Hakutulokset

  1. M

    Vauva hoidossa loman aikana?

    En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta omasta kokemuksesta lapsi ei kyllä unohda vanhempiaan matkan aikana. itse olen mieheni kanssa lähtenyt pari kertaa vuodessa pikku matkalle ilman lasta, enimmillään ollaan oltu vajaa viikko (isompi lapsi nyt 3 vuotta), ja lisäksi lapsi yökyläilee...
  2. M

    Nyt kaikki hyvät ja huonot puolet yhdistelmävaunuistanne...

    Meillä on RedCastle -merkin yhdistelmä, esikoisella oli (lainassa serkulta) Shop&Jogg -malli, joka on siis kolmipyöräinen, isohko mutta ah niin kevyt ja ketterä malli. Luulen että tuo yhdistelmä (vauvan turvakoppa joka on siis myös autoistuin sekä rattaat jotka menee 6kk eteenpäin) maksaa täällä...
  3. M

    Synnytyskertomuksia Vol I

    Tyttö syntyi kaksi päivää lasketun ajan jälkeen (nää ranskikset määrittelee la:n kummasti, synnytyspäivänä oli siis rv 41+2). Mitat olivat 50 cm ja 3370g. Olin sunnuntaina yliaikakäyrillä klinikalla, ei mitään erikoista. Supistuksia tuli käyrälle muutama ja kohdunsuu oli auki reippaalle...
  4. M

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Lopultakin! Tyttö syntyi maanantaina klo 14.05, kaksi päivää lasketun ajan jälkeen. (kertaukseksi siis vielä, että nää ranskikset määrittelee la:n kummasti, synnytyspäivänä oli siis rv 41+2). Mitat olivat 50 cm ja 3370g. Olin sunnuntaina yliaikakäyrillä klinikalla, ei mitään erikoista...
  5. M

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Mullakin kohta pää räjähtää, tuntuu ettei tästä tule lasta eikä p***aa... Tänään olin kontrollissa sairaalassa (la huomenna), kohdunsuu kiinni, voitteko käsittää siis olen uudelleensynnyttäjä!!!! Makasin käyrillä kolme varttia jona aikana kolme supistusta, samanlaisia on nyt ollut jo varmaan...
  6. M

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Onnea vauvan saaneille, teitäpäs on jo enenevässä määrin, onneksi! Mulla on tänään 40+1, mutta taidan luopua toivosta... Ei tää synny koskaan. On sellainen olo että sovinpas ensi viikon ohjelmaa täyteen, en mä synnyttämään tuu lähtemään kuitenkaan. No, seksiä on harrastettu ja illaksi...
  7. M

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Heipä taas, Täällä tänäÄn 39+1. Kolmevuotias taapero kuumeessa ja nuhassa, mies oikein kunnon vatsataudissa, ja itsekin oon ollut vatsataudissa/närästyksessä/ripulissa nyt tiistaiyöstä asti. Oi että tätä perhe-elämän autuutta, "lapsettomina" aikoina kun tuli kipeäksi niin ei kun vaan sänkyyn...
  8. M

    ~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

    Onnea ja rauhaisaa yhteiselon alkua vauvan saaneille! Mulla oli maanantaina lääkärikäynti, mutta ei kuulemma mitään merkkiä välittömästä synnytyksestä, kohdunsuu kiinni ja -kaula pehmeä... Oli aika anteeksipyytävän näköinen mun lääkäri tuon sanoessaan ja kiirehti lisäämään, ettei se...
  9. M

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Omanapaista tuskailua! Nukkumisesta ei tullut viime yönä mitään, ensin vauva puski tuolla ihan häpyluussa ja muljasi tosi kivuliaasti, sitten koko yön voimakkaahkoja-ei-kuitenkaan-tarpeeksi supistuksia. Kääntyilin, hikoilin, tuskailin, kävin vessassa varmaan 10 kertaa, ja sit tuli aamu... Kävin...
  10. M

    Matkarattaat??

