Hakutulokset

  1. D

    Suurperheelliset Odottajat

    Meidän pikkumies syntyi 12.10, mitat 4312g ja 51,5cm. Harvoin tulee enää tänne 2+:n puolelle edes kurkattua, kun tuolla fb:ssä roikkuu enemmänkin :ashamed: Minimuu voisi minut varmaan lisätä suurperheellisten fb-ryhmään? En muista olenko täällä kirjoittanut siitä miten nihkeästi oma...
  2. D

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Tullut niin paljon oleiltua vaan tuolla facebookin puolella, että nyt vasta huomasin etten ole tänne kirjoittanut moneen viikkoon!! Eli keskiviikkona 5.10 oli aika sairaalaan punktiota varten. Paikalla oli kuitenkin eri lääkäri kuin yleensä ja punktiota ei tehty. Vauvan painoarvioksi annettiin...
  3. D

    3 keskenmenoa takana. Nyt raskaana ja pelottaa niin hemmetisti. Onko muilla samoja kokemuksia?

    Koita jaksaa! Vaikeinta on alkuraskaus, kun ei tunne liikkeitä. Puolen välin jälkeen sitä alkaa jo vähän luottamaan, että ehkä nyt.. Itsellä on kymmenes raskaus, mutta viides vauva tulossa. Neljännen lapsen jälkeen oli ensin kohdunulkoinen ja sitten kolme keskenmenoa (pisimmillään pääsin...
  4. D

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Synnytyksen kestosta yms. Esikoisen synnytys kesti 3h11min. Toisella kerralla minulle tuli sellainen jännä olo, ei supistuksia ei mitään oireita, vaan sellainen tunne, että synnytys on lähellä. Kyllähän ne ensin katsoi sairaalalla pitkään, mutta kun ensimmäinenkin syntyi niin nopeaan, niin...
  5. D

    Suurperheelliset Odottajat

    Tälläistä ketjua kaipaillut jo pidempään, mutta on vaan jäänyt tekemättä aloitus.. Meillä tyttö '95, poika '97, tyttö '03 ja tyttö '05. Nyt on viidennen la 21.10. Tää menee sitten vissiin jo kolmanteen sarjaan vaikka taitaakin jäädä viimeiseksi. Dreamer75, rv33+4
  6. D

    Vauvojen koko sokeriäideillä eri raskausviikoilla!

    Marja: mä en ole kertaakaan käynyt vielä käyrillä! Että ei täällä Seinäjoella ainakaan ole käytäntönä moinen.. Ja tosiaan seuraavaan käyntiinkin on nyt 5 vkoa eli on 37+6!! Toivottavasti neuvolaseuranta riittää!?!
  7. D

    Vauvojen koko sokeriäideillä eri raskausviikoilla!

    Tänään taas käytynä äitipolilla. Kolmessa viikossa vauva on kasvanut 1,9kg -> 2,5kg ja laskettuna arvio olisi 4,6kg. Tällä kertaa minut tutki osaston ylilääkäri ja hän oli sitä mieltä, että viiden viikon kuluttua vasta uusi käynti ja silloin joko käynnistyksen harkinta tai sektiopäätös. Jos...
  8. D

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    Villahousuista vielä sen verran, että jos sinne väliin laittaa puolipotkarit, niin nehän kastuu ja jalat on sitten ihan märät vaipan vaihtoon saakka. Vastasyntyneellä olen itse käyttänyt ihan harsoa ja villiksiä kuten Siljanvuorikin tuossa edellä sanoi. Housut on hyvä pestä ennen ensimmäistä...
  9. D

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    Branwen: synnytyssalin esittelyn jälkeen tulee vielä lastenhuoneen esittely. Kokeilitko klikata "seuraava" ja/tai "jatka" ?
  10. D

    Vauvojen koko sokeriäideillä eri raskausviikoilla!

