Hakutulokset

  1. T

    Allergisia ei ole tarkoitettu lisääntymään?

    Olen astmaatikon lapsen äiti ja voin kyllä sanoa, että astma rajoittaa elämää. Välillä kovastikin. Jos lapsella on astman aiheuttaman keuhkokuumeen vuoksi hengenlähtö lähellä, niin kyllä sitä pitkään miettii, yrittääkö saada lisää lapsia. Toinen lapsi syntyi noin 7 kuukautta sitten. Lasten...
  2. T

    ~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

    Onnitteluja vauvautuneille ja voimia kärvistelijöille. Meille syntyi tyttö 22.10. (rv 39+6), paino 3kg, pituus 51cm. Kaksi vuorokautta olin kotona nukkumatta ja tuskissani supistusten vuoksi. Eivät vain pysyneet säännöllisinä, joten eivät halunneet mua synnärille. Lopulta pakkasin laukkuni...
  3. T

    ~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

    Supistuksia on tullut noin kuutisen tuntia. Nyt toista tuntia on tullut alle 10 minuutin välein. Soitin synnärille, josta neuvoivat ottamaan särkylääkettä ja olemaan kotona niin kauan kuin voi. Hoitaja sanoi, että nämä voivat olla harjoitussupistuksia. Hahaa. Ei kyllä takuulla ole. Näiltä kun ei...
  4. T

    Turha itkeä kun et sitten saa kirkkohäitä, ristiäisiä ja ethän tule joulukirkkoon, eroaja.

    Miksi todellakin haluaisin kirkkohäät ja ristiäiset? En haluakaan, kun luterilainen usko ei ole uskoni. Käyn kirkossa kohteliaisuussyistä, kun kutsutaan toisten ihmisten häihin, ristiäisiin ja hautajaisiin. Pitäisikö minun niistäkin kieltäytyä? Opettajana olen myös oppilaiden valvojana...
  5. T

    Kirkosta eroamisten päiväennätys meni taas rikki

    Miksi haluaisin kirkkoon kuulumattomana viedä lapseni seurakunnan kerhoon? Tämä on kerrassaan käsittämätön ajatus. Toisaalta olen aivan varma, että kirkko puolestaan haluaisi, että myös kirkkoon kuulumattomat lapset jo pienenä tulisivat mukaan kirkon toimintaan. Hehän voivat olla...
  6. T

    Hyväksytkö SINÄ homoparien AVIOLIITON?

    Kirkko ja valtio pitää erottaa toisistaan, niin ongelma poistuu. Homoille ja heteroille on tämän jälkeen helppo määritellä yhtäläiset oikeudet siviilivihkimisineen. Toisin sanoen luterilaisen kirkon (ja muiden vihkimisoikeuden omaavien uskonnollisten yhteisöjen) vihkimisoikeus pitää poistaa...
  7. T

    ~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

    Olin vähällä soitella eilen illalla synnärille, kun kasvojen turvotus oli jotakin ihan järkyttävää. Pissaa ei meinannut tulla millään, vaikka olin mielestäni juonut ihan normaalisti eli aika paljon. Aloin jo pelätä, että munuaiset antavat periksi. Verenpaineet oli kuitenkin kotimittauksessa...
  8. T

    ~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

    Danuli79, olen ymmärtänyt, että tosi monella nousee verenapaine hitusen, tai jopa ihan kunnolla, hiukan ennen synnytystä. Kyse ei siis aina ole raskausmyrkytyksestä. Minulla on noussut kotimittauksissa alapaine noin 15 yksiköä eli on siinä 75-80. Terkkari sanoi, että jos kotimittauksissa nousee...
  9. T

    ~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

    Onnea Miraaz ja Lemission! Ihmettelen täällä kasvojen turvotusta. Ilmenee aina aamulla, mutta laskee hiukan iltaa kohden. Missään muualla ei ole turvotusta. Verenpaineet ovat kotimittauksissa normaalit ja eilen neuvolassa myös pissatesti ok. Joskus olen lukenut, että synnytyksen lähestyessä...
  10. T

    ~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

    Nyt on sitten rv38 täynnä. Olo on ihan ok. Haluaisin niin paljon vain tästä mahasta eroon. En ole koskaan ollut sitä tyyppiä, joka pitäisi vauvamahasta, saati sitten kaipaisin sitä synnytyksen jälkeen. Huh, ei todellakaan! Eihän tuo maha kovin suuri ole, mutta olen vain niin turhamainen, että...
  11. T

    sokeritaudista tietävät APUJA (RB)

