille voi jos ei osaa ihmisen tavoin käyttäytyä... Ja eipä...
  7. S

    Järkytyin kun pidin pojan 8v kaverisynttärit... (lasten käytöksestä)

    Ja lisään vielä että ei me muuta tehtykkään kuin yritetty saada lapsia aisoihin... Kun johonkin asiaan puuttu niin toisaalla tapahtu muuta. Ja hetkeks kun huomio katos ja oli toisaalla niin kiellot unohtu... Yhdessä vaiheessa teki mieli killjua et kaikki pihalle. Mutta en sitä tietenkään voinut...
  8. S

    Järkytyin kun pidin pojan 8v kaverisynttärit... (lasten käytöksestä)

    On meillä ennenkin ollut kaverisynttäreitä muttei ikinä tälläiseksi ole mennyt :headwall: Ja meillä oli ilmapalloja kun poika niitä itse pyysi... Minusta 8v ei ole vielä esiteini. Meillä on 10v tyttö ja häntä nyt voi jo esiteiniksi kutsua... Isosiskolla oli kesällä isot kaverisynttärit ja...
  9. S

    Järkytyin kun pidin pojan 8v kaverisynttärit... (lasten käytöksestä)

    Pidin pojalle 8v kaverisynttärit, hän sai kutsua 6 poikaa kutsuille. Ja annoin hänen itse valita kenet kutsuu. Suurin osa oli samalta luokalta. Ensimmäinen poika kun tuli sisään niin heitti vaatteet sinne tänne ja ryntäs keittiöön kauhomaan tarjottavia pöydästä sekä avas jääkaapin oven...
  10. S

    Kuivausrumpu vs Kuivauskaappi? Kumpi parempi? Kokemuksia?

    Meitä on kohta 6 henkinen perhe ja hukun pyykkiin!!!!! Mietin kuivauskaapin tai kuivausrummun ostoa. Kertokaa kumpi parempi ja mikä merkki hyvä? Onko jollain kokemusta uudesta "pumpputekniikalla" toimivasta kuivausrummusta joka vie vähempi sähköä? Entä nettifirmasta konelux, jossa on satoja...
  11. S

    Neljäs synnytys tulossa. Kertokaas erinlaisista puudutteista? Aiemmat olen synnyttänyt luomuna....

    Kolmas siis syntyi hätäsektiolla... Eihän sitä luomuksi voi sanoa kuinsiihen asti vaan kun sektioon päädyttiin... :)
  12. S

    Neljäs synnytys tulossa. Kertokaas erinlaisista puudutteista? Aiemmat olen synnyttänyt luomuna....

    Niin vastaan vielä aiempaan kysymykseen... Minulta tosiaan sidottiin jalat kiinni niihin telineisiin kun vauva oli perätilassa ja oli vaara että napanuora luiskahtaa ensin ja vauvan hapensaanti estyy... Oli siinä jotain muitakin syitä mitä en muista... Mutta makasin melkein sen 9 tuntia...
  13. S

    Neljäs synnytys tulossa. Kertokaas erinlaisista puudutteista? Aiemmat olen synnyttänyt luomuna....

    Voiko tuosta spinaalista ja epiduraalista tulla se kamala päänsärky... Kun minulta otettiin muutama vuosi sitten selkäydinpunktio ja sain siitä sen päänsäryn. Päätä ei voinut nostaa yhtään vaakatasosta. Lopulta konttasin vessaan ja mies vei päivystykseen. Laitettiin sitten sellainen "veripaikka"...
  14. S

    Neljäs synnytys tulossa. Kertokaas erinlaisista puudutteista? Aiemmat olen synnyttänyt luomuna....

    Eli neljännen la ensi kuussa. Aiemmat olen synnyttänyt ilman kipulaakkeitä ja nyt päätin etten enään aio kärsiä. Haluan neljännen kanssa kokeilla jotain puudutusta tms. Kertokaas haitoista ja hyödyistä... Eka synnytys minulla kesti ekasta supistuksesta 3 tuntia ja ehdin olla synnytys-salissa...
  15. S

    Miten saan tuohon profiiliin kuvan? Miten sen saa tarpeeksi pieneksi ja missä sen netissä voi ladata

    Eli kysymys kuuluu kuten otsikossa.... Olen senverran tumpelo etten osaa laittaa tuota kuvaa psofiiliin.... Missä ihmeessä sen saa muokattua tarpeeksi pieneksi yms :attn:
  16. S

    En aio ottaa lapselle rotavirus rokotetta... Niin paljon huonoa olen kuullut...

    Ok!!! Hassua sanoa rokotukseksi kun ei pistetä
  17. S

    En aio ottaa lapselle rotavirus rokotetta... Niin paljon huonoa olen kuullut...

    Tai eihän tuo rokte ole oikeastaan vaan suun kautta annettava. Mutta kuitenkin...
  18. S

    En aio ottaa lapselle rotavirus rokotetta... Niin paljon huonoa olen kuullut...

    Vauva syntyy vasta lokakuussa, mutten aio ottaa hänelle rotavirus rokotetta. En ole rokotevastainen, kaikki aiemmat 3 lasta ovat saaneet kaikki rokotuksen rokotusohjelman mukaan, lisäksi vesirokko ja keuhkokuume rokotteen. Rotavirus rokote ei silloin kuulunut rokotusohjelmaan, enkä aio tätä...
  19. S

    Minkä ikäisenä lapsi on noin 100cm ja/tai 18kg?

    Meillä on tuon kokoinen 5v tyttö. Täytti huhtikuussa. Neuvolassa sanoivat että on ihan OK mittainen kun menee tasaisesti omaa käyrää. Meillä mies on 193cm ja minä 163cm... Saa nähdä tuleeko kasvupyrähdystä joskus...
  20. S

    Minkä ikäisenä lapsi on noin 100cm ja/tai 18kg?

    Meillä on tuon kokoinen 5v tyttö. Täytti huhtikuussa. Neuvolassa sanoivat että on ihan OK mittainen kun menee tasaisesti omaa käyrää. Meillä mies on 193cm ja minä 163cm... Saa nähdä tuleeko kasvupyrähdystä joskus...

Yhteistyössä