Hakutulokset

  1. aina apinana

    1 vuotias ei halua nukkua

    Lyhyesti sanottuna: ongelma on vanhemmissa, ei lapsessa. Korjaa itseasi ja toimintaasi, niin lapsikin "parantuu". Perhepeti ja syli, niiden nimeen itse vannon. Kuuntele lastasi, kuuntele hänen viestejään, äläkä vänkää vastaan, vain koska luulet sen olevan hänen parhaakseen.
  2. aina apinana

    Mitäs mieltä tästä isosta kasasta lahjoja?

    :o Meillä lapset saa yhden lahjan kummaltakin vanhemmalta, mummit ja kummitkin ostavat jotain pientä.
  3. aina apinana

    Sain hoitolapselta joululahjan... :(

    No minäpä en saanut mitään, korttiakaan. Hoitolapsi sai meiltä kuvan lemppari piiirroshahmostaan, vanhemmat kortin ja pipareita. Minusta lapsikortit on ihania. :)
  4. aina apinana

    Voi helvetti että mä alan olla loppu tuon nukkumaan menon kanssa!

    Voi sinuu. :hug: Et tiiä kelle puhut. :)
  5. aina apinana

    Voi helvetti että mä alan olla loppu tuon nukkumaan menon kanssa!

    Voi rakas, kyllä vaan kaikilla on temperamentti. :D Vauva on ymmärtävä yksilö, mutta toimii vielä vaistonvaraisesti tuossa iässä. Nukkuu kun nukuttaa ja syö kun on nälkä. Pyytää syliin, kun kaipaa läheisyyttä ja itkee kun on asiaa. Sinun tehtäväsi on olla vauvasi palvelija vielä kuukausia ja...
  6. aina apinana

    Voi helvetti että mä alan olla loppu tuon nukkumaan menon kanssa!

    Hyvä että sentään purat kiukkuasi tänne, etkä lapseen. :) Miksi koet vauvasi riesana ja niin suurena vaivana? kokeile huviksesi: Beckin masennustesti - Beck Depression Inventory
  7. aina apinana

    Voi helvetti että mä alan olla loppu tuon nukkumaan menon kanssa!

    Ei, en ole idiootti, vaan olen itse kokenut masennuksen. Kuulostat masentuneelta. Tuo tilanteesi kun ei kuulosta yhtään epänormaalilta, mutta puheesi kyllä. Vai onko sinulla vain joku asennevamma? Ja kyllä, sinun tulee kantaa 10kg jässikkääsi mukanasi kaikkialle, minne hän haluaa. Sellaista...
  8. aina apinana

    Voi helvetti että mä alan olla loppu tuon nukkumaan menon kanssa!

    Ootko masentunu? Toi ei oo normaalia tollanen. Nauttisit vauvastas! Ja tasan pääsee paskalle ja suihkuun, ota vauva mukaan jos ei muuta. Mitä oikeen kuvittelit?
  9. aina apinana

    Voi helvetti että mä alan olla loppu tuon nukkumaan menon kanssa!

    No nyt vika ei kyllä ole lapsessa, vaan äidissä. Menisit vähän itsees, toinenhan on ihan pikkiriikkinen vielä!!!
  10. aina apinana

    mitä 8kk vauvat osaa?

    Meidän nuorimmainen käveli jo tukia vasten ja konttasi kovaa kyytiä tuossa iässä. Nousi seisomaan kun oli 7kk, istumaan nousi jo alle 6kk iässä. Esikoinen taisi olla vähän hitaampi kehityksessään, en ole enää varma... Mutta siis kova on molemmilla ollut hinku liikkeelle. :) Muoks. Ja söi jo...
  11. aina apinana

    Voi helvetti että mä alan olla loppu tuon nukkumaan menon kanssa!

    Ole samassa huoneessa, mutta älä ota kontaktia vaikka lapsi tekisi mitä. Jos yrittää karkuun, vie takaisin sänkyyn. Jos on vielä pinniksessä, käy 10min välein kaatamassa maate, jos riehuu. Istu hiljaa nurkassa, älä räplää kännykkää tms, olet vaan. Selitä mitä tuleman pitää hyvissä ajoin ja...
  12. aina apinana

    Kuka muistaa ja ketä hääpäivänä/vuosipäivänä?

    Lapsuudenkodissani isä lahjoi äitiäni kukin ja paketein todella ahkerasti, mutta en muista, että äitini olisi näin koskaan tehnyt. Nyt sitten en oikein tiedä, kuuluisiko minun vaimona antaa jotain miehelleni hääpäivämme kunniaksi...? Miten teillä?
  13. aina apinana

    Nyt selittyi palstan veemäisyys!!

    Itse en kuulu tuohon syömätömään joukkoon, mutta tähän halusin vain vastata, että kaikkihan eivät edes halua elää vanhaksi. Itse mätän rasvaa, kermaa ja sokeria ihan rajoittamatta ja tiedostan hyvinkin, että vaikka nyt olenkin terve kuin pukki, ei verisuonet varmaan kovinkaan pitkään tätä jaksa...
  14. aina apinana

    Maitoallergia- ja refluksiepäilyn jälkeen dg. "vain" koliikki tai suoliston kehittymättömyys?

    Imetätkö? Tiesitkö, että ihmislapsi syntyy kolme kuukautta "liian aikaisin"? Evoluution kompromissi jotta ihminen voisi kulkea kahdella jalalla, lantion malli huononi raskautta ajatellen... Tarkoittaa siis, että ensimmäiset kolme kuukautta lapsi oikeasti on kypsymätön ja häntä pitäisi hoitaa...
  15. aina apinana

    En saa OIKEASTI 11kk ikäistä nukkumaan :(

    Niin, vähitellen lapsi oppii olevansa niin merkityksetön, ettei hänen huutokaan ketään hetkauta, edes äitiä. Jippii mikä saavutus.
  16. aina apinana

    En saa OIKEASTI 11kk ikäistä nukkumaan :(

    No älä päästä pois! Tissi tai pullo suuhun. Ja rentoudu itse. Lapsi jänkää vastaan jos sinä jänkäät vastaan.
  17. aina apinana

    En saa OIKEASTI 11kk ikäistä nukkumaan :(

    Ota järki käteen ja lapsi syliin. Lakkaa rääkkäämästä pientä viatonta ihmisenalkua. Julmaa tuollainen. :(
  18. aina apinana

    miksei 10 kk saa antaa RASVATONTA maitoa?

    Miksi pitäis? Miks 10kk juo muuta kuin äidinmaitoa tai sen vastiketta? Ja MIKSI IHMEESSÄ rasvatonta maitoa?!
  19. aina apinana

    Kuinka pian tärppäsi toinen vauva, jos eka syntyi sektiolla? Eli kauan yrititte toista?

    Ei nuo asiat mitenkään korreloi. Mistä näitä kysymyksiä oikein tulee? Tulet raskaaksi, kun tulet, jos tulet, yrittämällä tai ehkä ilman. Ja se saattaa mennä kesken tai sitten ei. Ja mahdollinen tuleva lapsi saattaa syntyä alakautta tai sektiolla. Ei noita kukaan tiedä, eikä niitä myöskään...
  20. aina apinana

    G: Ruokabudjettinne?

    Minä en ilmaissut itseäni kovin selkeästi aloituksessa, pahoittelen. Kaikki taisivat kuitenkin laske mukaan juuri nuo muutkin mainitsemasi asiat, ainakin itse laskin. Myös vaipat ym. Itse laskin siihen myös eläinten sapuskat. Sinuna ottaisin kyllä nyt muutamalta viikolta kuitit talteen ja...

Yhteistyössä