Hakutulokset

  1. S

    Vauva nieli laimennettua (käsi)astianpesuainetta

    Ei kannata huolestua, ei ole vaarallista. Ulkomailla ei porukat edes huuhtele tiskejään, vaan nostaa ne fairyvaahtoisina kuivimaan... Eli no panic.
  2. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Synnytyskertomusta... La-Su-yönä klo 4 heräsin kipeisiin, ennakoiviin supistuksiin, joita tuli sitten koko päivän 5-20 minuutin välein. Panadolilla ja lämpöpussilla pärjäilin, otin parit puolen tunnin tirsat, kun arvelin että synnytys on vasta käynnistymässä ja pärjäilin hyvin. Su-Ma-yönä...
  3. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    TULIHAN SE SIELTÄ Vauvatti syntyi itsekseen 17h synnytyksen jälkeen maanantaina 7.11. klo 17.45, 3665g, 52cm. Ei mennyt ihan niinkuin suunnittelin, mutta meni sitten kuitenkin... jotenkin. Juuri tultiin kotiin, poika on ihana, rauhallinen ja valpas. Synnytyskertomusta riittää pitkää...
  4. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Ya-kontrollissa käyty. Supistuksia tuli taas yöllä, ja sairaalassakin, mutta aika vähän ne on saaneet aikaiseksi. Vauva voi hienosti, painoarvio 3,7kg, reippaasti potkii ja vettä on hyvin. Sain käynnistysajan tiistaiksi (42+1). Cytotecilla suunnitellaan :mad: sanoin vaan ykskantaan että...
  5. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Joo, viikot on sitten se 41+5. En haluaisi käynnistystä, jos vauvalla on vielä vettä ja istukka toimii hyvin... En ainakaan lääkkeillä. Ballongi tai sitten kalvojen puhkaisu mieluumin, mutta Cytotecia/oksitosiinia en taida huolia... oottelen mieluummin että tulee itsekseen. Pyydän vaikka uuden...
  6. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Niiskuneiti, tsemppiä, on meitä täällä muitakin... mulle tuli just YA-kontrolliaika perjantaiksi äitipolille. Nyt siis 41+2. :'(
  7. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    41 POKS Ja onnea uusille äideille! Täällä ei erityisempää- kokoajan supistelee mutta mitään ei tuu ulos :( Viime yönä heräsin jättikipeään suppariin puoliltaöin, ja niitä tykitti 5-10min välein kunnes nousin ylös ja otin panadolin... sitten nukahdin tunniksi, jonka jälkeen sama homma...
  8. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Ummelwalad, olipa hurja kokemus sulla... toipumista! Ja onnea uusista vauvoista kaikille! Mulla tänään 40+1, eilen kävin vyöhyketerapiassa taas käynnistelemässä. Koko illan, ja iltayön puolilleöin supisteli, ja sitten taas heräsin 5.30 kipeisiin supistuksiin. Jotka loppuivat kun nousin ylös...
  9. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Onnea vauvautuneille :flower: Hapsiainen, hyvin synnytit, vähän niinkuin lennossa ;) Omaa napaa. Joku kyseli vyöhyketerapiasta. No, vielä ei tehty käynnistyshoitoja, hoidettiin vaan pehmoisiksi noita lantionpohjan lihaksia ja vatsalihaksia, että vauva pääsee hyvin tulemaan. Ensi...
  10. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    39 POKS:cool: Koko yön ja aamunkin supistellut silloin tällöin, mahaa tyhjentää minkä ehtii, hmmm, voiskohan tästä tulla vielä valmista tällä viikolla :) Nyt vyöhyketerapiaan ottamaan vauhtia tähän hommaan. Oon käynyt 4 viikon välein koko raskausajan, nyt tehdään "käynnistyshoito". Saapi...
  11. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    ONNEA VAUVOISTA! :flower: OMaa napaa, neuvolassa tänään ultralla katsottiin että Vaavatti on kääntynyt pää alaspäin, jihuu, ehkä pääsen ynnyttelemään siis alakautta! Jalat on kipeät kun painoa on +20kg ja turvotusta hiukan... Enpä sitten paljon liiku. Kivuttomia supistuksia ja...
  12. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    :flower: Onnea Joanmi! Tänään poks 38, vauva kääntyi taas perätilaan. Tsippadaidai, noinkohan pääsee perätilavauvaa synnyttämään :D Mä meinaan koittaa kestoilla. Villahousuja on 4 kpl pientä kokoa, kuoria 3, ja iso kasa harsoja. Sitten seuraavia kokoja on hajanainen määrä kuoria ja...
  13. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    :flower: Onnea vauvan saaneille! Carriina, mekin käytiin eilen keilaamassa ja voi TUSKA, millaista oli sen jälkeen ja on vieläkin! Liitokset huutaa hoosiannaa, oikealla jalalla ei voi astua. Mutta tulipahan hetki liikuttua :D Mies lähti golfaamaan, mä aion maata sohvalla, kun en muutakaan...
  14. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    :heart: TYKKÄÄN TEISTÄ :heart: Ihanaa etten saanut kuraa niskaan! Imetysasioissa olen fanaattinen vain siitä, että JOKAIKISELLÄ kätilöllä, lastenlääkärillä ja terkalla pitäisi olla ajantasainen ja kattava koulutus imetysohjaajana, jotta voisivat äitejä auttaa. Näin ei vaan ikävä kyllä ole...
  15. S

