Hakutulokset

  1. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    En ole käynyt lukemassa tätä ketjua pitkään aikaan... Vasta nyt sain sähköpostiini ilmoituksen, että ketjuun on tullut vastaus. No, tässä lyhyesti tämänhetkisiä kuulumisia: Ekassa ultrassa havaittu mahdollinen sikiön rakennepoikkeavuus oli onneksi väärä hälytys. Olin mahdottoman huojentunut...
  2. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Kiitos kysymästä. Vähän ristiriitaisia kuulumisia... Miehen kanssa on välit olleet aika kylmät, arkea on pyöritetty mutta ei olla puhuttu asioista oikeastaan sen jälkeen kun sovittiin, että raskaus jatkukoon jos en muuhun ratkaisuun sitten pysty. No, eilen sitten jotain puhuttiin; lähinnä mies...
  3. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Täällä raskaus jatkuu... Vähän aikaa sitten mies pitkin hampain suostui siihen, että kolmas tulee. Ei todellakaan vieläkään ymmärrä, miksi keskeytys olisi mulle niin mahdottomalta tuntuva asia. Mutta jos se sitä on, niin pakko on päästä elämässä eteenpäin. Abortti olisi ollut hänen mielestään...
  4. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Olen kyllä sitä eroakin miettinyt. Mieluummin kuitenkin pitäisi perheen kasassa. Itse asiassa eilen ehdotin puolitosissani, että emme eroaisi virallisesti mutta mies muuttaisi omilleen niin saisi sitä omaa rauhaa tarpeekseen. Ei ole kuulemma hyvä vaihtoehto. Kyllä minä ymmärrän, että miestä...
  5. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Ei paljoakaan uutta kuulu... Kävin eilen juttelemassa neuvolassa (ei siis äitiysneuvolakäynti vaan keskustelu tilanteesta). Terkka oli ihan ymmärtäväinen ja hänellä oli kokemusta vastaavista tilanteista. Hän ymmärsi meidän molempien kantoja ja tuntoja. Toisaalta hänkään ei nähnyt sitä, miten...
  6. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Kiitos vinkistä. Soitin vielä neuvolaan ja sain keskusteluajan nyt keskiviikoksi. Viikkoja on tänään 7+2. Mies tuskin haluaa kuulla mitään alkiokehityksen vaiheista... Kieltäisi vain minua ajattelemastakin moisia! Tosi piinaavaltä elämä tuntuu.
  7. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Lapsen antaminen adoptioon ei minulta onnistuisi sen paremmin kuin aborttikaan... Tuskin mieskään siitä vaihtoehdosta sen enempää innostuisi. Tilanne on nyt käytännössä tämä: Mies on sitä mieltä, että minut/meidän suhde kannattaa tässä nyt uhrata lasten takia. Eli minun pitää tehdä...
  8. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Kiitos kysymästä. Ei tässä suurta läpimurtoa ole tilanteessa tapahtunut. Tällä hetkellä emme juuri puhu miehen kanssa mitään keskenämme, ja olen iltaisin ollut lasten kanssa ulkona yms., joten ei ole paljoa edes toistemme naamoja katseltu viime päivinä… Jossain vaiheessa täytyy taas puhua mutta...
  9. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Kiitos tsempityksistä. En ole näyttänyt tätä ketjua miehelle. Olen kyllä aiemminkin miettinyt sitä. Toisaalta en täällä ole antanut miehestä kovin hyvää kuvaa (ei sillä, että olisin mitään valehdellut vaan esittänyt tilanteen niin kuin se on), että ei mahtaisi tykätä siitä... mutta toisaalta...
  10. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Ei tästä mitään tule. Umpikujassa ollaan. Kriisikeskuksen ihminen kehotti minua kirjoittamaan miehelle kirjeen ja siinä kertomaan omista ajatuksistani ja osoittaa samalla empatiaa hänen ajatuksille. No, tein niin mutta eipä tuo äskeinen keskustelu, kuten oli odotettua, mitään asiassa muuttanut...
