Hakutulokset

  1. Susimieli

    Kolmannen kuumeilua <3

    Moikka. Mun ei edes pitäisi olla täällä, mutta tässä sitä ollaan. Seurailen mielenkiinnolla teidän muiden kirjoittelua. Olen 27v kahden lapsen äiti, meillä on 4v poika ja 2v tyttö ja mun tekis kauheasti mieli vielä kerran kokea se kaikki, raskaus, synnytys ja imetys. En tiedä tuleeko meille...
  2. Susimieli

    "Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

    Mitä täällä (mun kropassa tapahtuu?) kp 24 eilen ja oli tullut jotain rusehtavaa tuhruvuotoa ja yöllä kans vähän. Kierto ollut säännöllinen 30 päivää ja menkat alkaneet kunnon verellä tähäna asti. Luin jo jostain kiinnittymisvuodosta mutta ei mulla sellaista ole ollut kummassakaan raskaudessani...
  3. Susimieli

    "Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

    Haha. Mun ei pitäisi edes olla täällä. Kaksi lasta löytyy, 12/2011 ja 11/2013 syntyneet ja "meidän lapsiluku on nyt tässä". Sitä mieltä on aviomies ja minäkin useimmiten ;) Tavallaan tää on nyt koko ajan helpompaa ja helpompaa, kuopuskin jo yli 1v 3kk ja koko ajan arki on iisimpää. Välillä...
  4. Susimieli

    Tähän pinoon kaikki ne jotka ei suorita, stressaa ja tee joulusta älytöntä numeroa.

    o/ Tänä aamun pikaisesti imuroitiin pahimmat koirankarvat ja kuusesta ravisseet neulaset ja pesin vessan. Muuten täällä on kaikki normaalisti suht hyvässä järjestyksessä. Koristeita on tasan kuusi ja kaksi kynttelikköä ja ruuat tehdään kotiin vasta huomenna kun tänään syödään appivanhemmilla...
  5. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    Ei mulla vuotanut kun ekana päivänä sektiohaava.
  6. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    Mirkkeli mulle ei kans käy mitkään hormonaaliset, kuparikierukka on siis ainoa tollainen "varmempi" ehkäisy joka sopii mulle. Varmempi siksi että pidemmän päälle lipsuttaisiin kuitenkin kondomien käytöstä ja se ei ehkä olisi hyvä, molemmat raskaudet on alkaneet nopeasti ja ihan jo sektionkin...
  7. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    Tiukunen mä kans oottelen että sais kuparikierukan! Ollaan nyt tuusattu noilla kortsuilla ja ääh, ei niitä mielellään käytä. Ehkä on hyvä että sektion jälkeen ei saa raskautua pitkään aikaan niin tuleepahan tunnollisesti käytettyä kuitenkin. Muuten ois kiusausta lipsua niiden käytöstä. Ei...
  8. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    Episiotomiasta ja imukuppisynnytyksestä joku kyseli, mulla esikoista vedettiin inukupilla, siitä ei jäänyt sillain mitään kauhukuvaa tai ylimääräisiä arpia, mutta episiotomia tulehtui mulla ja tikkaus aukesi ja sitä välillä korjausleikattiin ja vaikka mitä. 8vkoa meni parantua ja useampi...
  9. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    Pipparille ja muille vauvan saaneille onnea! Tuntuu uskomattomalta kun monella on ollut tosi nopeita synnytyksiä, jopa monella ensisynnyttäjällä. Itsehän synnytin esikoista sen 25h josta kaksi tuntia ponnistin. Synnytys pitkittyi kun lapsen pää oli huonossa asennossa mutta silti.. En käsitä...
  10. Susimieli

    Vastasyntyneelle unipussi vai peitto?

    Meillä esikoisella oli alkuun peitto ja myöhemmin unipussi kun ei suostunut pitämään peittoa ja paleli kuitenkin yöllä talvella vetoisessa asunnossa. Nyt ei tarvitse uudessa kodissa kumpaakaan kun on pitkälahkeiset ja -hihaiset pyjamat. Vauva nukkuu peitolla, hankitaan pussi varmaan sit kun...
  11. Susimieli

    Sektion jälkeinen väsymys ym oireet?

    Imetys väsyttää aina sen hetken kun vauva on tissillä, hikoilu kuuluu asiaan, keho poistaa nestettä jota kroppaan on raskusaikana kertynyt jne.
  12. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    Onnea vauvan saaneet!
  13. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    Lumililja: Meillä esikoisella oli hyvin saman tyylisiä vatsavaivoja kun teidän vauvalla kuuluu olevan. Meillä auttoi vähän apteekista saatava Cuplaton ja se että jätettiin d-vitamiini tauolle! Myöhemmin varovasti alettiin antaan sitä tippa päivässä ja tosi hitaasti nostettiin annosta...
  14. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    Hampula: mulla kesti esikoisen jälkeen melkein 6kk ennenkuin lihakset palautui kunnolla, luulin että ne oli kunnossa jo aiemmin ja vähän teinkin vatsoja joskus 3kk:n tienoilla, sit ne unohtui ja puolivuotta synnytyksestä kokeilin ja silloin ne olikin tosi paljon napakammin yhdessä! Aion nyt...
  15. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    Joko Henuliinilla on vauva sylissä?
  16. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    starhope esikoisesta mulle tuli 18kg ja kaikki lähti 1,5 viikossa! :D mulle tulee aina vaan maha ja turvotusta. Vauva kun syntyy niin siinä Lähtee suurin paino ja turvotus katoaa äkkiä. Kätevää ;)
  17. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    Henuliinille tsempit! Kohta helpottaa!! Onnea vauvan saaneet! Ja kärsivällisyyttä viimeisiin päiviin teille jolla odotusta on vielä jäljellä! Täällä on vauvalla ikää jo viikko! Kaikki sujuu hyvin. Multa otettiin tänään tikit pois ja olo on paljon mukavampi nyt! Huomaa että jonkun...
  18. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    Pakko kyllä sanoa tohon maidonnousuun että ikävä kyllä ainoa tapa saada se nousuun ja vastaamaan vauvan tarvetta, on imettää. Aina kun annetaan lisämaitoa, se on poissa imetyksestä ja "maitotilaus" jää pienemmäksi kuin vauvan tarve on. Maailmassa on aika paljon ihmisiä siitäkin huolimatta että...
  19. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    Kyyneltenhymy: Hyvin jaksellaan! Me nukuttiin viimeyönä niin hyvin ettei uskois että vauva ja (pienen ikänsä pitkin öitä heräillyt) taapero on täällä! Kerran heräsivät 3 aikaan ja tunti meni saada kaikki takas nukkumaan. Seuraavan kerran heräsivät molemmat puoli kahdeksalta aamulla :) vauva...
  20. Susimieli

    Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

    No niin, nyt ollaan kotona <3 Mitään sivuääntä tai sen aiheuttajaa ei löytynyt, kaikki on siis kunnossa! Susimieli ja tyttö 4vrk

Yhteistyössä