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Huomenta :heart: Älkää ampuko mua aamunkoitteessa, mutta nyt on ollut niin paljon puhetta imetyksestä ja korvikkeista, että on pakko osallistua keskusteluun. Olen siis imetysohjaaja ja kätilö (tulipahan paljastettua) joten voin ehkä ihan perustellusti kommentoida. Ja ennekuin luette, niin mä...
  16. S

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    :flower: ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE :flower: Ihanaa kun alkaa tähänkin pinoon ropisemaan pikku rimpuloita :) Täällä oma napa poksui maanantaina 36 vkoa. Oli tosi hyvä olo 2 viikkoa, vauva pysyi pää alaspäin (kun oli kääntyillyt, mutta sit pysyi), ei kolottanut, ei supistanut, ei...
  17. S

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Heippadaa taas, aloitetaan omalla navalla... joka on kasvanut tasaiseen +500g/vko, yht nyt 16kg alusta (rv34). Raudasta huolimatta Hb vain 114. Paineet vähän nousussa ja turvotusta on. Ultrassa reipas 2,4kg PÄÄ ALASPÄIN!!! No, sunnuntaina kääntyi vielä 4 kertaa ylös-alas joten en vielä juhli...
  18. S

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Tine, mulla on ollut vauva perätilassa suurimman osan aikaa, tosin kääntyilee itsestään (jopa 4 kertaa päivässä) pää alaspäinkin... ja kyllähän se tuntuu, varsinkin kun on poikittain tossa navan korkeudella :) Viikkoja on nyt 32+, joten ehtii vielä kääntyilemään monesti! Sitten kun vauva on...
  19. S

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    VILLAHOUSUISTA löytyy tosi paljon infoa täältä: Kestovaippainfo • Etusivu Mä olen neulonut yhdet hahtuvalangasta (esim. pirtin kehräämöstä, saat nettikaupoista tota) 5 puikoilla, ja sitten Novitan PURO-langasta. Ohjeista on ollu hyvät villapöpät hahtuvalangalle Ulla 01/08 - Ohjeet -...
  20. S

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    mitat kanavilla ja AC + kahden percentiilin käyrällä tarkoittaa, että sikiön mitat ovat keskiarvokäyrillä, mahan ympärys (abdominal circumference) on korkeammalla käyrällä, eli normaali mutta hiukan isompi kuin muut mitat. afi 20, Amniotic Fluid Index 20 eli normaali, tuo AFI on määritelmä...

Yhteistyössä