    Mulla on ollut iltainsuliini samassa annoksessa nyt 3 vkoa ja harvakseltaan olen tarvinnut lyhytvaikutteista tänä aikana. Muutamia kertoja olen suoraan varautunut sokerin nousuun ja laittanut inskaa (ja arvot on pysyneet kohtuullisina). Pitkäaikaissokeri ei kuitenkaan ole laskenut yhtään tässä...
  11. D

    Vauvojen koko sokeriäideillä eri raskausviikoilla!

    Dm-käynnillä käyty. Vauva on ottanut kunnon spurtin kasvussa, kolmessa viikossa tullut yli 800g painoa lisää. Painoarvio tällä hetkellä 1,9kg, mitat vastaten 32+6 - 35+6. Sokerit on viimeiset kolme viikkoa olleet hyviä. Yksi ainut ylitys paastoarvossa eikä yhtään aterian jälkeisissä arvoissa...
  12. D

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    Onnittelut Terhille pojan johdosta!!
  13. D

    kuka tietää tosta lassiloikka-jutusta?

    Kaksi lapsistani oli mukana siinä viime vuonna. Ainakin meillä täällä "harjoituksia" oli kerran viikossa, mutta sekä päivä että kellonaika vaihtelivat melkein joka viikko. Tämä johtuu siitä, että lapset kokeilevat useaa eri liikuntamuotoa, niin on vaikeaa järjestää toiminta aina samalle päivälle...
  14. D

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    FB-ryhmä: mukana ollaan ( . ) Huomenna taas äitipolille sokerin vuoksi. Nopeasti mennyt taas tämä kolme viikkoa, mikä on edellisestä käynnistä. Paastoarvot on olleet kaikki juuri niinkuin pitääkin, paitsi tänä aamuna sitten 5,7. Enkä edes käsitä mistä se johtuu! En illalla syönyt myöhään...
  15. D

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    mätky: Mitta on korkea, mutta se on ollut ylärajalla edellisissäkin raskauksissa, ei kylläkään näin valtaisa kuin nyt. Itseä tuo ei niin heilauttanut mihinkään, kun kolmen viikon välein käyn äitipolilla rd:n takia. Vauva on viikkoihin nähden isompi ja on perätilassa, ne nostaa mittaa molemmat :)...
  16. D

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    Mätky: mä pistän paremmaksi, nimittäin 28+3 sf-mitta 31,5cm :D Oli ensimmäinen kerta tässä raskaudessa, kun mitattiin ja sijainen oli ihan paniikissa.
  17. D

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    hapsiainen80: laske Kelan Vanhempainrahakauden laskurilla (http://asiointi.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication)
  18. D

    ~ Lokakuun lapsoset heinäkuussa ~

    Me kotiuduttiin eilen illalla pohjoisesta. Auton mittariin tuli kilometrejä noin 1800 ja siitä ajoin itse suurimman osan. Vasta ihan loppumatkasta alkoi tuntua ajaminen pahalta. Ihana viikko takana, kun lämpötila pyöri korkeimmillaan 20+ paikkeilla, oli lähinnä pilvistä tai puolipilvistä ja...
  19. D

    ~ Lokakuun lapsoset heinäkuussa ~

    RR: Täällä kanssa painiskellaan sokeriarvojen kanssa. Kolme viikkoa sitten aloitettiin iltainska kuudella yksiköllä, nyt ollaan kuudessatoista. Tänään sisätautilääkärin kanssa keskusteltiin jatkosta ja oli kolme vaihtoehtoa, että miten edetään, kun paastot on edelleen liian korkeat. Eli inskan...
  20. D

    Vauvojen koko sokeriäideillä eri raskausviikoilla!

    Tänään käytynä polilla.. Eli 26+6 (sairaalan laskujen mukaan 26+3) vauvan painoarvioksi saatiin 1073g. Lääkäri sanoi, että iso mutta ei makrosominen. Mutta isojahan mulla on ollut noissa edellisissäkin, isoin 4,4kg syntyessään. Sisätautilääkärin kanssa käytiin läpi hoitolinjaa ja päädyttiin...

Yhteistyössä