  11. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Kiitos kysymästä. Tilanne on entisellään. Miehen kanta kolmanteen lapseen on edelleen jyrkkä ei. Vastuuta vahingosta kun ei voi kuulemma jakaa niin minun täytyisi hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä. Itselläni on ristiriitaiset tunnelmat. Kävin tänään juttelemassa kriisityöntekijän...
  12. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Nopeat vastaukset: mies alkoi alun perin aiheesta puhuessamme itse vähän epäillä vasektomia-ratkaisua sillä skenaariolla, että jos lapsillemme sattuisi joskus jotain niin siinä tapauksessa haluaisimme ehkä sittenkin vielä saada lisää lapsia. Tähän sitten itsekin takerruin ja ehdotin, että...
  13. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Pientä tilannepäivitystä alkuperäiseen asetelmaan. Miehen primitiivireaktio raskauteen on muuttunut hieman monivivahteisemmaksi. Olemme puhuneet omista tunteistamme aika perusteellisesti. Tuntuu, että mies on vähän paremmin selvillä siitä, miten iso asia keskeytys minulle olisi. Toisaalta miehen...
  14. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Pientä päivitystä: kerroin eilen miehelle, että olen soittanut lääkäriajan, että oletko nyt tyytyväinen. Mies yritti tulla halaamaan mutta pakenin paikalta. Olin koko illan ihan masentunut mutta mies taas tuntui olevan oikein hyvällä tuulella, hassutteli lasten kanssa oikein korostetusti (olin...
  15. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Kiitos taaas kommenteista. Nippe latoi hyviä faktoja pöytään. Järjellä kun ajattelee niin näinhän asiat ovat. Miehen päätä tässä asiassa tuskin mikään kääntää, joten jos pidän lapsen niin se hajottaa meidät pahasti (tuli ero tai ei). Tulevalle lapselle tämä ei tosiaankaan olisi hyvä alku...
  16. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Niin, miksi mies on niin lasta vastaan: ei kyse ole siitä, että hän haluaa ”vaimon takaisin”. Tuskin meillä paljoa enemmän yhteistä aikaa olisi ilman lapsiakaan/kolmatta, sitten vain kummankin harrastukset tulisivat suurempaan osaan elämässä. Mies kokee, että lapset sitovat, jos eivät häntä...
  17. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Aika lailla tätä rataa ajatukseni ovat menneetkin... Alkuperäinen kysymyksenihän ei ollut, että suostunko aborttiin vai en (toki sekin asia on vielä vähän auki) vaan että miten mahdollinen raskauden keskeyttäminen miehen painostuksesta vaikuttaa parisuhteeseen sen jälkeen.
  18. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Monenlaisia kommentteja tullut, kiitos niistä asiallisista. Olen itse asiassa lähdössä koko ensi viikoksi lasten kanssa pois, kyläilemään monen sadan kilometrin päähän vanhemmilleni. Se siis tuo aikaa ajatella molemmille osapuolille. Mutta jos en tänään saa varatuksi lääkäriaikaa niin mies kyllä...
  19. A

    Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

    Vaikeassa tilanteessa ollaan. Olen raskaana, ihan alussa vielä, vaikka näin ei pitänyt käydä. Mies syyttää minua sillä epäröin antaa hänelle lupaa vasektomiaan ja näin käytössä oli heikompitehoinen ehkäisykeino, joka sitten petti. Mies teki kyllä toisen lapsemme jälkeen hyvin selväksi, ettei...
  20. A

    Omfaloseele vauva

    Hei, Nostetaanpa tätä keskustelua kun aihe on valitettavasti tullut ajankohtaiseksi perheessämme. Odotan toista lastamme, jolla np-ultrassa epäiltiin omfaloseeleä eli napatyrää. Tämä vahvistui äitiyspoliklinikan tutkimuksissa. Sikiön koon astatessa viikkoja 12+4 (kasvanut hieman hitaasti...

Yhteistyössä