Hakutulokset

  1. pink82

    kellään synnytys alkanut selkäsäryillä?

    Esikoisen synnytys alkoi selkäsäryllä, en vaan itse sitä aluksi tajunnut, että alkavaa synnytystähän se tarkoittaa :whistle: koko illan oli selkä tosi kipeä, parin tunnin yöunien jälkeen heräsin siihen että lapsivedet meni :)
  2. pink82

    Paljonko paino tippui synnytyksessä?

    Paljonko tuli painoa raskauden aikana? 17kg, 27kg Raskauden kesto? 40+3, 41+5 Tyttö vai poika? Mitat? Poika 3980g 53cm. Tyttö 4850g 54cm Paljonko kiloja jäi sairaalaan? n.8kg, n.5kg (muka sairaalan vaa'an mukaan, vaikka painoihan tyttö jo sen verran) Miten...
  3. pink82

    ÄITEJÄ LAHDESTA???

    :wave: jos rekisteröidyt, niin yksityisviestiä voi laittaa :)
  4. pink82

    Keskenmenoko?

    Kohdunulkoiselta enemmänkin kuulostaa :/ mutta voihan ne olla vaan niitä alkuvaiheen nippailuja, aika rankoilta kyllä kuulostaa jos meinaa taju lähteä...
  5. pink82

    20v. ja keskenmeno

    \ :headwall: tai sitten niistä ei vaan teidän suvussa ole puhuttu kaikille...
  6. pink82

    lääkäri ei suostunut painoarvioon

    Mulla oli melkeinpä sama juttu..!!! Esikoinen oli 3980g ja 53cm, synnytys meni ok. Toista lasta odottaessa tunsin että on iso vauva tulossa. Terkka laittoi heti alkuraskaudessa koneelle, että tarvitsen sokerirasituksen. Muutettiin ja uusi terkka sanoi etten mitään sellaisia tarvitse. Vaadin...
  7. pink82

    Synnytysajan lyheneminen toisessa raskaudessa

    Esikoisen synnytys alkoi lapsivesien menolla yöllä 03.30. Sairaalassa oltiin klo 6, supistukset ei voimistuneet niin tippa laitettiin klo 10, poika syntyi klo 16.07. Synnytyksen kestoksi laskettiin alle 5 tuntia, eli siitä kun supistukset oli vihdoin käynnissä, mutta lapsivesien menosta n.12...
  8. pink82

    Pohdintaa synnytystavasta...

    Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia..? Lisää kommentteja..?
  9. pink82

    Pohdintaa synnytystavasta...

    \ Kiitos :) kävin tänään neuvolalääkärillä, ainakin hänen mielestään sektiosta turha puhuakaan, kun olen 2 alakautta jo synnyttänyt ja olen nuori ja terve :) mainitsi vielä, että tietysti vauvan tarjonta katsotaan ensin, mutta niinhän tehdään ihan jokaisen raskauden kohdalla.
  10. pink82

    synnytystapa-arvio

    \ Mulla juuri kuvailemasi tilanne. Olen 152cm, esikoinen oli 3980g ja 53cm (eli alle metri oli pituuseroa jo silloin :D ) tyttö oli 4850g ja 54cm. Kummatkin mahtuneet syntymään alakautta ja synnytykset menneet normaalisti :) nyt odotan kolmatta, saas nähdä minkä kokoinen tällä kertaa... :whistle:
  11. pink82

    kysymys

    \ Ainakaan meillä päin ei missään "selvästi sanota", että pitäisi menkkoja odotella. PHKS.ssa olen käynyt keskenmenon vuoksi, ei minkäänlaisia suosituksia. Neuvolan tädin mielestä ei ole välttämätöntä käydä edes lääkärissä ja hän sanoi vain että ei muuta kuin uutta yritystä. Mulla kylläkin...
  12. pink82

    Pohdintaa synnytystavasta...