    Meillä oli esikoisella Graco-merkkiset hyvin edulliset, noin 80 euron matkarattaat. Aivan sudet. Pyorät jumittavat, tosi raskaat työntää, sadesuoja meni rikki aikoja sitten... Lopputulos, pikkusiskolle ostettiin paremmat (Red Castle -merkkiset, aika arvokkaat mutta niihin voi klipsata vauvan...
  11. M

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Onnea Hemmin ja prinsessa!
  12. M

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Carriina, mullakin kävi yks ilta tuollainen kuvailemasi poksahdus, vähän samanlainen ääni kuin jos metsässä astuu kuivan oksan poikki. Ja perään tuli oikein napakka supistus. Mainitsin tästä (mies)lääkärille joka katsoi mua vähän niinkuin olisin kertonut sille kuulleeni juuri Englannin...
  13. M

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Täällä hillutaan, ei uni tule... Oli tänään synnytysvalmennus ja varmaan sen takia on nyt olevinaan suppareita, vaikka ei nää kyllä satu. Eli varmaan oma pää niitä mulle vaan lähettelee ajankuluksin kun eihän täällä aamuyhdeltä mitään muutakaan tekemistä olis :p Laskettuun aikaan tänään tasan...
  14. M

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Pringles, vauvahieronnasta: esikoisen synnyttyä olin vielä klinikalla, kun kätilö tuli hakemaan huoneesta vauvahierontatuokioon ihan yllärinä. En edes tiennyt että sellaista on olemassa. Kokemus oli aivan ihana, siinä maidonnousun ja imetyksen alkuhankaluuksien ja huolten keskellä siitä on...
  15. M

    Tulevalle äidille apua!

    Näissä asioissa ei ole muuta sääntöä kuin että teette miten teille parhaiten sopii. Tekstistäsi arvaan, että teille sopisi pinnasänkyyn nukuttaminen, joten se on varmasti paras ratkaisu! Meidän vauva nukkui pinnasängyssä alusta asti, ensin meidän sängyn päÄdyssä ja sitten omassa huoneessa. Se...
  16. M

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Ruokaa pakastimessa: mä täyttelen pikkuhiljaa pakastinta lähinnä itseäni ajatellen, 1 hengen annoksilla kaikkia ruokia mitä on jäänyt yli... Esikoisen syntymän jälkeen kun mies aloitti työt (täkäläisen ruhtinaallisen 11 pvän isyysloman jälkeen) muistan, kuinka voittajaolo oli jos oli ennen...
  17. M

    Lopettaako teidän uhmaikäiset lopullisesti ei-toivotun toiminnan, jos kerran kiellätte?

    Meillä on käytössä kiellot ja rangaistukset. Jos ei jäähy tehoa, ehkä kannattaa miettiä jotain tehokkaampaa, niin että lapsi tajuaa ettei pahanteko kannata. Meillä tuonikäisen rangaistus on kuitenkin välitön, "lelu otettiin ois koska heitit sen, ja nyt olet arestissa nurkassa". Mä olen jonkin...
  18. M

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Kvilla, me valittiin väriksi musta/taupe (eli sellainen parmanviolettiin taittava harmaa/kitti). Hieno on... Ja tosiaan keski-euroopassa kun ei joudu pahemmin loskaa tai lunta ajattelemaan, niin rattaiden yksi tärkeimmistä ominaisuuksista varsinkin kapungissa on näppärä koko. En tiedä voiko...
  19. M

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Pakko tulla hehkuttamaan ratasostoksia... Meillähän on jo valmiiksi erinomaiset, mutta isot Red Castle Shop & Jogg -yhdistelmät. Niiden lisäksi on sateenvarjorattaat, joita on tullut käytettyä aika paljon kun täällä kotikaupungissamme jalkakäytävät ja metro ovat tosi ahtaita. Omistamamme...
  20. M

    ~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

    Branwen, mäkin hiukan nolona tunnustan täyttäneeni 32v jo heinäkuussa ;-) Jumppapallo: mulle taidettiin esikoisen synnytysvalmennuksessa suositella sitä just vauvan laskeutumisen helpottamiseen synnytyksen aikana ja sitä ennen. Pipituuna, ei oo todellista että nyt jo saat ekat joko joko...

Yhteistyössä