Hakutulokset

  1. Ö

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Moro! Onkohan tämäketju aivan kuollut? Halusin vain sanoa,että jaksakaa kokeilla eri vaihtoehtoja,että saatte sokerit kuriin. Mulla se jumppa taisi olla aivan turhaa,koska poika kasvaa koko ajan +2-käyrän tuntumassa. Sokerivauva hän ei tosiaankaan syntyessään ollut ja paino on jatkuvasti...
  2. Ö

    Joulukuiset 2010

    Moi! Laittakaahan nyt joku mullekin sellainen kerhokutsu, kun en myöskään osaa suljettuihin ryhmiin liittyä! t. Tumpelo
  3. Ö

    Joulukuiset 2010

    Kiva kuulla, että muillakin on imetystiheys noussut eksponentiaalisesti! Meillä alkaa jo pahin olla ohi, mutta nyt on sitten tissit lähes yhtä piukeina kuin silloin aluksi. Mutta nyt olen huolissani siitä, että poika ei enää kakkaa edes päivittäin, kun ennen sitä tapahtui 8 kertaa päivässä...
  4. Ö

    Joulukuiset 2010

    Meilläkin oli eilen 3 kk neuvola. Mahtaako meidän Mönkiäinen olla pinon suurin, kun mitat olivat 7510 g ja 65,5 cm. Me mennään tasaisesti siellä +2- käyrällä, ollaan menty koko ajan. Ja mentiin jo ennen syntymää. Ja jottei kasvu vaan hidastuisi, on poika aloittanut erittäin tiheän tankkaamisen...
  5. Ö

    Joulukuiset 2010

    TV[B]:n katselua meillä on vältetty. En tiedä, onko siinä mitään perää, mutta joskus opiskeluaika törmäsin tutkimukseen, jossa todettiin, että töllön erittäin nopeasti välähtelevä kuva on haitaksi vauvan kehittymättömille aivoille. Ja onhan se oikeasti aika pelottavaa, miten hypnoottisesti...
  6. Ö

    Joulukuiset 2010

    Iltaa! Yökestoilusta: me ollaan nukuttu koko ajan samalla setillä, kuin mennään päivälläkin. Poika hälyttää märän vaipan hereillä ollessaan, muttei yöllä. Vaihdan sen aina kun syötänkin. Nyt olen huomannut viimeisen viikon aikana, että ekan pitkän unipätkän aikana (n. 5-6h) pissaa ei tule...
  7. Ö

    Joulukuiset 2010

    Moro! Olen miettinyt tuota rytmiä nyt jo niin kauan kuin siitä on täällä keskusteltu ja se vaan tuntuu muuttuvan vähän jatkuvasti. Juuri kun luulen, että näin tämä nyt menee, niin seuraavana päivänä ei menekään. Mutta suunnilleen näin meillä nyt mennään: 7 herätys, tissiä, aamupesut ja...
  8. Ö

    Joulukuiset 2010

    Heis! Mua ahdistaa jo etukäteen nuo rokotukset, en kertakaikkiaan kestä, jos näen ja kuulen, että pojalla on hätä. Me ei otettu rotaa ollenkaan, eikä olla ottamassa pneumokokkiakaan. Suhtaudun tosi skeptisesti noihin rokotteisiin ja vähältä piti, etten päätynyt jättämään kaikkia pois...
  9. Ö

    Joulukuiset 2010

    Hei! Kiitos kommenteista isän ja vauvan suhteesta! Olen yrittänytkin olla ihan hiljaa ja olen kovettanut mieleni, kun poika itkee eikä isä lohduta yhtään. Se vain tuntuu hellämielisestä äidistä hirveän pahalta. :'( Meillä oli eilen 2 kk neuvola, ja siellä terkkari kyseli miten paljon poika...
  10. Ö

    Joulukuiset 2010

    Heip! Kuulostaapa hurjalta, että näin pienillä jo on korvatulehduksia! Sääliksi käy pieniä, se on niin kurjan tuntuista... Meillä on poika viihtynyt hyvin kantoliinassa. Aloitimme jo sairaalassa kantaa häntä, tai isä kantoi koska en itse voinut sektion jälkeen hetkeen kantaa. Ensin meillä...
  11. Ö