    Minulle on sopinut maltillinen karppaus rd:n hoitoon. Kaikki arvot aterian jälkeen ovat 5,0-6,6. Suosittelen karppausta jossakin muodossa. Herkuttelen kermaisella marjarahkalla ja tummalla suklaalla, jos tekee mieli jotakin hyvää. Äippäpolilla diabetesneuvoja suhtautui hyvin myönteisesti...
  12. T

    Oon paska äiti jo ennen kuin lapsi on kerernnyt syntyä :-(

    Jos tekee mieli herkutella, osta tummaa suklaata (jotakin 80 prosenttista). Siinä on maltillisemmin hiilareita, joten ei nosta verensokeria niin korkealla kuin tavallinen suklaa, sokerikarkit tai vehnäleivonnaiset. Olen välillä syönyt jopa joka päivä pari palaa tummaa suklaata, siltikään ei ole...
  13. T

    ~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

    Vilttis voimia sinulle! Tänään oli sitten ilmeisesti viimeinen äippäpolikäynti. Asiat ovat niin hyvin, ettei lisäkäyntejä tarvita ellei jotakin yllättävää ilmene. Lääkärin hämmästykseksi maksa-arvot ovat normalisoituneet. Verenpaineet ovat kohdillaan ja sokereissa ei ole ollut yhtään ainutta...
  14. T

    Viisurin poisto leikkaamalla, saako sairaslomaa?

    Riippuu tapauksesta. Minulle tuli viisaudenhammasoperaatiosta hermovaurio, jonka vuoksi en pystynyt tuottamaan puhetta muutamaan päivään juuri lainkaan ja viikkojenkin ajan huonosti. Vähitellen poskien lihakset alkoivat kompensoida kolmipäähermon toimimattomuutta. Onneksi operaatio oli...
  15. T

    Osaisiko joku kertoa , maksan kohonneista arvoista.

    Lääkäriltä kysyin hepatogestoosini (= raskauden ajan toimintahäiriö maksassa) vuoksi, mitkä asiat yleensä (siis ei raskaana ollessa) nostavat maksa-arvoja. Lääkäri sanoi, että tietysti alkoholi ja tietyt lääkkeet, mutta vielä yleisempää on se, että keskivartalolihavuudessa rasvaa kertyy...
  16. T

    ~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

    Onnittelut vauvan saaneille! Huomenna on rv 37 täynnä, joten aloitin sen kunniaksi kodin suursiivouksen. Nyt loppui rauhallisesti ottaminen. Fyysisesti olo on sellainen, että voisin lähteä vaikka lenkille, vaikka supistuksia tulee välillä kipeitäkin. En tiedä, jos enteilisi sitä, ettei mene...
  17. T

    Taitaa mennä yövalvomiseksi - diabeetikkolapseni alkoi oksentelemaan illalla

    Komppaan edellistä, ei missään tapauksessa maitotuotteita. Myös mehut ärsyttävät vatsaa alkuvaiheessa. Joku kipinkapin apteekkiin hakemaan Osmosalia. Sitä sitten alkuun pienissä annoksissa. Nestettä ei kannata antaa liikaa kerralla, koska liika neste tulee helposti ylös. Voimia!
  18. T

    ~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

    Kiitoksia uudesta kuukaudesta. Nyt se rytinä sitten alkaa meidänkin pinossa. Hieman on epätodellista. Yöunet ovat menneet älyttömän pinnallisiksi. Yöt ovat jatkuvaa ramppaamista vessassa. Sitten vielä herään joka yö pirteänä kolmen aikaan. Hiukan vain mietityttää, jaksaako näillä neljän...
  19. T

    painonnousu raskauden aikana

    AP, ymmärrän ongelmasi tuon ruokahalun kohdilta. En polta, mutta alkuraskaudessa paino nousi älyttömän nälän, pahoinvoinnin ja hiilareitten kierteessä nopeasti viisi kiloa. Rasituksessa oli yksi arvo yli rajan. Itse olin ennen raskautumista normipainoinen, mutta suvussa on tuota diabetestä...
  20. T

    Tälläkin on väliä: Kuinka päin lapsesi istuu rattaissa?

    Tästä sain päivän parhaat naurut. Sedällä taitaa tosiaan olla liikaa aikaa miettiä. Lapsihan tosiaan viettää tuntikaupalla niissä vaunuissa katsellen muuta maailmaa. Täytyy alkaa miettiä, miten hoidan ruuanlaiton, pyykkäyksen ym. kotiaskareet siten, että katsekontakti säilyy koko ajan tuohon...

Yhteistyössä