    Esikoisen synnytyin alakautta, poika oli 3980g, säännöllinen synnytys ehdittiin jo merkata korttiin kun tuli melkein litran verenvuoto eli muuttui sitten epäsäännölliseksi synnytykseksi. En kuitenkaan tarvinnut lisäverta. Parannuin nopeasti ja synnytyksestä jäi tosi hyvä fiilis. Tyttöä...
  13. pink82

    Kauanko sairaalassa?

    Esikoisen kanssa oltiin 4 yötä, olisin lähtenyt jo 2-3 yön jälkeenkin mielelläni. Toista lasta odottaessa ajattelin, että polikliininen synnytys kiitos..! Tyttö olikin vähän kipeä, joutui viikoksi hoitoon ja minulta "murtui" häpyluu, kävely onnistui vasta kolmen päivän jälkeen joten kotiin taas...
  14. pink82

    Varhainen km ja uusi raskaus?

    Mulla eka keskenmeno rv 7, vuoto kesti 6 päivää, menkat tuli juuri sen verran myöhässä, eli n. kp34, kun normaalisti kierto 28-29. Ehkäisyä ei käytetty ollenkaan. Taas plussasin niiden yksien menkkojen jälkeen ja taas keskenmeno rv 7. Vuoto taas vain 6 päivää. Ehkäisyä ei käytetty taaskaan...
  15. pink82

    Ikäloput pystyynkuolleet raadot tekee vielä vauvoja, kamalaa

    \ Mutta sitä tarkoitinkin, että vaikka jollain muulla on ollut menemisen hinku 2kymppisenä, ei sitä jokaisella 2kymppisellä välttämättä ole. Jokainen 2kymppinen äiti ei ole samanlainen, niinkuin ei ole jokainen 4kymppinenkään äiti :)
  16. pink82

    jos vedet menneet kotona niin...???

    Esikoisen synnytys alkoi niin, että yöllä heräsin siihen että hulahti lapsivedet. Osa siis sänkyyn, loput lattialle, aika sotku :whistle: kävin pikasuihkussa, siellä meni vähän lisää lapsivettä. Puhtaat vaatteet päälle, pyyhkeen tungin housuihin ja sairaalaan lähdettiin :D mutta ei siihen...
  17. pink82

    Ikäloput pystyynkuolleet raadot tekee vielä vauvoja, kamalaa

    Minähän en tälle palstalle kuulu, mutta tulinpa hetkeksi :) En todellakaan osaa ajatella 4kymppisiä ikäloppuina, mutta itse olen ajatellut että siinä vaiheessa nautitaan elämästä jo aikuistuvien lasten kanssa. Tietysti koskaan ei pidä sanoa ei koskaan :whistle: B) voihan olla, että...
  18. pink82

    kuka ei ole odottanut menkkoja km vuodon jälkeen?

    \ Tuttu fiilis... Aiemmin suhtautunut odotuksiin (muidenkin) aika neutraalisti, tyttö ja poikakin saaneet alkunsa melkein heti kun lupa annettu... Mutta keskenmenojen jälkeen melkein itku muiden mahoista ja katkeruus :ashamed: ja kamala kiertopäivien laskeminen ja ovisbongailu :ashamed...
  19. pink82

    kuka ei ole odottanut menkkoja km vuodon jälkeen?

    \ Niin no periaatteessahan me "odotettiin" yhdet, siis yhdet menkat tuli, mutta huonosti kävi... Mitään syytä ei keskenmenoille lähdetty arvailemaan, ei edes lääkäri tai neuvolantäti. Neuvolastakin sanottiin vain että "eikun uutta yritystä". Siinä oikeastaan ainoat neuvot meille.
  20. pink82

    kuka ei ole odottanut menkkoja km vuodon jälkeen?

    Eka keskenmeno 7/06 rv 9. Ei käytetty ehkäisyä, mutta yhdet menkat tuli, kp 34 (normaalisti 28-29). Ja seuraavia ei tullutkaan kun plussasin. Ja taas kesken 10/06 rv 7. Ei taaskaan käytetty ehkäisyä, ekat menkat kp 35 eli hiukan myöhässä, toiset jo ihan ajallaan kp 28. Kolmansia menkkoja ei...

Yhteistyössä