    Joulukuiset 2010

    Heips! Papunen tuhisee taas kantoliinassa, joten pikaisesti pari riviä. Jep, olen toki kertonut veresä neuvolassa. Itseasiassa kun sitä ensimmäisen kerran vaipassa näin, soitin tietysti puolipaniikissa välittömästi Taysin lastenpolille. Sielläkin sanottiin, että kuuluu joillakin asiaan...
  12. Ö

    Joulukuiset 2010

    Huomenia! Metsis, luulenpa, että meillä tosiaan saadaan rintaraivareita. Siihen on onneksi auttanut tissin vaihtaminen, eli nyt veivataan edestakaisin kun syödään. Joskus tarvii vaihtaa vain kerran, viime syötöllä varmaan 5 kertaa. Mutta pieni vaivahan se on, ettei tarvitse pienen huutaa...
  13. Ö

    Joulukuiset 2010

    Heip! Tuo refluksi tuntuu olevan ylllättävän yleinen vaiva. Siitä on olemassa toinenkin versio, mihin ei kuulu oksentamista/pulauttelua, vaan se on ikäänkuin "hiljainen" versio. Joten jos muut oireet täsmäävät, niin kannattanee kysäistä lääkäriltä sitäkin mahdollisuutta. Yhden tuttavan...
  14. Ö

    Joulukuiset 2010

    Iltaa! Kestoista: meillä on menty oikeastaan pelkästään harsoilla ja villahousuilla. Harsot olen taittnut vauvakolmioksi, eikä kertaakaan ole tullut mitään ohi. Läpi kylläkin, jos on tiukka body päällä tai lanoliinit pöksyistä vähissä. Eilen ompelin ekan taskuvaipan ja kokeilinkin sitä, mutta...
  15. Ö

    Joulukuiset 2010

    Moi! Jospa liittyisin velä joukkoon? Meidän esikoispoika syntyi 30.12. sektiolla, kuuden päivän käynnistysyritysten jälkeen. Pituutta oli syntyessä 52,5 cm ja painoa 4370g. Kasvuvauhti on ollut aivan hurjaa ja pieniä vaatteita saa viikata pois viikoittain. Keskiviikkona on seuraava neuvola...
  16. Ö

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Hei! Tulin pikaiseen kertomaan, että meille syntyi poika sektiolla 30.12.10. Painoa oli lopulta 4370g ja pituutta 52,5cm, pään ympärys 36,5 cm. Poika voi erittäin hyvin. Sokereita mitattiin parina päivänä, muttei niissä ollut ensimmäisen jälkeen huomauttamista. EIkä sekään kuulemma...
  17. Ö

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Heippa! Olen edelleen yhtenä kappaleena, mutta torstaina pääsen sektioon. Painoarvio oli tänään jo reilu 4500g, joten lääkäri oli sitä mieltä, ettei ole mitään järkeä enää yrittää käynnistää, kun kerran kaksi Cytotec-settiä eivät saaneet mitään aikaan. Olen tosi helpottunut, koska aloin jo...
  18. Ö

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Hei taas! Olen yhä yhtenä kappaleena ja toinen cytotec-kuuri on jo puolivälissä, joten olen jo alkanut asennoitua sektioon. Jurppii. Tällähän ei ole mitään tekemisstä RD:n kanssa, koska vauva on geneettisesti iso, mutta varautukaa ihmeessä ettei synnytys käynnistykään ihan salamana, jos...
  19. Ö

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Terveiset osastolta! Toista päivää nyt saan suun kautta tabuja, mutta mitään ei tapahdu. Olen käynyt ulkonakin kunnon kävelyillä ja talsinut sairaalan portaita kyllästymiseen saakka, mutta yhtään supistusta en ole mielestäni tuntenut. Huomenna kuulemma laitetaan 1/4 tabletti kohdunsuulle, ja...
  20. Ö

    ~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

    Terveiset äippäpolilta! Painoarvio nyt viikolla 37 oli 4040g! Lääkäri mittaili kauan ja totesi taas, että on symmetrisesti iso, eli sokerit eivät ole tätä vauvaa kasvattaneet. Geneettisesti iso kaveri on siis tulossa. Perjantaina menen sitten käynnistelyyn, jos vain osastolle mahtuu. Onko...

Yhteistyössä